Helm vastmaken aan motor

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Ik heb op m'n motor een-of-ander klein haakje onder m'n zadel zitten waar je helm aan zou moeten kunnen als je ergens parkeert. Anders loop je de hele tijd met je helm te zeulen.

- Hoe maak je je helm daar nou t veiligst aan vast?
- Gebruiken jullie dit wel eens?
- Is dat nou een beetje veilig?
 
No way dat ik dat doe... bedenk je maar eens wat mensen daar allemaal in zouden kunnen doen terwijl jij lekker aan de wandel bent :X
 
Ja, in je helm ja: je hebt soms van die zeikerds :X


Enne, dat touwtje aan je motor is zo door, dus als ze
niets in je helm doen, dan heb je groot kans dat ie weg
is als je terugkomt.
Als je hem zo nodig aan de motor vast wilt maken, haal dan
je kabelslot erdoor.

Ik sleep hem altijd mee. Rugzak op, en de helm met de kinband
aan een van de schouderbanden vastmaken, zodat ie naast/voor/achter
je heup ongeveer bungelt. Geen problemen mee.
Is even wennen, en beetje opletten in volgestouwde winkels
(vooral met serviesgoed }) )
 
Bedoel je iets in je helm doen?

je weet wel schijte, pisse, kotsen, in de fik steken, tegen schoppen, water overheen gooien, en nog veel meer zieke dingen.

Maar toch hang ik overal met een slot me helm aan me wiel haha.

Maar dat is meestal in een parkeergarage ofzow.
 
ik neem hem altijd mee!
weetje tenminste zeker dat je em zonder problemen ook weer op kan zetten als je weer weggaat :P
 
Ik heb ook zo'n 'D'-sluitingkje om de helm aan vast te maken. Maar ook een 48-liter topkoffer, en da's toch net even wat handiger/veiliger.

Maar als ik dat 'D'-tje gebruik, dan haal ik gewoon het stuk kinband waar de eigenlijk sluiting aanzit er doorheen, en klaar. De helm bungelt dan met schaal naar buiten, dus als een onverlaat er wat in wil gooien dan moet-ie het echt expres doen. En dat gebeurt niet zo vaak hoor.
 
ja als ze hem niet stelen, dan wordt hij in het gunstigste geval als afvalbak gebruikt.
In het ergste geval als urinoir.

Monteer dan een topkoffertje waar je helm (of 2 helmen)in kan, kan je nog wat boodschapjes doen ook :}
 
Ik neem hem dus wel gewoon mee......dat is helaas 1 van die vervelende dingen als je op de motor bent ( en ook geen zin hebt om een topkoffer te monteren voor dit soort doeleinden).
Heb ik daar echt geen zin in (helm meesjouwen) dan ga ik toch gewoon in mijn happy koekblik?
 
ik neem me helm altijd braaf mee.
als ik in een stad ga shoppen dan huur ik wel een kluisje op CS.
 
Ik neem ook altijd m'n helm mee, al is het nog zo onhandig... stel je voor dat ze er in pissen ofzo, das nog onhandiger :+
 
Ik neem mijn helm bijna altijd mee.
Ik heb ook zo'n slotje, hang er mijn helm enkel aan als ik naar de bakker ga of dergelijk.
Dus enkel op plaatsen waar ik de boel in de gaten kan houden.
 
In jou geval....
:+ ..is je helm meer waard dan de motor.. :+

Bij mij hetzelfde hoor,.... :+ , ..ik rij veelal op mijn kawa KZ750.
Mijn kleding en helm zijn meer waard dan dat ding, dus....
Hou je spullen bij je.
Als ze je helm vol pissen en je hebt niks anders???? Lekker gevoel, hebben ze uiteindelijk toch over je kop staan zeiken..... :+
 
Ik heb sinds kort een motorrugzak gekocht bij Martijn's.
Dan kun je dehelm achterop de rugzak vastmaken.

Ideaal.

Bengelt ook niet naast je heup ofzo, hij zit gewoon recht op de rugzak.
Merk: Ledrie-circui

miniature-87.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meenemen!! Ik heb een ringetje aan mijn helm en een slotje aan mijn motor speciaal voor dit doel maar NO WAY dat ik mijn helm onbeheerd achterlaat. Ten eerste heb je em zo losgesneden en iets wat ik op mijn hoofd moet zetten laat ik liever niet achter als vuilnisbak of urinoir!! :(
 
Dat slotje heb je binnen 5 seconden open. Een beetje helm kost al gauw een paar honderd Eurie. Lijkt me dus niet moeilijk......
 
Ik heb een topkoffer, dus, daar gaat mijn helm in. Mocht die al volzitten, dan neem ik 'm mee.
 
Wat voor model helm heb je. Een pispot?


...maar zoals al door iedereen hiervoor gezegd. Meenemen of ergens in een kluisje (of achter de bar) veilig opbergen.
 
Ik neem em ook altijd mee. En als ik een keer naar de supermarkt moet ofzo, dan gebruik ik em gewoon als boodschappenmandje ;) en d'r past best veel in hoor :z
 
Je kan je helm altijd met een simpel fiets kabelslotje rond je stuur vastmaken. daar kan niet in gepist worden. En een fietskabelslot doorknippen om een helm te stelen is de moejte niet. Zo doe ik het (soms) waar ik woon (belgie: oostende), maarja het hangt ne beetje af welk al of niet krapuleus volk er daar rondloopt hé ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan