Helm pimpen?

Throttletwister

Twist the throttle
5 dec 2007
2.168
18
Groningen
Wie kan mij vertellen hoe ik m'n zwarte helm wat meer kleur kan geven?
Afgezien van verf/spuitbus natuurlijk.
Kan ik ergens leuke bestickering bestellen ofzo?
Iemand ervaring?
Graag tips.

Richard
 
Ik weet niet hoe ik een pb moet sturen op zxr750.nl
maar heb een saaie zwarte helm en wilde eens weten of ik daar iets aan kan doen,
heb een nieuwe jas gekocht met de zelfde kleuren als de motor maarja nu combineerd die helm daar dus iets minder bij

Richard
 
Wat d8 je van deze kleur...



full
 
kan hem wel voor je brushen maar bedenk wel dat hij niet officeel goedgekeurd is
kom eens langs op de bouw je weet wel we zijn er tot 16 uur ik ben er morgen en overmorgen niet daarna weer gewoon alle dagen
 
Wat is niet goedgekeurd, een goeie helm blijft een goeie helm toch ondanks een kleurtje?
Ik wist niet dat je paintbrushte, wat paintbrush je zoal dan?
Kom binnenkort wel eens langs.

Richard
 
kan hem wel voor je brushen maar bedenk wel dat hij niet officeel goedgekeurd is
kom eens langs op de bouw je weet wel we zijn er tot 16 uur ik ben er morgen en overmorgen niet daarna weer gewoon alle dagen

hoe doet de rest dat dan, de helm van o.a. barry veneman wordt toch echt speciaal gespoten voor hem.
Airbrush lijnden doet het ook al jaren.
 
Op airbrush forums komt de vraag over keuring ook regelmatig voorbij, en daar heeft iemand die dit soms doet z'n huiswerk gedaan :-). Onderstaand epost is dus niet van mij maar komt van een airbrush forum waar ik vaak kom:



Een helm mag inderdaad gewoon gespoten worden, mits..............
- je niet door de toplaag heen schuurt
- je de binnenschaal niet hebt verwijdert( wordt wel ooit gedaan wanneer een helm verchroomt moet worden)
- het gewicht van de helm binnen de tolerantie van fabrikant blijft.


Ik heb ff wat huiswerk gedaan

Arai heeft gewoon blanco helmen, deze zijn hiervoor geschikt.
op hun site staat:

1. Is het spuiten van de helm en het gebruik van zelfklevende stickers toegestaan?

Iedere Arai helm mag gespoten worden (zie ook de instructies in de gebruiksaanwijzing daarvoor). Verwijder voor het spuiten alle polycarbonaat delen. Verwijder NOOIT de trim rubbers aan onder meer de onderkant van de helm en rond de vizieropening, noch de kinriemen of de binnenvoering (met uitzondering van het uitneembare gedeelte). Stickers mogen aangebracht worden, zij hebben geen invloed op het materiaal van de buitenschaal.
http://www.araihelmet-europe.com/ph...2.php?page=faq1

Ook Shoei, is geen probleem:

Can I paintbrush my Shoei helmet?
It is possible to repaint your Shoei helmet. You can use any colours which are not Nitro based. Please make sure that no aggressive fumes will enter the inside of the helmet.
You can also attach stickers to your helmet. They do not have any influence on the shell material.
http://www.shoei-europe.com/en/faq.php#g

Dus waar al die indianen verhalen vandaan komen?????
Als je een kwaliteits helm neemt is het geen probleem.
Het is voor je veligheid dus waarom bezuinigen sommige mensen op een helm.
Ik zou me kunnen voorstellen dat helmfabrikanten die niet achter hun product staan, op deze manier van hun verantwoordelijkheid af proberen te komen.

Dus als je een opdracht aangeboden krijgt, spuit dan alleen de betere merken, dan heb je geen probleem.



P.S. thinnergedragen lak tast de helm niet aan mits de toplaag niet beschadigd is of te ver is geschuurd.

als je een sticker erop wilt plakken, verhit hem dan met een fohn, dan blijft hij beter in z'n vorm. Omdat hij nu op een rond oppervlak zit wil hij anders weer terug naar z'n oorspronkelijke rechte vorm.
Hierna aflakken met 2 komponenten en klaar.
Wil je niet zien dat het een sticker is, dan zet je eerst 2 of 3 lagen blanke lak.
Dan schuur je de randjes om de sticker terug vlak.
Als je dan nog een laag blanke lak erop zet heb je een perfect resultaat, en is zowat niet te zien dat er een sticker op zit.
 
Op airbrush forums komt de vraag over keuring ook regelmatig voorbij, en daar heeft iemand die dit soms doet z'n huiswerk gedaan :-). Onderstaand epost is dus niet van mij maar komt van een airbrush forum waar ik vaak kom:



Een helm mag inderdaad gewoon gespoten worden, mits..............
- je niet door de toplaag heen schuurt
- je de binnenschaal niet hebt verwijdert( wordt wel ooit gedaan wanneer een helm verchroomt moet worden)
- het gewicht van de helm binnen de tolerantie van fabrikant blijft.


Ik heb ff wat huiswerk gedaan

Arai heeft gewoon blanco helmen, deze zijn hiervoor geschikt.
op hun site staat:

1. Is het spuiten van de helm en het gebruik van zelfklevende stickers toegestaan?

Iedere Arai helm mag gespoten worden (zie ook de instructies in de gebruiksaanwijzing daarvoor). Verwijder voor het spuiten alle polycarbonaat delen. Verwijder NOOIT de trim rubbers aan onder meer de onderkant van de helm en rond de vizieropening, noch de kinriemen of de binnenvoering (met uitzondering van het uitneembare gedeelte). Stickers mogen aangebracht worden, zij hebben geen invloed op het materiaal van de buitenschaal.
http://www.araihelmet-europe.com/ph...2.php?page=faq1

Ook Shoei, is geen probleem:

Can I paintbrush my Shoei helmet?
It is possible to repaint your Shoei helmet. You can use any colours which are not Nitro based. Please make sure that no aggressive fumes will enter the inside of the helmet.
You can also attach stickers to your helmet. They do not have any influence on the shell material.
http://www.shoei-europe.com/en/faq.php#g

Dus waar al die indianen verhalen vandaan komen?????
Als je een kwaliteits helm neemt is het geen probleem.
Het is voor je veligheid dus waarom bezuinigen sommige mensen op een helm.
Ik zou me kunnen voorstellen dat helmfabrikanten die niet achter hun product staan, op deze manier van hun verantwoordelijkheid af proberen te komen.

Dus als je een opdracht aangeboden krijgt, spuit dan alleen de betere merken, dan heb je geen probleem.



P.S. thinnergedragen lak tast de helm niet aan mits de toplaag niet beschadigd is of te ver is geschuurd.

als je een sticker erop wilt plakken, verhit hem dan met een fohn, dan blijft hij beter in z'n vorm. Omdat hij nu op een rond oppervlak zit wil hij anders weer terug naar z'n oorspronkelijke rechte vorm.
Hierna aflakken met 2 komponenten en klaar.
Wil je niet zien dat het een sticker is, dan zet je eerst 2 of 3 lagen blanke lak.
Dan schuur je de randjes om de sticker terug vlak.
Als je dan nog een laag blanke lak erop zet heb je een perfect resultaat, en is zowat niet te zien dat er een sticker op zit.



klopt je hebt gelijk er zijn een paar helm merken die het wel toe staan /kunnen ,maar omdat de meenste dus nog niet zo verzijn vermeld ik het altyd zodat ik later geen claim of iets anders aan mn broek krijg om dat de verzekering of zo niet de ziekenhuis kosten niet betaald.
heb de rdw ook gevraagd naar dit maar daar wordt je ook niet wijzer
 
Terug
Bovenaan Onderaan