Helm op of af, als je gaat tanken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crestion

MF'er
11 jan 2006
164
0
Lelystad
Stopte gisteren bij het tankstation aan de A6 bij Lelystad, een mooi voorbeeld dat elk verhaal twee kanten heeft.

Nog voordat ik m'n helm had afgezet kwam er een medemotorrijder op me af (MF'er aan de sticker te zien). Na eerst elkaars motor even te hebben geinspecteerd, vertelde hij me enigszins gefrustreerd dat de pompbediende op irritante wijze (vragen om ID-bewijs enzo) geeist had dat de motorrijder z'n helm afdeed. Hij vond dat hij recht had op z'n privacy, etc. (was ik wel met 'm eens), en liet duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Enfin, hij vervolgt z'n weg en ik ga naar binnen om af te rekenen.
Achter de balie zit een toch wel relaxte pompbediende, die mij nu ook om m'n mening vraagt. Of het normaal is dat motorrijders in het donker alleen een tankstation binnenlopen en dan hun helm ophouden, zelfs als er gevraagd is 'm af te doen. De motorrijder kon toch begrijpen dat de helm ophouden als bedreigend ervaren kon worden in deze situatie, kleine moeite om 'm af te zetten. Ook hier kon ik begrip vinden voor het verhaal van de beste man.

Kortom, een mooi bewijs dat er aan elk verhaal 2 kanten zijn en dat als we allemaal iets meer begrip hebben voor een ander het leven een stuk mooier zou zijn. Jammer alleen dat nadat ik de weg weer opging er gelijk een dikke file stond....ontstaan door een ongeluk van jawel, de betreffende motorrijder, die ik nu druk gebarend langs de kant zag staan, zijn verhaal proberend te vertellen aan een koekblikker en een inmiddels aangeschoven agent. Hoop dat de schade meeviel, hijzelf kon in elk geval nog staan.
 
Gewoon even je helm af. Bij sommige benzinestations staat het middels een sticker als verplicht op de deur. Bij de overige doe je het gewoon. We weten inmiddels dat 90% van de medewerkers dat prettiger vindt. Kleine moeite toch?
 
Er staan idd soms wel stickers helm af als je gaat tanken maar ik doe het nooit en het is ook nooit een probleem.

Je ziet toch dat ik op de motor ben, een motorpak aan heb en een helm op? Je kunt als pompbediende natuurlijk overal wel een probleem van maken.

En dan vragen om je ID? Volgens mij had je te maken met een overfanatieke pompbediende. Ik was wel naar de volgende pomp gegaan.
 
Als ze de Televaag koopt, moet tie dan ook af???


full














Ik doe m,n helm niet af, ook al staat daar een stikkerd op de deur.
 
Laatst bewerkt:
Er staan idd soms wel stickers helm af als je gaat tanken maar ik doe het nooit en het is ook nooit een probleem.

Je ziet toch dat ik op de motor ben, een motorpak aan heb en een helm op? Je kunt als pompbediende natuurlijk overal wel een probleem van maken.

En dan vragen om je ID? Volgens mij had je te maken met een overfanatieke pompbediende. Ik was wel naar de volgende pomp gegaan.

Dus wegrijden zonder te betalen? Tenminste, ik tank eerst voordat ik naar binnen ga.
 
Er staan idd soms wel stickers helm af als je gaat tanken maar ik doe het nooit en het is ook nooit een probleem.

Je ziet toch dat ik op de motor ben, een motorpak aan heb en een helm op? Je kunt als pompbediende natuurlijk overal wel een probleem van maken.

En dan vragen om je ID? Volgens mij had je te maken met een overfanatieke pompbediende. Ik was wel naar de volgende pomp gegaan.
 
Stopte gisteren bij het tankstation aan de A6 bij Lelystad, een mooi voorbeeld dat elk verhaal twee kanten heeft.

Nog voordat ik m'n helm had afgezet kwam er een medemotorrijder op me af (MF'er aan de sticker te zien). Na eerst elkaars motor even te hebben geinspecteerd, vertelde hij me enigszins gefrustreerd dat de pompbediende op irritante wijze (vragen om ID-bewijs enzo) geeist had dat de motorrijder z'n helm afdeed. Hij vond dat hij recht had op z'n privacy, etc. (was ik wel met 'm eens), en liet duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Enfin, hij vervolgt z'n weg en ik ga naar binnen om af te rekenen.
Achter de balie zit een toch wel relaxte pompbediende, die mij nu ook om m'n mening vraagt. Of het normaal is dat motorrijders in het donker alleen een tankstation binnenlopen en dan hun helm ophouden, zelfs als er gevraagd is 'm af te doen. De motorrijder kon toch begrijpen dat de helm ophouden als bedreigend ervaren kon worden in deze situatie, kleine moeite om 'm af te zetten. Ook hier kon ik begrip vinden voor het verhaal van de beste man.

Kortom, een mooi bewijs dat er aan elk verhaal 2 kanten zijn en dat als we allemaal iets meer begrip hebben voor een ander het leven een stuk mooier zou zijn. Jammer alleen dat nadat ik de weg weer opging er gelijk een dikke file stond....ontstaan door een ongeluk van jawel, de betreffende motorrijder, die ik nu druk gebarend langs de kant zag staan, zijn verhaal proberend te vertellen aan een koekblikker en een inmiddels aangeschoven agent. Hoop dat de schade meeviel, hijzelf kon in elk geval nog staan.

Benieuwd of hij zelf ook nog reageert hier....
 
Mja.. savonds is dat nou eenmaal niet zo gepast. Kan me voorstellen dat je niet echt lekker achter de balie van je tankstation zit als er verder niemand aanwezig is..

Privacy vind ik een rare kreet in dit verhaal, ieder tankstation legt je nr bord vast op camera en als het een bemand station is, is iedereens gezicht ook te zien op de winkel beelden. (behalve van die motorrijder met helm op dus).

Dat het vervelend is om dat ding weer af te doen en hem dan op de nét te smalle balie te moeten leggen etc. weet ik ook..

Zelf klap ik 9/10 keer mn systeemhelm open, in het tankstation nog nooit opmerking over gehad... bij de cigarenboer overigens wel.
 
Ik stapte lang geleden nietsvermoedend met helm het tankstation in. De meneer vroeg vriendelijk of ik de volgende keer mn helm af wilde doen. Hij legde mij uit dat hij (en meerdere college van hem) het slachtoffer waren geweest van overvallen op tankstations. Daardoor erg zenuwachtig werden van mensen met helmen/capuchons op die binnen stapten (het merendeel van de overvallers hadden helm cq capuchon op)
Door dit gesprek ga je dingen toch iets anders zien, en bij een bemand tankstation gaat gewoon mn helm af.
 
Het is gewoon een vorm van beleefdheid en respekt, om je helm even
af te zetten. TS, boeren die dat niet doen vind je overal, ook op MF.
 
Recht op privacy, t moet niet gekker worden _O- _O-

Ga dan lekker met een doos op je hoofd rondlopen de hele dag als je bang bent om iemand je gezicht te laten zien.

Buiten het feit om dat het bedreigend zou kunnen zijn, vind ik het sowieso al een raar idee, beetje onbeleefd vind ik het altijd persoonlijk om het te doen. Dus ik zet altijd gewoon standaart mijn helm al af.
 
kan je nou zelf al niet meer aan een mede-MF'er een kleine frustratie uiten zonder dat die er een topic over start...nou :z

neem er volgende maal ook nog s een foto van of een filmpie en zwaai m op joetoeb...

heb gisteren in de HEMA een scheet gelaten, best s kijken of er nergens een topic over bestaat

:z
 
Met enig etiquette doe je toch gewoon je helm af.
en dat gelul over je privacy...behoudt je je privacy als je je helm ophoudt?
ik snap die hele privacy-insteek niet.

@ts : maybe its karma


:+
 
:^


Ga ik nog maar eens melden dat ik het zéér onbeschoft vind, zeker als je weet dat het een onveilig gevoel bij anderen veroorzaakt.

Ze zouden gewoon de pomp niet moeten activeren :W

dat vind ik dan weer te ver gaan. ik tank met m'n helm op, dan stap ik af, en hang ik de helm aan m'n stuur en loop naar binnen
waar laat jij je helm dan tijdens het tanken?
 
dat vind ik dan weer te ver gaan. ik tank met m'n helm op, dan stap ik af, en hang ik de helm aan m'n stuur en loop naar binnen
waar laat jij je helm dan tijdens het tanken?
mja daar heb je een punt :)


Ik doe hem voor het tanken af en hang 'm aan m'n spiegel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan