Helm op of af, als je gaat tanken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stopte gisteren bij het tankstation aan de A6 bij Lelystad, een mooi voorbeeld dat elk verhaal twee kanten heeft.

Nog voordat ik m'n helm had afgezet kwam er een medemotorrijder op me af (MF'er aan de sticker te zien). Na eerst elkaars motor even te hebben geinspecteerd, vertelde hij me enigszins gefrustreerd dat de pompbediende op irritante wijze (vragen om ID-bewijs enzo) geeist had dat de motorrijder z'n helm afdeed. Hij vond dat hij recht had op z'n privacy, etc. (was ik wel met 'm eens), en liet duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Enfin, hij vervolgt z'n weg en ik ga naar binnen om af te rekenen.
Achter de balie zit een toch wel relaxte pompbediende, die mij nu ook om m'n mening vraagt. Of het normaal is dat motorrijders in het donker alleen een tankstation binnenlopen en dan hun helm ophouden, zelfs als er gevraagd is 'm af te doen. De motorrijder kon toch begrijpen dat de helm ophouden als bedreigend ervaren kon worden in deze situatie, kleine moeite om 'm af te zetten. Ook hier kon ik begrip vinden voor het verhaal van de beste man.

Kortom, een mooi bewijs dat er aan elk verhaal 2 kanten zijn en dat als we allemaal iets meer begrip hebben voor een ander het leven een stuk mooier zou zijn. Jammer alleen dat nadat ik de weg weer opging er gelijk een dikke file stond....ontstaan door een ongeluk van jawel, de betreffende motorrijder, die ik nu druk gebarend langs de kant zag staan, zijn verhaal proberend te vertellen aan een koekblikker en een inmiddels aangeschoven agent. Hoop dat de schade meeviel, hijzelf kon in elk geval nog staan.
Dit is dus een typisch "boontje komt om zijn loontje" verhaal.

Ik vind het ronduit onbeschoft als mensen ergens naar binnen lopen met de helm op hun kanus. Er zijn zat tankstations waar de pomp niet eens vrijgegeven wordt, als je de helm niet af zet. En terecht........

Mensen die zeiken hun ongenoegen uiten over het schenden van hun privacy als ze de helm moeten afzetten, zouden zich eens moeten afvragen of ze bij de supermarkt ook met de helm op de kop rondlopen, of bij de tandarts etc.......

Stelletje droeftoeters...... :r
 
Laatst bewerkt:
Dit is dus een typisch "boontje komt om zijn loontje" verhaal.

Ik vind het ronduit onbeschoft als mensen ergens naar binnen lopen met de helm op hun kanus. Er zijn zat tankstations waar de pomp niet eens vrijgegeven wordt, als je de helm niet af zet. En terecht........

Mensen die zeiken hun ongenoegen uiten over het schenden van hun privacy als ze helm moeten afzetten, zouden zich eens moeten afvragen of ze bij de supermarkt ook met de helm op de kop rondlopen, of bij de tandarts etc.......

Stelletje droeftoeters...... :r
:^
 
Er staan idd soms wel stickers helm af als je gaat tanken maar ik doe het nooit en het is ook nooit een probleem.

Je ziet toch dat ik op de motor ben, een motorpak aan heb en een helm op? Je kunt als pompbediende natuurlijk overal wel een probleem van maken.

En dan vragen om je ID? Volgens mij had je te maken met een overfanatieke pompbediende. Ik was wel naar de volgende pomp gegaan.
Dat ligt er maar helemaal aan, hoe de betreffende klant wenst te betalen....

Officieel zou je bij elke klant die met een creditcard afrekent zelfs om legitimatie MOETEN vragen.....
 
dat vind ik dan weer te ver gaan. ik tank met m'n helm op, dan stap ik af, en hang ik de helm aan m'n stuur en loop naar binnen
waar laat jij je helm dan tijdens het tanken?
Hoezo te ver?

Zolang jij op je motor blijft zitten, zou ik de pomp helemaal niet vrijgeven..zeker niet, als je dan ook je helm nog ophoudt.
Hoe snel ben je er dan vandoor, als je proletarisch zou willen tanken????
 
Dit is dus een typisch "boontje komt om zijn loontje" verhaal.

Ik vind het ronduit onbeschoft als mensen ergens naar binnen lopen met de helm op hun kanus. Er zijn zat tankstations waar de pomp niet eens vrijgegeven wordt, als je de helm niet af zet. En terecht........

Mensen die zeiken hun ongenoegen uiten over het schenden van hun privacy als ze de helm moeten afzetten, zouden zich eens moeten afvragen of ze bij de supermarkt ook met de helm op de kop rondlopen, of bij de tandarts etc.......

Stelletje droeftoeters...... :r
:^
 
Ik ben wel benieuwd naar de 3de kant van het verhaal, een buitenstaander die alles toevallig heeft opgepikt.













om maar iets te noemen...


:W
 
Gewoon even je helm af. Bij sommige benzinestations staat het middels een sticker als verplicht op de deur.
Ik heb pas kort een motor, en pas 2 keer getankt, maar kwam inderdaad die sticker tegen (Esso meen ik). Tot nog toe heb ik mijn helm gewoon opgehouden, maar wel (systeemhelm) omhooggeklapt. De reden: ik heb mijn handen al helemaal vol met handschoenen, sleutels en portemonnee (en koude handen maken dingen vasthouden niet makkelijker)!

Maar tot nog toe heb ik ook alleen overdag staan tanken, ik kan me voorstellen dat een klein afgelegen tankstation het minder leuk vind.

mijn voornaamste reden dat ik dat prettig vind is niet omdat ik dan iemands gezicht zie, maar vooral omdat ik diegene dan kan verstaan.
Nog een toevoeging: met oordoppen onder m'n helm hoor ik nauwelijks wat er gezegd wordt! Maar dat mag de pret niet drukken, als het bedrag klopt vind ik het best :)
En om nou helm, handschoenen, sleutels, portemonnee en oordoppen in m'n handen te houden, met half bevroren handen (hotgrips zijn onderweg!), dat zie ik niet zitten...
 
Laatst bewerkt:
:^


Ga ik nog maar eens melden dat ik het zéér onbeschoft vind, zeker als je weet dat het een onveilig gevoel bij anderen veroorzaakt.

Ze zouden gewoon de pomp niet moeten activeren :W


die zijn er dus... :Y

wilde een keer tanken en omdat het zo koud was hield ik m'n helm maar een keer op... geen druppel!! tot de pompbediende naar buiten kwam en vriendelijk vroeg of ik mijn helm af wilde zetten.. en ach.. het is een kleine moeite toch??
 
ik liet gisteren ook een scheet bij de hema, zegt er een vent achter me he er zijn ook nog andere mensen, zeg ik ja maar ik ga niet voor iedereen een scheet laten :)
 
Hoezo te ver?

Zolang jij op je motor blijft zitten, zou ik de pomp helemaal niet vrijgeven..zeker niet, als je dan ook je helm nog ophoudt.
Hoe snel ben je er dan vandoor, als je proletarisch zou willen tanken????

Ik blijf altijd op mn motor zitten als ik tank.
Mijn helm doe ik, als ik überhaupt bij een bemande pomp tank, half op m'n hoofd. Lekker fout, maar wel makkelijk.
 
Ik zet mn helm altijd gewoon op het dak van de koekblikker naast me, wel zorgen dat je eerder bent dan hem. Als ie er wat van zegt krijgt hij een beuk in zn gezicht. :Y
Zal ze leren.

Vervolgens helm weer opzetten om binnen netjes af te rekenen ofcourse :)
 
Stond een keer bij een pompstation, wou tanken, doet de pomp het niet. Dus ik rijd naar de pomp (nog op hetzelfde tanktstation) waar net een auto stond, doet die het ook niet. Dus ik ga naar binnen om te vragen hoe het zit, blijkt dus dat ik mijn helm af moet doen VOORDAT ik benzine in mijn motor gooi. Wat vinden we hier van?
 
Stond een keer bij een pompstation, wou tanken, doet de pomp het niet. Dus ik rijd naar de pomp (nog op hetzelfde tanktstation) waar net een auto stond, doet die het ook niet. Dus ik ga naar binnen om te vragen hoe het zit, blijkt dus dat ik mijn helm af moet doen VOORDAT ik benzine in mijn motor gooi. Wat vinden we hier van?

wat maakt dat nou uit?? of je hem nou afdoet voor of na het tanken?? :? gewoon afdoen dus..
 
Ik kan me helemaal voorstellen dat de medewerkers van een tankstation het niet prettig vinden als je de helm ophoudt. Heb dan wel geen integraal maar ik zet hem toch altijd af -voor- ik ga tanken.
Kwestie van fatsoen.
 
Stond een keer bij een pompstation, wou tanken, doet de pomp het niet. Dus ik rijd naar de pomp (nog op hetzelfde tanktstation) waar net een auto stond, doet die het ook niet. Dus ik ga naar binnen om te vragen hoe het zit, blijkt dus dat ik mijn helm af moet doen VOORDAT ik benzine in mijn motor gooi. Wat vinden we hier van?

Misschien voor wegrijden zonder betalen? :')
 
Pff, ben wel eens 12 uur 's nachts bij een tankstation naar binnen gelopen met m'n helm nog op :P Was een beetje chagrijnig omdat ik verkeerd was gereden :+

De dame achter de kassa lachte gewoon vriendelijk naar me :)
 
Kort gezegd: je bent gewoon een hufter als je je helm op je kop houdt.
Wat voor moeite is het om hem even af te zetten?

Voelt voor jezelf veel prettiger als je naar binnen loopt en voor de mensen binnen ook.

Hou je hem op dan lijkt het alsof je ze gaat overvallen. Totaal begrijpelijke reactie dan ook van de medewerker (afgezien van het vragen om ID).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan