Helm schoonmaken.... Hoe?

Gewoon een drupje handenzeep uit zo\'n pompje en keukenrol werkt perfect, en ze hebben het bij vrijwel elk tankstation (maar dan met pleepapier).
 
Ik ben er achter gekomen dat wanneer je in de regen 200+ gaat rijden, je die vliegjes erzo afspoelt. (Hogedrukspuit effect :? )
Ik ga alleen natuurlijk niet speciaal in de regen rijden om de vliegjes van het vizier te spoelen. :j
 
Voorkomen is beter dan genezen: een truukje van Rolls-Royce-chauffeurs is om de grille op te poetsen met babysmeermiddel (dat melk-achtige spul voor de billetjes). Je ziet het niet, maar de vliegen blijven er haast niet op kleven of zijn er erg makkelijk af te halen.

Is wat minder geschikt voor het vizier (kan een beetje troebel worden; dan kun je net zo goed met melkglas rijden, dan boeien die vliegjes ook niet meer want je ziet toch al niets), maar voor de helm en de motor zal het vast goed helpen.

En als je tijdens het rijden een vliegje op je vizier krijgt: even het hoofd schuin (met 100 km/u of zo) en je ziet zo het lijkje wegfloepen. Grappig gezicht, er blijft alleen een klein bloedspoortje achter.
 
Ik ben er achter gekomen dat wanneer je in de regen 200+ gaat rijden, je die vliegjes erzo afspoelt. (Hogedrukspuit effect :? )
Ik ga alleen natuurlijk niet speciaal in de regen rijden om de vliegjes van het vizier te spoelen. :j

grappig, bij mij werkt het al bij de 160+. maar ik wacht meestal totdat het hagelt, heeft wel een gaaf effect, en je krijgt een beetje het idee hoe een vliegje zich voelt als je een beetje te grote hagelstenen tegenkomt. ik heb dan ook geen kuip om achter te schuilen, maar ik moet wel zeggen dat m\'n pak dan ook weer vliegvrij is... :P
 
Ik heb een shark foggy replica waar je tear off vizieren op kan bevestigen.Errug handig.Verder maak ik de helm schoon door vliegen even in te weken met natte keukenrol en met zachte doek schoon maken.Nooit wrijven met keukenrol want daar zitten harde vezels in en die krassen.Ik heb mijn helm al 3,5 jaar en het vizier is bijna nog nieuw.Heb ook wel eens met sonax doekjes gewerkt die ook erg fijn waren voor onderweg.Een inweekdoekje en een poetsdoekje.Zijn deze nog te koop en waar?
 
Dat is altijd weer het voordeel als je in een stortbui terecht komt, pak is weer mooi schoon dan.
 
En als je tijdens het rijden een vliegje op je vizier krijgt: even het hoofd schuin (met 100 km/u of zo) en je ziet zo het lijkje wegfloepen. Grappig gezicht, er blijft alleen een klein bloedspoortje achter.

Hoor die jongen genieten })

thnx voor alle tips..
 
na 1,5 jaar mijn helm schoongemaakt te hebben met glassex had ik opeens zo\'n plastic luchtschuifje in mijn handen, compleet hard geworden en afgebroken. Koste toch weer 40 piek. (SHOEI) Theedoek nat maken en inweken werkt perfect, ook met de motor.

Dat bedoel ik.
 
Ik heb m\'n helm nog iedere keer schoongemaakt met een stuk keukenpapier en water, alleen werkt dit nu niet meer voldoende. Ik krijg die klote vliegen er niet meer af. (die zijn er idd deze week niet opgekomen :) )

Wat gebruiken jullie hier zoal voor?
Zeep ofzo? Autowas?
Ik gebruik wat ik ook voor de vliegen op de auto en motor gebruik. Gewoon een pantysokje met lauw water. Geeft geen krassen en is uiterst effectief. ;)
 
Alleen met water en een zachte doek of keukenrol. Trek het vizier van de helm, gooi het vizier in het water. Na een half uur poets je de vliegen er zo af.
Niet te langen wachten met schoonmaken. Na een week zijn de vliegen er veel moeilijker af te krijgen.
 
Als er bij mij op mijn vizier erg hardnekkige kl*tevliegen zitten, doe ik het zelfde als bij mijn autoruit en het ruitje van mijn motor; de vliegenspons erop met schoon water. Dit krast niet en je wordt er ook niet echt moe van; ze zijn zo verwijderd :)
 
mm word dus geen glasex meer
thnx


Jammer te laat, dat wordt een nieuw kijkglas.

Gele keukendoekjes van de Sorbo werken ook heel goed. Er staat zelfs op: Het vliegensvlugge doekje van Sorbo. Speciaal voor vliegen-vlug-weg.
flylicker.gif
 
Laatst bewerkt:
Laten we het niveau iets moeilijker maken ;)

Iemand een idee hoe je een rubberstreep van je helm weghaalt zonder alle speciale lagen weg te halen ?
 
Laten we het niveau iets moeilijker maken ;)

Iemand een idee hoe je een rubberstreep van je helm weghaalt zonder alle speciale lagen weg te halen ?

Misschien is het een beter idee om niet met je vizier op een draaiende achterband te gaan hangen?? :)

Hoe kom je anders aan een rubberstreep??
 
Misschien is het een beter idee om niet met je vizier op een draaiende achterband te gaan hangen?? :)

Hoe kom je anders aan een rubberstreep??

Gaat niet om het vizier maar om de helm. Die streep is er niet door een band gekomen maar door m\'n handvat denk ik, hoewel ik dit niet zeker weet ;)
 
Geen papieren doekjes gebruiken op je helm omdat er hout in papier zit.
Ik veeg altijd alles weg met autowax, de groene vloeibare van Turtle-Wax.
Die tip van het inweken met een theedoek kan dan vooraf gaan aan de behandeling met turtle-wax..
 
Ik gebruik Quick 'n Brite heavy solution: erop spuiten, afvegen met zachte droge doek: voila
Schoon!

PS het werkt echt...
 
Hier in een motorzaak in de buurt hebben ze daar speciaal product voor. Is een heel klein flesje waarvan je wat moet oplossen in water (je krijgt dat nooit van je leven op). Werkt super. Gewoon wat opspuiten en met de keukenrol erover. Daarna natuurlijk RainX erop :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan