helm van het merk Shoei

19 aug 2006
23
0
Uithuizen
Ik bij motoport helmen wezen passen mijn keuze was een Schuberth of een Shoei.
Het bleek dat de ,Shoei XR-1000 storm, het beste over mijn hoofd paste.
Maar heeft iemand ervaring met deze helm.

gr.Willem :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een shoei xr-1000, maar dan de badge (is alleen maar een andere kleurstelling)en die bevalt prima. Redelijk stil en zeer comfortabel. Ik heb de mijne bij Kalsbeek uit Zwolle vandaan, dat is de goedkoopste gewoon ff bellen.
 
Mijn Shoei is erg aan vervanging toe maar helaas moet ik switchen op een ander merk omdat Shoei (nog)geen BlueTooth levert.... (zie onderstaande mail van Shoei) en da's jammer want ik ben erg tevreden over m'n helm. Nieuwe gaat trouwens een Dainese worden.


Hallo,

z.Zt wird das Thema Bluetooth bei Shoei diskutiert, eine Entscheidung ist aber nicht getroffen.

Mit freundlichen Grüßen

Alfred Haßdenteufel

Shoei Distribution
 
Ik wil ook een shoei, puur en alleen vanwege de goeie service die ik hoor en die ik dus niet krijg nu ik mijn schubert stuk heb (ook gekocht bij motoport, hillegom om precies te zijn )
 
Heb ook een XR-1000 maar dan de diabolic uitvoering. Ik ben uitgekomen bij deze helm ook puur om de pasvorm en dat was bij de Shoei echt heel goed... moet echter wel zeggen dat ik de windruis wel extreem vind, dat is bij andere merken wel beter geregeld, een eventuele mogelijkheid is dat je er een wisperkit bij koopt maar dan ben je 4tientjes verder, een paar oordoppen werkt ook :9

Fijne helm die fijn aan de prijs is :+
 
Heb ook een XR-1000 maar dan de diabolic uitvoering. Ik ben uitgekomen bij deze helm ook puur om de pasvorm en dat was bij de Shoei echt heel goed... moet echter wel zeggen dat ik de windruis wel extreem vind, dat is bij andere merken wel beter geregeld, een eventuele mogelijkheid is dat je er een wisperkit bij koopt maar dan ben je 4tientjes verder, een paar oordoppen werkt ook :9

Fijne helm die fijn aan de prijs is :+

:^
De Diabolic is een hele fijne helm idd, errug licht en extreem gave graphics :}
Maar ik ben het wel met je eens voor wat betreft de windruis. Dus ik heb een whisperkit besteld en ga ook nog voor een setje oordopjes denk ik.
 
Ik rijdt sinds dit jaar naar volle tevredenheid
met een Shoei Raid II (zie avatar).
De wisperstrip is wel een aangename toevoeging
veel minder windruis en ander kabaal, minder werveling.
(en t houd nog wel n's n wesp, bij enz tegen).

Ben tot nu toe het meest tevreden met de shoei hiervoor
heb ik met een Airoh Matisse (baggerding) en een Arai Condor
gereden.
 
wat is een wisperkit?

De shoei whisperkit bestaat uit 2 delen een chinguard en een kraag die je aan
de onderkant van de helm tussen de schaal en voering kan inschuiven.
Het zorgt ervoor dat de opening bij de kin gedeeltelijk wordt afgedicht en dat
de helm aansuit aan je nek... (ff plaatje zoeken monumentje)
 
Plaatje als attachment....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/409860/14cd5b2828e70956a70542d68a1954e9 (Whisperding.jpg)​
 
Ik bij motoport helmen wezen passen mijn keuze was een Schuberth of een Shoei.
Het bleek dat de ,Shoei XR-1000 storm, het beste over mijn hoofd paste.
Maar heeft iemand ervaring met deze helm.

gr.Willem :]

Ik heb zelf de Kagayama blauwe replica. Ik heb maat M en die is net wat te strak in het begin, maar eenmaal een maand verder zit ie goed! Blijft goed stabiel bij hoge snelheden, dus niet dat ie dan tegen mijn neus aan gaat drukken bij 250+ km/h.

Wel oordopjes in, want hij is niet de stilste maar dat boeit niet want oordopjes moet je toch al in doen.
 
Oh uh de prijs was 469 euro

Dat is idd gewoon de gangbare prijs dat kosten de meeste in DLD ook..
heb er toevallig een in de aanbieding gezien voor 399 eurie.
SHOEI XR1000 LIMITED INT zie attachment.. was bij louis...


EDIT : Misschien moet je ook n's kijken op www.fc-moto.de daar kun je
ze bestellen vanaf 335 eurie..

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/409882/4f20a7262105e3e0f424c74ea494d769 (shoei.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Even een fotootje ook erbij! :)

full
 
ff serieus :+

Ik heb ook een shoei xr1000 joust tc-1, 399 voor betaald bij motowebshop.com.

Vraag aan de mensen die zo`n whispererkit hebben, merk je het verschil kwa wind geruis? Moet je de kit iedere keer weer los halen en weer vast zetten als je je helm op zoet of blijft hij gewoon zitten? En wat kost hij ongeveer?
 
Ik heb altijd goede ervaringen met Shoei gehad, maar doordat de schalen aan de onderkant steeds smaller werden kon ik op een gegeven moment geen passende Shoei meer vinden. Nu ben ik over moeten stappen naar Arai, en ik moet toegeven dat deze helm wel erg lekker zit. Deze worden indien nodig kostenloos op maat vermaakt, en dat geeft dus een groot voordeel, en je krijgt 5 jaar garantie op materiaal en pasvorm.

:)
 
ff serieus :+

Ik heb ook een shoei xr1000 joust tc-1, 399 voor betaald bij motowebshop.com.

Vraag aan de mensen die zo`n whispererkit hebben, merk je het verschil kwa wind geruis? Moet je de kit iedere keer weer los halen en weer vast zetten als je je helm op zoet of blijft hij gewoon zitten? En wat kost hij ongeveer?

Ja, met kit is echt stiller en minder turbulentie door de chinguard.
Je kunt de kit plaatsen en gewoon laten zitten.
in t begin is t ff iets strakker met aantrekken maar dat rekt ook weer een
beetje. Ik vind t een goede "uitbreiding" van m'n helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan