Helm van de Lidl

Ik heb hier een Scorpion Exo ADV systeem helm. Een luid ding en rammelt als de nete, maar ik kan wel bevestigen dat met een serieuze smakker het systeem deel keurig blijft zitten. Ook bij de 2e keer.

Geen dank,
Crashtest Dummy
 
Ik weet wat er kan gebeuren,...zelfs een systeemhelm van BMW brak het kindeel al af bij een val met 25 km pu. Het kindeel hing nog aan een schanier de andere was weg. Mijn kaak en kin was op de weg geraakt en zag er niet uit. Mijn tandvlees was tussen mijn onderlip en onderkaak over 5 cm breedte af gescheurd. Ik ben blij met die mondkapjes tegen woordig. (Gekheid alles is geheeld mijn tanden bleven gelukkig zitten. Nog wel pijn aan de tanden als het erg koud is het was in 2007. Ik heb prive geen systeemhelm meer en draag op mijn werk sinds die tijd een Nolan.
25 km/u rijd je al met een oude damesfiets. Toch draag ik daarop geen helm.
Maar wat een bagger zeg, die BMW systeemhelm. Zo zie je maar dat de keuringseisen niet streng genoeg zijn, tenzij er vooraf al een defect was aan de helm.
 
25 km/u rijd je al met een oude damesfiets. Toch draag ik daarop geen helm.
Maar wat een bagger zeg, die BMW systeemhelm. Zo zie je maar dat de keuringseisen niet streng genoeg zijn, tenzij er vooraf al een defect was aan de helm.
De helm was destijds zeker niet ouder dan 3 jaar en niet defect. Ik keek er ook van op en heb toen ook meteen mijn eigen prive systeemhelm vervangen. Het was op de grachten en mijn maatje deed iets wat ik nooit verwachte,...25 km was mijn eindsnelheid.
 
Je kunt er ook niet zo heel veel van verwachten maar voor iemand die begint of een passagier even achterop prima bescherming.

Een helm moet gewoon goed passen of hij nou 50 of 1000 euro kost, en al die labeltjes binnenin: het zal wel…

Net terug van een rondje met mijn Shoei Neotec-2 op mijn kop, geld wel waard!
Vind ik ook ,ik heb hem ook pas,ik vind hem ook veel beter afdichten als mijn vorige shoei
 
ondanks dat dit al een wat ouder topic is, wil ik er nog wel even op terugkomen.

Ik heb nu ongeveer driekwart jaar met de Lidl systeemhelm rondgereden, waarvan een groot deel lessen was.
Mijn conclusie is als volgt:

+ Prima helm voor het geld
+ Hij is goedkoop
+ Vrouwlief was blij dat ik er niet veel voor hoefde te betalen
- Vrouwlief vind me nu voor gek rijden met de helm
+ Multifunctionele helm, allround inzetbaar
+ Ingebouwde zonnevizier is ook prima
+ Pinlock is heel fijn, maar alleen de eerste tijd...
- ...Pinlock gaat los zitten, waardoor het alsnog niet werkt
- Pinlock is heel klein, waardoor je het gevoel krijgt, dat je door een brievenbus aan het kijken bent
- Het is geen echt fijne helm
- Ding maakt herrie
- Pasvorm is om te huilen
- Ik vind het een enorm ding op mijn hoofd
+ Door deze helm ben ik er wel achter gekomen wat voor helm ik wil (geen systeemhelm meer, maar een modulaire helm, aangezien ik 90% van de tijd open rijd), ik heb een Scorpion Exo Combat Evo gekocht in de plaats
Je hebt ongeveer dezelfde ervaring als ik heb, veilig is ie wel maar de rest is niet zo joepie, pasvorm, kijkhoek, die pinlock is een gimmick die ik er meteen afgehaald heb en het zonnevizier doet vrijwel niets dus ik heb altijd een zonnebril op en het windgeruis is hopeloos.
Maar ja, voor die 5 tientjes is er weinig te klagen, ik rijd een sh150 scooter dus het gaat niet zo hard en ik gebruik hem alleen op mijn dagelijkse woonwerk ritje op binnendoor landweggetjes van 50-60 kmh en iedere paar jaar gooi ik hem weg en koop weer een nieuwe.
Mijn crash ( tegen idd een volkswagen en geen transit :+) heeft mij wel overtuigd dat ze veilig zijn en iig bij wat lagere snelheden, of ie ook heel blijft bij een frontale op 120 kmh is weer wat anders maar ik denk dat je dan sowiezo wel andere problemen aan je hoofd hebt, die klap van mij was iig een beste en dat was nog maar 60-70 frontaal:/ en dat heeft ie en ik prima overleeft, de helm had zichtbare geen schade terwijl ik wel een gebroken neus had dus ik ben echt wel met mijn hoofd tegen die bus aan geklapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan