Helm passend laten maken

Thijsiepee

MF veteraan
27 feb 2006
1.797
1
Sneek
Ik ga volgende week naar motoport in leek om mijn helm passend te laten maken

nou heb ik een maat M(58) die zit me te krap daar krijg ik op een gegeven moment erg last van men voorhoofd nou heb ik met lesrijden een maat L(60) en die zit mij prima

nou is mijn vraag heeft 1 van jullie ook al eens zijn helm groter laten maken?

of hebben jullie mischien nog andere tips

Gr thijs
 
Ik ga volgende week naar motoport in leek om mijn helm passend te laten maken

nou heb ik een maat M(58) die zit me te krap daar krijg ik op een gegeven moment erg last van men voorhoofd nou heb ik met lesrijden een maat L(60) en die zit mij prima

nou is mijn vraag heeft 1 van jullie ook al eens zijn helm groter laten maken?

of hebben jullie mischien nog andere tips

Gr thijs


Er zijn bepaalde merken waarbij je de diverse kussentjes kunt vervangen door kleinere/grotere uitvoeringen.
 
Ik ga volgende week naar motoport in leek om mijn helm passend te laten maken

nou heb ik een maat M(58) die zit me te krap daar krijg ik op een gegeven moment erg last van men voorhoofd nou heb ik met lesrijden een maat L(60) en die zit mij prima

nou is mijn vraag heeft 1 van jullie ook al eens zijn helm groter laten maken?

of hebben jullie mischien nog andere tips

Gr thijs


Ik moet binnenkort naar ARAI zelf om m'n nieuwe helm te laten aanpassen, dit is "kostenloos".Je koopt eerst de helm (keuze uit 1 modellen B| ), en daarna kun je een afspraak maken met ARAI.Lukt het ze niet dan krijg je schijnbaar je geld terug.

:)
 
Ik moet binnenkort naar ARAI zelf om m'n nieuwe helm te laten aanpassen, dit is "kostenloos".Je koopt eerst de helm (keuze uit 1 modellen B| ), en daarna kun je een afspraak maken met ARAI.Lukt het ze niet dan krijg je schijnbaar je geld terug.

:)

had je die service maar bij bij hjc ;(
 
:^ :+ dan had ik al een rijtje staan :P

@ herr flick, ze zijn met alle modellen veel terug gegaan in kleurstellingen, je kan ongeveer de helft van de kleurstellingen krijgen tov vorig jaar B| beetje matig is dat hoor...


Volgens de dealer ligt het aan de nieuwe importeur in NL, eerst was het Arai zelf, en nu is het HOCO-Parts geworden. Op de site van Arai staan nog wel 4 kleuren afgebeeld.

|(
 
Volgens de dealer ligt het aan de nieuwe importeur in NL, eerst was het Arai zelf, en nu is het HOCO-Parts geworden. Op de site van Arai staan nog wel 4 kleuren afgebeeld.

|(
:Y en dan komt er ook nog bij dat hoco nog lang niet alles op voorraad heeft :P dus erg vlot gaat alles momenteel niet :P
 
Yep, alleen gaat die Arai meestal net zo lang mee als 3 HJC's ;)

kan iemand mij uitleggen als nieuwkomer in welk opzicht een helm kan slijten? (voor de bijdehand-figuren: buiten ongelukken om)

gaat de pasvorm naar de haaien omdat je een dikkere kop krijgt ofzo???
 
kan iemand mij uitleggen als nieuwkomer in welk opzicht een helm kan slijten? (voor de bijdehand-figuren: buiten ongelukken om)

gaat de pasvorm naar de haaien omdat je een dikkere kop krijgt ofzo???

Uitlubberen binnenvoering, dus geen goede pasvorm meer. En de buitenschaal kan na een jaar of 5-10 (volgens mij) bros worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan