Helm op de grond, internationaal pech teken..?

bladezzz

MF veteraan
22 nov 2002
3.304
527
Lakehills TX (USA)
Er is een collegaatje over uit Amerika en motoren kwamen ter sprake..

Op een gegeven moment zegt ze: Ik heb gelezen dat, als je pech hebt en je je helm op de grond zet...Iedereen weet dat je pech hebt, soort gevaren driehoek dus.

Ook voorbeeld erbij dat ze stopte bij een een helm die op de grond stond, pechvogel stond daar al 2u zonder dat er iemand stopte.
Thanks for stopping was het antwoord. Offcourse I stopped because your helmet is on the ground and that's an international sign.
Oooh, did you really knew that..?

Ik had hier nog nooit van gehoord en blijkbaar in Amerika ook niet iedereen..
'T idee vind helemaal niet verkeerd, helm op de grond bij pech en bij een pauze gewoon aan je stuur of op je zadel.

Dus...Iemand hier welles van gehoord of is mij weer iets wijgemaakt..? O-)
 
Ik denk niet dat iedereen dat weet.
Kan je dan niet beter bij motozoom een hoesje halen voor over de helm, dan weet iedereen gelijk waar je het over hebt, ook koekblikkers.
10001050_490_FR_07.jpg
 
als ik reddit mag geloven zijn de meningen verdeeld. sommigen weten het, sommige niet. dus het zal wel uit zijn begonnen op ene meeting/fora en met de mond verder verspreid.

naast het op het internet te hebben gelezen(AMERIKA) heb ik het hier in nederland/europa nooit gehoord.

Zelf probeer ik nu en dan te stoppen, maar 19 van de 20 keer is het gewoon te laat om veilig te stoppen en aan het kant te zetten. rijd je op de linkerbaan en zie je in een flits iets staan. dan ga je ook niet remmen helaas.

gedachte van anwb/adac/weghulp is goed ingeburgerd in europa, dus is het ook nodig om te stoppen?. Bij elke stop die ik kon maken was de anwb of iets vergelijkbaars(vrienden/familie) al geroepen.

Gevalletje TS is wel zeldzaam in NL en je moet het nou net treffen. Dus hierbij voor allen.

Helm op de grond op de vluchtstrook/naast de weg = HELP!

Handige teken? misschien, maar zwaaien naar andere mensen blijft het praktist.
 
Laatst bewerkt:
Goed idee, ik zeg doorspelen naar de MAG en dergelijke.
Lekker breed uitzetten en als het helpt gewoon die hoesjes standaard als helmtas erbij doen.
 
Ik denk niet dat iedereen dat weet.
Kan je dan niet beter bij motozoom een hoesje halen voor over de helm, dan weet iedereen gelijk waar je het over hebt, ook koekblikkers.
[afbeelding]
Hoe duidelijker, hoe beter natuurlijk...Al kan ik geen motozoom.usa vinden -O-

Ging er volgens mij juist om dat je meestal niks bij je hebt op de motor, vandaar de helm op de grond zetten.
Ook zal je daar meer gasten naast de weg zien staan, hier heb je overal rustplaatsen e.d.
Voor auto's had ze dezelfe regels, driehoek, hesje en zelfs flares

Heb ook niet verder gevraagd, zijn natuurlijk ook staten waar je niet eens een helm op hoeft dus daar sta je dan sws voor jan lul langs de kant te wachten :X
 
Laatst bewerkt:
In de VS is voorzover ik weet het teken dat je pech hebt dat je iets aan je linkerspiegel bindt. Ontstaan in de tijd dat er nog cols waren en elke motorrijder een sjaal om zijn nek had, die bind je er dus aan, en bij gebrek aan sjaal iets anders.

Helm op de grond heb ik nog nooit van gehoord.
 
Goed idee, ik zeg doorspelen naar de MAG en dergelijke.
Lekker breed uitzetten en als het helpt gewoon die hoesjes standaard als helmtas erbij doen.

Heel goed idee! Breed uitrollen............... (moet dan natuurlijk wel alg. bekend zijn)
Wellicht een prachtig promotie-item voor de handel? Zo'n dun hoesje kost vrijwel niets.
Driehoek met naam erbij van de motor-handelaar? (of is dit dan weer nét geen reclame?)
 
Leuk idee maar juist in the USA kan dit nogal eens voor problemen zorgen. Er zijn nog steeds staten waar je geen helm op hoeft.....
 
