Helm resoneert, hoe voorkom ik dat?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik heb mijn uitlaten zo laten modificeren, dat ze nu open zijn. Ik schrok me alleen kapot toen ik er mee ging rijden. Een pokkeherrie. Todat ik mijn vizier open deed en merkte dat het geluid veel minder was. Met vizier dicht bromt het als een gek, waarschijnlijk door resonantie.

Wie heeft daar meer evaring mee en hoe verhelp ik dat?

Ter info: onder mijn fiets hangt een 900c Vtwin Ducati blok.
 
das vreemd. Je zou toch denken dat al dat zachte spul aan de binnenkant de trillingen wel dempt ipv ze te resoneren.
Maar misschien idd oordopjes kopen? of is het zo'n zware trilling die door je hele kop gaat ipv van alleen door je oren?
 
wat voor helm heb je ?

ik neem aan intergraal maar wek merk en type. Heb nl ook ooit eens rare problemen gehad met geluid, bleek door constructie aan de onderzijde te komen.
 
Is je helm open onder je kin? In dat geval, kun je bij een motorzaak een opzetstukje halen. Bij de "veilige motor" was 'tie 18 euro.

Ik heb er een aangeschaft en het scheelt een hoop.
 
Goh, 't is me toch wat...... een Kreidler nog wel.....stoer hoor.

LeCram, ik heb zo'n vermoeden dat die helm je gewoon te ruim zit. Da's de enige logische reden waarom hij kan resoneren op je bolletje. Overigens zal die motor van je best wat trillen dan......
 
Heb zelf ook een Uvex, een Boss 3000....ik vind het een klote-ding.....in het begin nog wel aardig, dubbel glas, etc. Maar nu na een paar maanden is hij toch echt een heel stuk losser gaan zitten...en ik heb er volgens mij helemaal geen demping meer inzitten....nu veroorzaakt dat niet alleen een berg geluid, maar trilt bij mij ook bij hogere snelheden (120+)

Vandaag de test gelezen in de ProMotor, ga nu echt sparen voor een Schubert S1!!!
 
Uvex Boss 3000??? Meest waardeloze helm die ik heb gehad.

Maar Lecram, ff serieus, de enige manier waarop die helm kan resoneren is omdat ie te ruim zit. Probeer eens zo'n helmmuts, dan gaat de helm strakker zitten en kijk dan wat er gebeurt.
 
Uvex Boss 3000??? Meest waardeloze helm die ik heb gehad.

Maar Lecram, ff serieus, de enige manier waarop die helm kan resoneren is omdat ie te ruim zit. Probeer eens zo'n helmmuts, dan gaat de helm strakker zitten en kijk dan wat er gebeurt.

Bedankt voor je tip, Jan, maar de helm zit strak. Er zit nauwelijks beweging in als ik hem op mijn hoofd heb.
 
Wat ik toen als tijdelijke oplossing had was dit :

1801001101.jpg

of deze :
1801007101.jpg


Helmsock van booster. Ziet er niet uit sluit heerlijk af (werkt ook tegen kou enzo)

Kost 13,95 (ik kan ze helaas niet (goedkoper) leveren want die importeur levert niet aan internet only winkels :( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan