Helm suggesties tot 250 euro

Toch schijnt die van de Lidl helemaal niet écht slecht te zijn....

Motor

[afbeelding]

en voor die prijs val je er geen bult aan toch?

Ben je nou aan het trollen of ben je serieus? |(

Je mag het van mij testen. Met je hoofd op de grond klappen met zo'n helm om te kijken of het die het net zo goed doet.

Ik weet niet hoeveel jouw hoofd jouw waard is. Die van mij is mij best wat waard ondanks mijn rot kop. :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze helm nog niet zolang, tot nu toe geen problemen. Enige is dat m'n bril wel eens beslaat, maar vizier niet.
 
Ben je nou aan het trollen of ben je serieus? |(

Je mag het van mij testen. Met je hoofd op de grond klappen met zo'n helm om te kijken of het die het net zo goed doet.

Ik weet niet hoeveel jouw hoofd jouw waard is. Die van mij is mij best wat waard ondanks mijn rot kop. :o
Beetje ongenuanceerd. Duurder is zeker niet altijd veiliger (kijk maar eens op de SHARP-site waar de dure Shuberth S1 of R1 het met een magere 2 sterren moet doen).
De LIDL helmen zijn gewoon goedgekeurd.
Prijsverschil zal hem zitten in afwerking en comfort.
Heel belangrijk voor de veiligheid is dat de helm goed past. Stel dat je een LIDL-hoofd hebt, dan liever een perfect passende LIDL helm dan een slecht passende merkhelm.
 
Op het circuit raadde hij de Pinlock zelfs af omdat het beeld wat vervormt.
En in de avond zou het beeld minder zijn. (meer lagen op je vizier is nadelig)
Daar heeft het dan geen keur voor.
(Ze zouden de Pinlocks zelfs los leveren omdat ze anders niet door de keur komen :? )

Aan de andere kant is een beslagen vizier ook niet veilig.
Dus ja... niets is perfect.

Dat verhaal kan ik niet bevestigen. Sterker nog, lijkt mij de grootste onzin!
Door het Circuit rijden ken ik wel een paar jongens (meiden) die serieus kunnen rijden. En ook die zie ik toch gewoon met het pinlock systeem op het circuit rijden.

Dat een helm niet door de keuring komt, lijkt mij een fabel?
(mijn helm kreeg in ieder geval wel een goed keuring)
Maar misschien heeft hier iemand daar meer weet of feiten over (en was mijn helm een uitzondering...)

De OWcup en ZAC wedstrijden zijn vrij van toegang en kan je gewoon in de paddock rond lopen. Je moet anders daar maar eens vragen wat ze doen met regen / het beslaan van het vizier tegen gaan :-)
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal kan ik niet bevestigen. Sterker nog, lijkt mij de grootste onzin!
Door het Circuit rijden ken ik wel een paar jongens (meiden) die serieus kunnen rijden. En ook die zie ik toch gewoon met het pinlock systeem op het circuit rijden.

Dat een helm niet door de keuring komt, is sowieso wel een fabel? (mijn helm kreeg in ieder geval wel een goed keuring)

Maar misschien heeft hier iemand daar meer weet of feiten over (en was mijn helm een uitzondering...)
De OWcup en ZAC wedstrijden zijn vrij van toegang en kan je gewoon in de paddock rond lopen. Spreek daar maar eens wat snellle jongens / meiden aan hoe zei omgaan met regen / het beslaan van vizier.. denk dat de meeste pinlock gebruiken!!!)
Ik herkende het verhaal ook niet, en heb zelf ook geen klachten over de Pinlock in mijn nu ter ziele Nolan X-lite 802RR.
Acht keer per jaar Zandvoort, keertje derde MSL Cup. ;)

Morgen naar de motorbeurs, vorig jaar was best verbazend qua aanbiedingen, nu serieus alles nieuw nodig.
Alleen de verzekering van de tegenpartij heeft nog steeds niet betaald.
Bad timing. :+
 
Laatst bewerkt:
Ben je nou aan het trollen of ben je serieus? |(

Je mag het van mij testen. Met je hoofd op de grond klappen met zo'n helm om te kijken of het die het net zo goed doet.

Ik weet niet hoeveel jouw hoofd jouw waard is. Die van mij is mij best wat waard ondanks mijn rot kop. :o


Ik weet niet waar jij je mening op baseert, waarschijnlijk op "gevoel" in relatie tot de prijs maar de helm is toch gewoon TÜV gekeurd en toegelaten op de nederlandse markt?

Reviews en testen zijn ook niet echt slecht:
 
Ik weet niet waar jij je mening op baseert, waarschijnlijk op "gevoel" in relatie tot de prijs maar de helm is toch gewoon TÜV gekeurd en toegelaten op de nederlandse markt?

Reviews en testen zijn ook niet echt slecht:

Je bent serieus schijnbaar.

Al zitten er 10 TUV rapporten bij. Daar baseer ik mijn keuze niet alleen op. Dat zijn minimale eisen waaraan iets moet voldoen.

Ik heb verder niet zo heel veel zin deze morgen om toe te lichten waarom ik een helm van €50 nooit zou kopen.

:)
 
Laatst bewerkt:
Veiligheid is het niet. ;)

Hoe goedkoop kan het?

full
 
Je bent serieus schijnbaar.

Al zitten er 10 TUV rapporten bij. Daar baseer ik mijn keuze niet alleen op. Dat zijn minimale eisen waaraan iets moet voldoen.

Ik heb verder niet zo heel veel zin deze morgen om toe te lichten waarom ik een helm van €50 nooit zou kopen.

:)


ik koop 'm ook niet maar kennelijk is'ie wél veilig genoeg, en zit het meer in de kwaliteit van de afwerking, geluidsdemping bedieningselementen etc etc dus voor de rijder die niet zo veel rijdt (en als je de km-standen in de showroom mag geloven dan rijden jullie allemaal max 2k per jaar) is zo'n helm best beschikt. Of voor je meissie die 1x per jaar achterop stapt.

Zelf zet ik dat ding iedere dag op en af, ook bij regen, hagel of sneeuw, dus kwaliteit vind ik belangrijk. Ik zweer bij Schuberth en de prijs vind ik secundair.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je in je OP noemde:Nolan n87. Prijswinnaar bij mottorrad en gewoon een erg fijne helm. Een maat van me heeft m laatst gekocht.

Zelf heb ik laatst een HJC RPHA ST gekocht. Wederom een prijswinnaar bij mottorrad, hele dikke aanbiedingen bij FC moto nu.

Maar, ga verschillende helmen passen en koop dan pas wat zoals al vele malen voor mij is gezegd.
 
Zoals je in je OP noemde:Nolan n87. Prijswinnaar bij mottorrad en gewoon een erg fijne helm. Een maat van me heeft m laatst gekocht.

Zelf heb ik laatst een HJC RPHA ST gekocht. Wederom een prijswinnaar bij mottorrad, hele dikke aanbiedingen bij FC moto nu.

Maar, ga verschillende helmen passen en koop dan pas wat zoals al vele malen voor mij is gezegd.
Gisteren op de motorbeurs geweest en ik werd alleen maar gekker. _O- _O-
Ik ga geen aanbieding pikken en gewoon voor de N87.. meest recente model en de prijs is top.
 
Tot €250 raad ik Bell MX-9 Adventure. Ik heb altijd Shoei en Arai gehad. Na Bell koop ik alleen maar Bell weer. Beslaat nooit. En zonder pinlock. Voelt dus alsof je geen glas voor je gezicht hebt. Eindelijk kan je in de winter ook met plezier rijden. Ik haat pinlock, Raleri is een stuk beter, maar beslaat ook in tegenstelling met de Bell. Wel is balaclava noodzakelijk omdat het een koue helm is, maar beter een balaclava aan doen dan met een beslaan pinlock rijden. Shoei GT-Air heeft een slechte prijs-kwaliteit verhouding, Arai nog slechter. Nooit meer een japanse helm.
 
Dat verhaal kan ik niet bevestigen. Sterker nog, lijkt mij de grootste onzin!
Door het Circuit rijden ken ik wel een paar jongens (meiden) die serieus kunnen rijden. En ook die zie ik toch gewoon met het pinlock systeem op het circuit rijden.

Dat een helm niet door de keuring komt, lijkt mij een fabel?
(mijn helm kreeg in ieder geval wel een goed keuring)
Maar misschien heeft hier iemand daar meer weet of feiten over (en was mijn helm een uitzondering...)

De OWcup en ZAC wedstrijden zijn vrij van toegang en kan je gewoon in de paddock rond lopen. Je moet anders daar maar eens vragen wat ze doen met regen / het beslaan van het vizier tegen gaan :-)
Ik zei al dat ik je verhaal alleen maar kon bevestigen.
Zelf geen enkel probleem gehad met Pinlock®.

Nu rijd ik door omstandigheden met een gekregen helm (mede forumlid :} ) maar zonder anti condensvizier.
En het is toch wel een helder beeld met minder vervorming. :o

In de meeste omstandigheden is een Pinlock® wel fijn.
En het vizier een stukje open laten als e.a. beslaat is momenteel wat frisjes.
(Maar goed te doen)

Ik ga e.a. nog verder testen, maar zonder rijden heeft mij weer net zo positief verrast als met. _O-
(Al weet ik nog best de problemen van voor de Pinlock® uitvinding.. wat winters problemen gehad)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan