helm overspuiten

spieker

Rookie
6 jul 2005
11
0
den ham
hallo ik heb nog een leuke cross helm liggen
en die wil ik graag in een andere kleur spuiten
is dit een strakke actie of kan ik beter een andere helm koopen.
 
No problem, gewoon acryl-lak in spuitbussen gebruiken!
Wel ff goed opruwen en ontvetten, en natuurlijk alle sticker-zooi eraf, maar dan is 't geen probleem om je helm te spuiten hoor.

Gebruik inderdaad geen oplosmiddelrijke lakken, want die tasten te schaal idd aan. hij wordt dan echter niet bros, maar week. Op die manier kun je er wel lekkere vormen in kneden en de maat wijzigen in een one-size-fits-all-helm ... maar verwacht geen beschermende eigenschappen meer ...

[me]Dun Braojur spreekt uit ervaring ... helaas!!![/me]
_O-
 
Verf kan de helmschaal aantasten en bros maken ,of mischien wel haarscheurtjes veroorzaken. Dit is ook zo met stickers.
Alleen als het verf of stickers zijn die speciaal voor dit doel geschikt zijn is het veilig.

is alleen het geval bij de oude en goedkope polycarbonaat helmen, als je de betere helm hebt is er niets aan het handje. Dit soort verhalen is van vroegah ;)
 
No problem, gewoon acryl-lak in spuitbussen gebruiken!
Wel ff goed opruwen en ontvetten, en natuurlijk alle sticker-zooi eraf, maar dan is 't geen probleem om je helm te spuiten hoor.

[me]Dun Braojur spreekt uit ervaring ... helaas!!![/me]
_O-

Wat voor helm heb je met spuitbus acryl lak gespoten dan? een plastic helmke?
ik heb nl een Nieuwe helm gekauft die is van Ronfalin (verijkt ABS _O- ) en wil daar graag een beetje mee gaan hobbien maar heb geen zin in een helm waar je de vorm van kan aanpassen ook mooi maar t doen was alleen het patroon aan te passen. t gaat om een Airoh Mathisse AKA Warrior Duo. enige ideen. laten airbrushen is geen optie i.c.m. budget.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan