Helm schoonmaken.... Hoe?

Scarface

MF veteraan
4 aug 2001
2.327
0
Ik heb m\'n helm nog iedere keer schoongemaakt met een stuk keukenpapier en water, alleen werkt dit nu niet meer voldoende. Ik krijg die klote vliegen er niet meer af. (die zijn er idd deze week niet opgekomen :) )

Wat gebruiken jullie hier zoal voor?
Zeep ofzo? Autowas?

Je mag toch niet zomaar alles op een helm klaaien ivm een beschermlaag oid?
 
Vliegen van je vizier / helm:

pak een keukenpapiertje, maak deze nat en leg het op de helm / vizier met vliegjes. Enkele tijd in laten weken en daarna veeg je de vliegjes er zo vanaf.

Gebruik geen oplosmiddelen of ander agressief spul, zoals Glassex; je vizier kan hierdoor veel eerder gaan breken en versplinteren.

Het beste is nog altijd een beetje dreft met water en een doekje.
 
Voor de vliegjes een schuursponsje, beetje JiF of Cif of hoe het tegenwoordig heet. En dan vooral goed schuren. :+ Je kan natuurlijk ook gewoon sop pakken en de andere kant van het sponsje gebruiken. :+ :+
 
Even nathouden (weken), daarna geen problemen meer om zooi te verwijderen. Zelfde geldt voor de motor al ben je daar wel lang mee bezig.
 
Dat losweken werkt al niet meer en daar komt bij dat ik daar geen geduld voor heb :) Dus ik ga straks de Dreft maar eens ff proberen..

Enneh, de hele motor inweken? Wat moet ik me daarbij voorstellen, een nat laken er overheen gooien? :)
 
Als het weken niet meer lukt, onderneem dan plan B:

Ga naar de wasstraat en zet de hogedrukspuit maar flink open !! })
 
Alles in de sensilube smeren!!!

NIET op banden en remmen,,,,,( glijmiddel!!!)

bestaat niet dat er nog 1 k*tvlieg blijft plakken !!! :+ :+
 
DE OPLOSSING:
Innotec Inno-Cleaners, art.nr 700 :} :} :}
Is een dun blauw doekje ter grootte van een zeemvel maar dunner. Gewoon in zuiver water nat maken, goed uitwringen en gewoon over de vlieglijken wrijven. Werkt gewoon fantastisch.
Heb vroeger ook uren gepoetst aan auto, motor, helm. Nu niet meer. Kost bijna niks en werkt echt. Nee ik heb geen aandelen bij deze firma.
 
DE OPLOSSING:
Innotec Inno-Cleaners, art.nr 700 :} :} :}
Is een dun blauw doekje ter grootte van een zeemvel maar dunner. Gewoon in zuiver water nat maken, goed uitwringen en gewoon over de vlieglijken wrijven. Werkt gewoon fantastisch.
Heb vroeger ook uren gepoetst aan auto, motor, helm. Nu niet meer. Kost bijna niks en werkt echt. Nee ik heb geen aandelen bij deze firma.

Waar te koop (in NL ) ?????????
M\'n reactiesnelheid neemt af met de jaren :(
 
C1000 afwasmiddel en schuursponsje (zachte kant), maar ben ook wel geïntereseerd in de wonderdoekjes.. :)
 
Op de achterkant van het pakje staan de verscheidene importeurs:
België:
Innotec
Dessel
Tel.: 014-374014
Fax: 014-374015

Nederland:
Innotec Automotive Nederland
Woerden
Tel.: 0348-423199
Fax: 0348-413575

P.S.: de carpolish van Innotec vind ik ook best goed.
 
idd gewoon laten weken, desnoods een uur.
Laten echt wel los op gegeven moment.

Uit ervaring, en niet ongeduldig, wel erg lui, dus wacht liever.
 
na 1,5 jaar mijn helm schoongemaakt te hebben met glassex had ik opeens zo\'n plastic luchtschuifje in mijn handen, compleet hard geworden en afgebroken. Koste toch weer 40 piek. (SHOEI) Theedoek nat maken en inweken werkt perfect, ook met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan