Helm System 7 Carbon Prime sluit niet goed

sbussing

Rookie
31 mei 2010
8
1
Nijmegen
Hoi, ik heb nu zo'n half jaar een BMW System 7 Carbon Prime. Zit prima, er is alleen een irritant punt. Ik krijg het vizier bijna niet zonder geweld goed gesloten. In het begin lukte het nog wel om met een hand het vizier helemaal dicht te klikken (harde klik) die nodig is als je in de regen rijdt zodat je geen druppels binnen krijgt. Nu lukt het niet meer onder het rijden en moet ik de helm af doen om zo met beide handen met best veel kracht het vizier dicht proberen te drukken (dat lukt dan nog wel). Het lijkt mij dat je, als je rijdt je dit met een hand moet kunnen. Bij mijn vorige help een C3 ging dat prima. Aan beide zijden van het vizier zitten uitstulpingen die bedoeld zijn om het vizier helemaal dicht te klikken, maar zoals gezegd lijkt het steeds moeilijker te gaan.

Ik ben al terug geweest naar de winkel, maar daar wordt gezegd dat het normaal is dat er enig geweld nodig is, maar het lijkt mij niet normaal dat je je helm af moet doen om het vizier goed te sluiten. Kent iemand dit probleem?
 
Ik ken het probleem niet.

Maar toen je er mee naar de winkel ging, heb je toen ook gedemonstreerd, en/of ze het zelf laten proberen om te sluiten? Want dan voelen ze het zelf ook wel. Anders is het mogelijk dat ze het probleem onderschatten denk ik.

Ik ben het overigens met je eens, in mijn ogen dient dit te kunnen tijdens het rijden, en dus met één hand.
 
Dit is natuurlijk een helm uit de bovencategorie (qua prijs in ieder geval), dus ik kan me niet voorstellen dat de schanierpunten van het vizier niet af te stellen zijn. Is ‘de winkel’ in dit geval een BMW dealer?
 
Ik ben wel naar de winkel geweest, maar dat was nog zonder helm, omdat ik er langs reed. Uiteindelijk moet ik natuurlijk met de helm langs gaan. Dat gaat ook binnenkort gebeuren. Ik was benieuwd of meer rijders dit probleem ervaren. De helm is gekocht bij een BMW dealer (Simako in Elst).

Dank voor jullie reacties.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde helm. Ook ik kreeg met geen mogelijkheid tijdens het rijden het vizier vergrendeld. Toen ik ermee terugging naar de winkel (BMW Houtrust) hebben ze direct een nieuwe kinnebak (daar zat het probleem in) van een andere helm erop gezet en was het probleem verholpen.
Dat verhaal van die winkel 'ja dat is normaal blahblah' is dus gewoon lulkoek!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan