Helm terugbrengen ivm windruis: probleem

Zoals ik al zei, als ik zonder oordoppen 60-70 rij is het geluid al veel teveel. Met 120 red ik het zelfs met (universele) oordoppen in niet.

(verder ben ik overigens zeer tevreden over de helm)
Wat vind je te veel? bij 60 á 70 hoor ik nog amper windgeruis... begint pas meer herrie te maken boven de 100.
 
OK, ik ben om: ik ga oordoppen aan laten meten.

Ik woon in Amsterdam dus de Alpine winkels zitten nogal ver weg.
Ik heb al gelezen dat sommigen bij een ander bedrijf oordoppen aan laten meten.
Welke bedrijven zijn dit en is er nog verschil in kwaliteit en/of service t.o.v. Alpine?


Meestal kan je ze tegen een gereduceerd tarief aan laten meten op een motorbeurs, daar heb ik ze ook laten aanmeten. Wil ze echt voor geen goud meer kwijt.





[edit]
Tenzij dat goud meer waard is dan de oordoppies hè.. Dan koop ik van het restant wel nieuwe.
[/edit]
 
hmmm na al deze reacties gelezen te hebben zou ik de herrie in mijn helm dus zeer regelmatig ondragelijk moeten vinden (rijd regelmatig lange afstanden met 140+ :o ), maar ik vind de windruis toch erg meevallen. Pas boven de 160 begint het me te storen en ga ik wat platter liggen, dan valt veel van de ruis ook gelijk weg. Boven de 180 wordt het pas inderdaad vervelend...
En nee ik ben niet slechthorend, ik kan zelfs een speld horen vallen :Y

Maar ondanks dit alles denk ik toch maar binnenkort eens oordopjes aan te gaan schaffen, je weet maar nooit! En na al die reacties hier... :X :X :X
 
Ik heb een xr1000 en bij 120 km/h begint het storend te worden.
Jermo, wat ik toen heb gedaan = een ipod shuffle kopen met oordopjes die je in je oor steekt (dempt ook gelijk windruis en je hebt muziek). Oordopjes kosten tussen 20 en 50 euro. Je hebt philips, sony en sennheiser. Sony en Sennheiser zijn de beste. Mijn voorkeur gaat uit naar Sennheiser, kwalitatief beter dan Sony kwa geluidskwaliteit. Maar ze zijn beiden goed om in je oor te steken zonder dat het gaat knellen etc.
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/500830
 
Hopelijk valt dit niet onder spam, omdat er om gevraagt word *D

Maar ik heb mijn oordoppen bij hun gekocht op een beurs.

Netjes optijd aangeleverd.
En indien ze teveel of teweinig ruisonderdrukte kon ik dat melden en werd er binnen 10 dagen een ander type filter geplaatst naar mijn wensen.
Je klantnummer is gelijk de code gekoppeld aan jou oormal zodat bij verlies slechts gebeld hoeft te worden, en word er gelijk een nieuwe gemaakt en toegestuurd(zonder eerst opnieuw aan te moeten meten).
Perfect!! (ben nogal slordig met kleine prul :+ )
 
Waar kan dat? Heb nog maar zeer zelden meegemaakt bij een motorzaak dat je een helm op de motor kan uitproberen. En als ik dan al iets tegenkom zijn het alleen demo Schubert helmen. En dan nog is het geen garantie want de demo die ik destijd heb geprobeerd was stiller dan de helm die ik heb aangeschaft.

geen enkele helm is stil maar.

Ik heb proef gereden met een Schubert S1. En dan geen demo, deze ook gekocht. Was geen probleem bij MotorPort Almere.

S1 is stil maar men zegt dat je nog steeds oordoppen in moet. (anderen weer niet) Wat ik doe is oordoppen in bij snelweg jakkeren. En geen oordoppen bij korte stukjes of binnendoor toeren.

S1 kost echter ca 500 Euri en is dus geen optie als je een budget van 200 Euri hebt. goedkoper is dan een stel goede oordoppen.

[edit] als je na je rit je oren hoor suizen dan ben je bezig gehoorschade op te lopen.
 
Het is inmiddels al een tijdje terug. Ik ben ook niet binnen die 8 dagen teruggegaan naar de winkel maar later pas. De helm is inmiddels ook al bijna 3 weken weggeweest naar Nolan maar dit heeft ook niets geholpen. Ook lijkt de helm steeds meer geluid te gaan maken, ook met doppen in.

Dat laatste kan natuurlijk ook een beetje psychologisch zijn...
Omdat je je er aan stoort lijkt het steeds erger te worden.

Wat je zou kunnen doen:
Koop bij een stoffenwinkel voeringmateriaal.
Haal de wangstukken van je helm los, haal de bekleding los.
Knip de het voeringspul op maat, en leg dit (1 of 2 lagen) op
de bestaande voering.
Dan de bekleding weer erover, en wangdelen weer plaatsen.

En uitproberen natuurlijk.

Deze oplossing kost hooguit een 10 euro, en een half uur werk.
(en uren rijplezier...)
 
gelul, maar dat kun je verwachten bij selling.
heb een shark die zo goed afsluit bij de oren dat ik geen (harde) oordoppen kan dragen want dat wordt dan pijnlijk.

maar veel had je toch ook zelf kunnen voorvoelen lijkt mij... beetje met je vingers voelen hoe hij bij de oortjes zit e.d.

Een helm die zo strak zit dat je geen oordoppen in kan?
Dan moet je je afvragen of dat wel goed is...

Maar met zachte op maat gemaakte doppen kom je dan wel een heel eind hoop ik.


Oh ja, zometeen op de motorbeurzen zijn de doppen weer in de aanbieding,
dus koop ze dan. Echt, gun jezelf die lol!
 
OK, ik ben om: ik ga oordoppen aan laten meten.

Ik woon in Amsterdam dus de Alpine winkels zitten nogal ver weg.
Ik heb al gelezen dat sommigen bij een ander bedrijf oordoppen aan laten meten.
Welke bedrijven zijn dit en is er nog verschil in kwaliteit en/of service t.o.v. Alpine?

Volgens mij heeft Hans Anders ze ook.
 
En nee ik ben niet slechthorend, ik kan zelfs een speld horen vallen :Y

Maar ondanks dit alles denk ik toch maar binnenkort eens oordopjes aan te gaan schaffen, je weet maar nooit! En na al die reacties hier... :X :X :X

Probleem met gehoorschade is dat je het niet in de gaten hebt totdat het te laat is.
En gehoorschade is niets aan te doen :N

Dus lijkt me idd een verstandige beslissing
 
Dus ik denk dat je mischien een fantasie hebt over "hoe stil" andere helmen wel niet moeten zijn. Zeker met mensen die reageren dat een Schubert helm SUPER STIL is ! Ik denk dat deze mensen zelf nog niet met de helm gereden hebben.

Daarnaast, het stil zijn van een helm betekent dat hij vergeleken met andere helmen zelf weinig windgeruis veroorzaakt. Maar het betekent niet dat hij geluid dempt. En een motor zelf produceert ook windruis. Als ik op mijn Pan achter mijn ruit ga liggen heb ik nul windruis op mijn helm, maar echt stil is het ook niet. Om dat geluid te dempen heb je echt oordoppen nodig.
 
M'n vorige helm, een Shoei, was ook vele malen stiller dan m'n huidige Suomy... sucks, maar went wel... Ennuh, Motoport A'dam is een schijttoko (persoonlijke mening :9 )
 
Terug
Bovenaan Onderaan