Leuk idee maar juist in the USA kan dit nogal eens voor problemen zorgen. Er zijn nog steeds staten waar je geen helm op hoeft.....
Dan heb je gewoon (dubbel) pech :+

OT: nog nooit van gehoord... Wel leuk idee overigens :Y
Maar wat inderdaad vaker voorbij komt, als je het ziet is het vaak al te laat om veilig te stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat iedereen dat weet.
Kan je dan niet beter bij motozoom een hoesje halen voor over de helm, dan weet iedereen gelijk waar je het over hebt, ook koekblikkers.
[afbeelding]

Het enige wat blikkers hier in NL (horen te) weten...is de driehoek die je zo'n 100m vanaf je auto/motor plaats.

En dan maar hopen dat je niet alsnog overhoop gereden wordt.

Bij motorfiets pech hebben blikkers geen flauw benul en claxonneren zelfs, of je je fiets ff weg wilt halen, want je staat ermee in de weg, maar ook grote kans dat je gewoon aangereden wordt.
 
Sta je lekker te kletsen bij peukie of bakkie doen met je helm op de grond (wie doet hetniet 😉) stopt de een na de ander!
 
'Internationaal' op het internet/Facebook ja. Net zoals die lijst die rond zwerft met 'officiele handsymbolen voor motorrijders'.
 
Zal er vanaf nu in ieder geval rekening mee houden dat ik m'n helm niet op de grond zet, doe dat nog wel eens ook zonder pech te hebben.

Als je wat losse motoronderdelen, kuipdelen, zadels e.d. naast de motor legt is het in ieder geval duidelijk dat je pech hebt :+
 
Zal er vanaf nu in ieder geval rekening mee houden dat ik m'n helm niet op de grond zet, doe dat nog wel eens ook zonder pech te hebben.

Als je wat losse motoronderdelen, kuipdelen, zadels e.d. naast de motor legt is het in ieder geval duidelijk dat je pech hebt :+




Dus als ik het goed begrijp rij jij altijd met een goed gevulde gereedschapskar achter je motor rond?

:+
 
Dus als ik het goed begrijp rij jij altijd met een goed gevulde gereedschapskar achter je motor rond?

:+

Je zal je verbazen tot hoever je je motor uit elkaar kan nemen met een standaard gereedschapssetje die er vaak onder het zadel van je motor zit.
 
Ik rij een Italiaanse motor. Die worden standaard met gevarendriehoek geleverd ;)
 
als ik reddit mag geloven zijn de meningen verdeeld. sommigen weten het, sommige niet. dus het zal wel uit zijn begonnen op ene meeting/fora en met de mond verder verspreid.

naast het op het internet te hebben gelezen(AMERIKA) heb ik het hier in nederland/europa nooit gehoord.

Zelf probeer ik nu en dan te stoppen, maar 19 van de 20 keer is het gewoon te laat om veilig te stoppen en aan het kant te zetten. rijd je op de linkerbaan en zie je in een flits iets staan. dan ga je ook niet remmen helaas.

gedachte van anwb/adac/weghulp is goed ingeburgerd in europa, dus is het ook nodig om te stoppen?. Bij elke stop die ik kon maken was de anwb of iets vergelijkbaars(vrienden/familie) al geroepen.

Gevalletje TS is wel zeldzaam in NL en je moet het nou net treffen. Dus hierbij voor allen.

Helm op de grond op de vluchtstrook/naast de weg = HELP!

Handige teken? misschien, maar zwaaien naar andere mensen blijft het praktist.
Mijn mening is dat het niet kwaad kan.
Dit zelf een keer gehad in duitsland iemand stond met zijn motor langs de kant van de weg en die was maar wat blij dat er iemand stopte.
Wand zijn telefoon deed het niet en kon hij de mijne wel even lenen :)
 
In de VS is voorzover ik weet het teken dat je pech hebt dat je iets aan je linkerspiegel bindt. Ontstaan in de tijd dat er nog cols waren en elke motorrijder een sjaal om zijn nek had, die bind je er dus aan, en bij gebrek aan sjaal iets anders.

Helm aan je linkerspiegel binden en dan op de grond leggen, duidelijker kan het toch niet?
;)

Maareuh, ben ik nu de enige die zijn helm dus nooit op de grond legt? Al dat vuil, vocht, whatever dat je naderhand in je nek krijgt...
 
IK heb ook een Italiaan, geen gevarendriehoek, wel gereedschap. Van Guzzirijders wordt het één en ander aan zelfredzaamheid verwacht.

Die zelfredzaamheid wordt van iedere "Italiaan" verwacht. Die driehoek is namelijk alleen maar om anderen op jou te attenderen, niet om je probleem op te lossen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan