Helm van binnen schoonmaken

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Beste mede MF-ers,

Omdat het de laatste dagen nogal warm en zweterig is in de helm, gaat tie een beetje onfris ruiken.
Nu vroeg ik me af of je de binnen voering kunt schoonmaken.
En zo ja, hoe dan???

Er zullen toch wel meer motor rijders zijn met dit "probleem".

Alvast bedankt.


:? :? :?
 
Gewoon, wassen...


Speciaal voor jou, foto's;

foto0637.jpg


foto0636.jpg


:]
 
men pakt een regenton... Men vult deze met water (als hij nog niet vol is)....
Men knalt wat wasmiddel in de regenton....

Let op nu komt het....

Met doet het vizier open en pakt de helm bij het kinstuk....
Vervolgens dompel je de helm in de regenton en dan heel hard roeren met de helm in je hand....
dit doe je een min. of 5.... Vervolgens stop je met roeren een aantal min. Hierna roer je nogmaals 5 min. met je helm....

Hierna je helm uit de regenton halen en heel hard rondjes draaien totdat hij droog is...

Oja en vergeet niet alles te filmen en dat filmpje hier neer te knallen...
 
Laatst bewerkt:
men pak een regenton... Men vult deze met water (als hij nog niet vol is)....
Men knalt wat wasmiddel in de regenton....

Let op nu komt het....

Met doet het vizier open en pakt de helm bij het kinstuk....
Vervolgens dompel je de helm in de regenton en dan heel hard roeren met de helm in je hand....
dit doe je een min. of 5.... Vervolgens stop je met roeren een aantal min. Hierna roer je nogmaals 5 min. met je helm....

Hierna je helm uit de regenton halen en heel hard rondjes draaien totdat hij droog is...

Oja en vergeet niet alles te filmen en dat filmpje hier neer te knallen...

:^ zo doe ik het ook altijd


:+
 
men pakt een regenton... Men vult deze met water (als hij nog niet vol is)....
Men knalt wat wasmiddel in de regenton....

Let op nu komt het....

Met doet het vizier open en pakt de helm bij het kinstuk....
Vervolgens dompel je de helm in de regenton en dan heel hard roeren met de helm in je hand....
dit doe je een min. of 5.... Vervolgens stop je met roeren een aantal min. Hierna roer je nogmaals 5 min. met je helm....

Hierna je helm uit de regenton halen en heel hard rondjes draaien totdat hij droog is...

Oja en vergeet niet alles te filmen en dat filmpje hier neer te knallen...

Mij is verteld dat je hem nadien moet droogrijden :Y
 
Je kunt toch ook me helm en al onder de douche stappen? Flink wat shampoo op je harses; wordt ie vet mooi schoon! :)
 
Ik zal even serieus doen... O-)
Er zijn spuitbusjes in de handel met een foam die je in de helm spuit , even in laten trekken , droogwrijven met een schone doek et voila , de helm riekt weer frisch.
Te krijgen bij de meeste motortoko's.

Succes met je stinkende hellempie ! :W
 
Laatst bewerkt:
je voering er uit haalen en dan in de wasmachines en als je geen helm heb die dat niet kan ja dan een spuitbusje
 
Oei, een vrijdagtopic, en toch een serieus antwoord... :o

Mijn ervaring met Arai, maar kan vast ook met andere helmen:
Als de voering er uit kan, spulletje er uit halen en met de hand met shampoo/zachte reiniger wassen.
Kan dit niet, dan wastafel vol laten lopen met handwarm water, shampoo erin, complete helm erbij en beetje soppen/laten weken (minuten mag ook...).
Dan met schoon water naspoelen en een paar dagen laten drogen

Ik kan mijn helm in de zomer niet een paar dagen missen. Vanwege dat vetgedrukte stukje doe ik dit soort dingen dus in de winter :+
 
Laatst bewerkt:
daarom heb ik een reserve helm..

hahaha..de helm elke dag nodig..zomer en winter..dus vandaar..

ik doe het altijd onder de douche..
vizier er af..
binnenstukken die er uit kunnen apart wassen met handwas..
shampoo in de helm..met vuist en vingers goed inmasseren..
uitspoelen met de douchekop..(als je hem er tegenaan houdt, spoelt hij de helm goed schoon)

daarna laten drogen in de badkamer want er komt nog veel water uit..
na een dag of 2 kan je de helm op de verwarming laten drogen de rest..

succes!
p.s. dat is de reden waarom mijn nieuwe helm een helemaal uitwasbare binnenkant heeft..
 
Ik draag zelf altijd zo'n helmmuts onder m'm helm. Je hebt van die hele dunne, voor in de zomer, en daarvan voel je echt niet eens dat je hem ophebt. Helm blijft schoon, en dat ding kan zo in de was. Daarnaast kan tegenwoordig van vrijwel alle helmpen de binnenvoering eruit, en die kan je ook gewoon wassen. Complete helm uitspoelen onder de douche lijkt mij niet bevordelijk voor je helm, maar dat is misschien alleen het gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan