Helm schoonmaken.... Hoe?

Voor de vliegjes een schuursponsje, beetje JiF of Cif of hoe het tegenwoordig heet. En dan vooral goed schuren. :+ Je kan natuurlijk ook gewoon sop pakken en de andere kant van het sponsje gebruiken. :+ :+

lijkt me niet echt handig een schuur sponsje voor je helm....misschien geeft het wel een heel grappig effect allemaal krasjes :? En ipv Cif of een ander schuur middel zou ik gewoon afwasmiddel gebruiken, of je helm wat vaker schoonmaken zodat die vliegjes er niet helemaal in vast drogen!
succes!!
 
lijkt me niet echt handig een schuur sponsje voor je helm....misschien geeft het wel een heel grappig effect allemaal krasjes :? En ipv Cif of een ander schuur middel zou ik gewoon afwasmiddel gebruiken, of je helm wat vaker schoonmaken zodat die vliegjes er niet helemaal in vast drogen!
succes!!

"Hap" zegt the saint nu vast... :z

Ik maak mn helmschaal al bijna niet schoon want dat kan iedere keer opnieuw.. mn vizier word altijd eerst met een natte doek(voorzichtig) en daarna met auto wax gereinigd, dan valt de regen er ook zo af.
 
Ik gebruik zo'n microvezel doekje met gewoon water. Alles gaat er in één keer af.
Heb ook een tijdje Glassex gebruikt en dat spul zuigt.
 
Ehm, papier?
Ik kocht een keer een flesje Rain X, stond erop dat het voor glas was en 'niet voor plastieken' zo stond het er.?.

Ik kan nog altijd door m'n vizier kijken, dusja :P
En volgens de kerel van de motorzaak kon het ook geen kwaad. Ligt er wel aan wat voor vizier dacht ik. Zijn bepaalde merken/types die het minder leuk vinden heb ik hier al gelezen. Op m'n lazer nog geen last van.
 
Ik gebruik altijd glassex. FF in laten trekken en dan met keukenrol verwijderen. Werkt prima, maar je moet het wel meteen na je rit doen, niet eerst een paar uur (of dagen) laten liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan