Helm van het merk CABERG

19 aug 2006
23
0
Uithuizen
Ik wil een nw. helm aanschaffen en heb even op het internet rond gekeken.
Daar kom ik een helm tegen die mij aanspreekt van het merk CABERG.

Heeft een van julie hier ervaring mee?

Heb nu een UVEX BOSS 4000 en die bevalt zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer slecht.

gr.Willem :]
 
ik heb een caberg rhyno.

zit zeer goed.

alleen zoek ik er momenteel nog een visier voor. om het witte te vervangen.


maar voor de rest geen klagen over.
 
Een aantal jaar een Caberg Systeemhelm gehad, beviel op zich goed maar voor mij waren de wangstukken al snel te ruim. Hierna een HJC systeemhelm gehad.

Nu een GPA (Integraal) omdat de HJC te veel geluid produceerde in combinatie met de "ruit" van mijn RS, op de CBF 600 was dat geen probleem
 
ik heb op t moment zo'n caberg met zo'n ingebouwd zonnevisier. Heb hem nu drie maanden en hij bevalt zeer goed.
Hij blijft best stabiel bij hoge snelheden en geluid vindt ik hard meevallen. Ook de pasvorm is voor mijn hoofd bijna perfect..

maar ja, ik had hiervoor een probiker....
 
Ik heb een Caberg Justissimo (systeem-helm met zonneklep). Hiervoor had ik een Lazer Revolution, BMW Systeem III en een hele trits UVEX-en met dubber vizier.

De Caberg heb ik nu alweer ruim een jaar, bijna dagelijks in gebruik en bevalt prima. Veel waar voor het geld. Ik kan me haast niet meer voorstellen om een helm te hebben zonder zonne-klep en die je in de stad niet lekker open kunt zetten. 8-)

Het enige nadeel is dat het vizier begint te beslaan in de regen, ik vermoed dat er een anti-aanslag coating op zat die inmiddels verdwenen is. Na vele helmen met dubbel vizier gehad te hebben is dat wel even wennen weer. Misschien maar op zoek naar zo'n inplak vizier (even de naam kwijt)?
 
Hey Willem Diversion,

Ik heb een Caberg helm gehad helaas kon ik het type niet terugvinden. Wat een bagger-helm :( , sorry kan het niet anders omschrijven. Misschien heb ik het verkeerde type gehad maar ik heb geen vertrouwen meer in het merk.

Ik heb de helm goed op maat gekocht maar na twee maanden draaide de helm ongeveer 360 graden rond op mijn hoofd bij 100 km per uur. De voering was hard en ik deed het kinstuk niet meer omhoog omdat dit half voor je ogen bleef hangen als je het deel al omhoog kreeg :( . Mijn man had een Probiker helm en die is echt veel en veel beter ondanks dat dit een hele goedkope helm is.

Wij hebben nu allebei een Nolan helm en daar ben ik echt over te spreken. De voering blijft goed, de helm zit goed niet te strak en niet te los. Ik heb er een zonnevizier bij wat me goed bevalt.

Ik zou zelf wat meer geld uitgeven voor een helm (trouwens bij Nolan had ik een heel goede aanbieding en was de helm goedkoper dan Caberg) en echt iets kopen wat goed zit. *O*
 
Ik heb een caberg helm. Het ingebouwde zonnevizier vind ik helemaal super en hij is ook lekker licht. Maar de helm is behoorlijk lawaaierig. Maarja, daar heb je oordoppen voor! :z
 
Ik rijd nu bijna 4 jaar (totaal 100.000 km)met een Caberg J1+ systeemhelm en nu is hij zo'n beetje aan vervanging toe. Nooit problemen gehad al trillen de schroeven van het kinstuk snel (snel = eens per maand aandraaien) los zodat het niet meer zo goed omhoog blijft staan.
 
Hey Willem Diversion,

Ik heb een Caberg helm gehad helaas kon ik het type niet terugvinden. Wat een bagger-helm :( , sorry kan het niet anders omschrijven. Misschien heb ik het verkeerde type gehad maar ik heb geen vertrouwen meer in het merk.

Ik heb de helm goed op maat gekocht maar na twee maanden draaide de helm ongeveer 360 graden rond op mijn hoofd bij 100 km per uur.

:^

In 1 jaar circa 15k mee gereden en kon em al weggooien!
 
Ik heb een caberg helm. Het ingebouwde zonnevizier vind ik helemaal super en hij is ook lekker licht. Maar de helm is behoorlijk lawaaierig. Maarja, daar heb je oordoppen voor! :z

:^
ik heb de caberg 104 met zonnevizier, die gebruik ik altijd 8-) . Ik heb wel een klein maatje genomen dat was de enige die lekker zit. na een jaar en 5000km zit ie nog steeds goed strak. idd veel windruis dus wel oordoppen in.

Ik heb deze gekocht omdat het de enige was onder de 500eu die mij wel lekker zat.
 
Heb een Caberg solo 104 (matzwart) voor prive, en een BMW systeem 5 helm voor m'n werk.

Verschil is er uiteraard,maar behoorlijk groot prijsverschil ook.(ook geen goede vergelijking)

Minpunten van de Caberg zijn : behoorlijk luidruchtig (voor bij hoge snelheid) en de pasvorm wordt al snel een stuk ruimer.
Pluspunten : leuke styling en het ingebouwde zonnevizier.
 
Heeft iemand misschien ervaring met de Caberg 505 urban tribe.
bvd.
Juist heeft iemand ervaring met bovengenoemde helm??
?
?
http://www.caberg.nl/streetfighter_integraal_helmen/pages/505_Urban_Tribe.htm (link naar officieele site)
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met de Caberg Urban Tribe. Wel met de Justissimo, deze heb ik nu ruim een jaar. Een betaalbare systeemhelm met ingebouwd opklapbaar zonnevizier (wat een uitvinding, helemaal geweldig!!!).

Ik ben er erg tevreden over. Hij is wat lawaaiig, maar dat mag je verwachten voor die prijs vind ik. Ik heb er zelf 199 euries voor neergeteld op de motorbeurs in 2006.

Echt veel ervaring met andere helmen heb ik nog niet. Hiervoor alleen een HJC integraal gehad, die beviel me ook prima.

Mijn conclusie: Caberg Justissimo geeft waar naar zn geld. Misschien niet de beste systeemhelm, maar voor die prijs zeker geen slechte.
 
kep ook een caberg, geen klachten, maar tis ook pas me 1ste helm dus geen vergelijkingsmateriaal. door de ingebouwde zonnebril is de helm wel wat zwaarder als andere helmen geloof ik
 
Ik heb de Groove en een wat oudere systeemhelm van Caberg. Ook ik vind ze wat lawaaiig maar het zonnevizier is super
 
Ik rij nu zelf rond (en mijn vrouw ook), met een caberg Rhyno, sinds kort ook omgebouwd met communicatie.

Dit is mijn 2e Caberg helm, en ik ben er erg tevreden over.

Ik maak heel vaak gebruik van het ingebouwde zonnevizier, is 1 van de weinige helmen waar het zonnevizier binnenin zit, zodat je het zowel in de dichtgeklapte stand als in de open stand kan gebruiken.

Echt , voor ons een heerlijke helm !
 
Heeft iemand misschien ervaring met de Caberg 505 urban tribe.
bvd.
Ik heb zo een caberg, denk dat het een 505 urban tribe is (ziet er toch exact hetzelfde uit als op fotos die ik op de site van caberg vind).
Past goed en voelt degelijk aan, verder nog niet veel mee gereden dus meer kan ik er niet van zeggen.
 
heb een Caberg Solo met een zonnevizier. Erg scherp geprijst.

Nadeel vond ik dat er erg veel wind/tocht onder het kinstuk doorkwam waardoor ik tranende ogen kreeg. Heb er toen een windjammer (kraag) op gezet en toen was het verholpen en was het windruis ook minder. Maar nog steeds niet aan te bevelen om zonder doppen op de snelweg te rijden voor langere duur, maar dat was met m'n HJC ook zo.
 
yes ik heb zo'n caberg 505 (niet de urban tribe want dat zijn alleen de kleurtjes)

ik ben vooral voor de prijs erg te spreken over de helm.
alleen zoals wel meer mensen zeggen zijn caberg helmen nogal luidruchtig.

Verder heb ik op de motorrai speciale vizier poetsdoekjes gekregen waarmee ik ook de binnenkant van mn vizier heb schoongemaakt. bleek niet helemaal de bedoeling en dit vizier kan ik nu wel weggooien ;(
Ik heb er nu ongeveer 9dkm mee gereden en met een max snelheid van 190 km/u. pasvorm had ik express wat krap gepakt. is heel goed naar mn hoofd gaan zitten en niet vervelend los geworden.

Conclusie, voor de prijs een best goede en gave helm
 
@Pas: inderdaad, ik draag zelf ook altijd oordopjes dat is echt veel lekkerder rijden! terwijl ik nu toch een vrij stille Shoei draag.

@ KansloosÂ: Klinkt goed! en aan de binnenkant van het vizier zit dus een speciaale laag?, wat ergens goed voor is?
 
even teruggrijpen op dit item.
Ik heb ook een Caberg rhyno systeem helm met zonnevizier.
En ik zou willen weten of er een oplossing is voor het beslaan van de helm bij lage snelheden, in combinatie met het wat kouder woden in de ochtend en een gemeen laag zonnetje
 
heb ook een caberg solo dull met zonnevizier PERFECT geen donker vizier dus in het donker lekker zicht. schijnt de zon hoppa en je hebt een "zonnebril" echt super helm en het is opzich een best stille helm.
(tevens in de aanbieding bij motozoom.)

http://www.motozoom.nl/webshop/meerAfbeeldingen.cfm?bestelnummer=204472&afbeeldingen=204472_1.jpg;bnr|204472_410_FR2_05.jpg;bnr|204470-74_410_DET4_05.jpg;pp1|204470-74_410_DET3_05.jpg;pp1|204470-74_410_DET5_05.jpg;pp1|204470-74_410_DET1_05.jpg;pp1|204470-74_410_DET2_05.jpg;pp1&dummy=0
 
Terug
Bovenaan Onderaan