Helm vervangen?

Impact of schuif schade is wel een verschil. Bij wie is nog nooit de helm van de motor geflikkerd of uit je handen laten vallen? Dan wordt het een kostbaar geintje :X

Als er zulke krassen op zitten en stukjes afgebroken zijn dan is het wel een erg goedkoop helmpje, als dat gebeurt met het uit je handjes laten vallen :+

En nee, ik heb nog nooit mijn helm laten vallen, dat is iets waar ik zuinig op ben omdat het mijn eitje moet beschermen.

Misschien wat beter op je spullen letten, of er meer waarde aan hechten ;)
 
Ik zie redelijk wat schade aan je helm,vanaf het kinstuk tot op je vizier,dus ik zou hem vervangen.Zeker aangezien de verzekering het dekt.Groetjes,en hopelijk val je niet met je nieuwe helm in het nieuwe jaar! :] :)
 
Hier kan je nog maanden over door bomen.
iedereen heeft vast een eigen mening.

Ik zou hem vervangen een ander weer niet.

Doe waar jij je goed bij voelt maar bespaar nooit op je eigen veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Helm wordt vergoed door de verzekeraar van de tegenpartij, maar even los daarvan ben ik wel benieuwd wat Mf zou doen.
En ik maar denken dat ze net als ik zelf voor de kosten moest opdraaien, waarom zou je anders twijfelen?
Waarom wil je überhaupt weten wat MF vind?
MF! waar Action olie de beste is, je perse supersport banden nodig hebt en koekblikkers per definitie fout zijn.
Die helm moet echt vervangen worden want blijkbaar ben je harder gevallen dan je zelf denkt :X
 
Ben het bijna helemaal met je eens,op die Action olie na dan.Gebruik al jaren Castrol power rs....maar heeft niks met die helm te maken natuurlijk.Gewoon vervangen,het kost je niks,en hou die oude als aandenken. ;)
 
Als de verzekering er in tussen komt dan zou ik zeker niet twijfelen. Ik zie dat je een shoei gt-air hebt en dit is voor mij persoonlijk de zaligste helm die ik ooit heb gehad en mocht de mijne ooit uit mijn handen flikkeren of een impact krijgen dan koop ik meteen een nieuwe. Wat die ook mag kosten. Het is het enige wat je hebt om je hoofd te beschermen en op je eigen veiligheid mag je niet besparen.
 
dat je daar serieus nog over twijfelt |(

vallen = vervangen.

Laat je je helm vallen op de grond, is het een ander verhaal, maar met je hoofd erin...
 
Impact of schuif schade is wel een verschil. Bij wie is nog nooit de helm van de motor geflikkerd of uit je handen laten vallen? Dan wordt het een kostbaar geintje :X

Ik heb hem ook wel eens op de grond laten vallen. Er zitten ook krassen op, maar dat zijn oppervlakkige krassen van het neerleggen en onbedoeld schuiven over de grond.
Je hebt straks de befaamde motorbeurs. Dan hebben andere shops ook aanbiedingen. Dus als je nu toch al niet rijdt, dan gelijk een helmpie halen.

Of hier kijken wat er tweedehands aangeboden wordt. Al is de keuze voor een tweedehands helm weer een ander verhaal.
 
Ik heb hem ook wel eens op de grond laten vallen. Er zitten ook krassen op, maar dat zijn oppervlakkige krassen van het neerleggen en onbedoeld schuiven over de grond.
Je hebt straks de befaamde motorbeurs. Dan hebben andere shops ook aanbiedingen. Dus als je nu toch al niet rijdt, dan gelijk een helmpie halen.

Of hier kijken wat er tweedehands aangeboden wordt. Al is de keuze voor een tweedehands helm weer een ander verhaal.
Zonder hoofd erin is dat laten vallen geen probleem, heb je er echter een kettingslot in om even je handen vrij te hebben dan mogelijk weer wel.
 
Bij termaat in nijmegen liggen ook veel helmen in alle prijsklasses.
Ik haal daar altijd mijn helmen.
Fijne zaak.
 
Tsja en wat is beter, een helm van 700, euro met een tikkie schuifschade of een nieuwe helm van vijf tientjes. Niemand die hier echt een antwoord op kan geven denk ik. :P
 
Alle in nederland goedgekeurde helmen zijn veilig dat heeft niets met prijs te maken.
Maar de prijs is dan wel weer afhankelijk van het comfort gewicht en geluid dat ie zal hebben.
Een arai is daar verder in door ontwikkeld dan bv een lazer.helm
 
Alle in nederland goedgekeurde helmen zijn veilig dat heeft niets met prijs te maken.
Maar de prijs is dan wel weer afhankelijk van het comfort gewicht en geluid dat ie zal hebben.
Een arai is daar verder in door ontwikkeld dan bv een lazer.helm

En bij een topic over een nieuwe helm wordt dan weer geroepen dat een duurdere helm ook veiliger is ondanks de keuringen etc. En nu is het ineens enkel het comfort en de geluidsreductie ;) Ik weet de feiten er niet van maar dat weet het gros van de mensen ook niet die roepen dat een nieuwe helm er wel of niet moeten komen en of dit wel of niet veiliger is.
 
Laatst bewerkt:
De GT-Air bevalt me heel goed, dus ik koop weer hetzelfde model. Test ga ik evengoed bekijken, altijd interessant :)
 
Impact of schuif schade is wel een verschil. Bij wie is nog nooit de helm van de motor geflikkerd of uit je handen laten vallen? Dan wordt het een kostbaar geintje :X
Als ik mijn helm uit mijn handen laat vallen of hij valt van de motor af maak ik mij nog niet meteen zorgen. Maar aan de foto te zien is er hier toch een noemenswaardige grotere impact geweest. Ik zou hem persoonlijk toch ook vervangen.

En al zeker als het door een tegenpartij gebeurt.
 
De meesten zijn veel te bang!
Als je angstig bent, kan je maar beter helemaal niet op een motor stappen.
Of mss beter om dan de dikste Volvo met rondom veiligheidsmaatregelen te kopen.

Een paar krasjes op het kinstuk van de helm. Als het nou op de bol zelf was geweest....
Het ziet er niet naar uit dat de helm een grote impact heeft gehad.
Wat dan te denken van een jethelm. Die heeft op die plek nul-komma-nada bescherming.
Wellicht wel goed idee om kale plekken weer te voorzien van verf ivm UV-inwerking.

Eigenlijk draag je een helm om 'm nooit te gebruiken!
 
...

Eigenlijk draag je een helm om 'm nooit te gebruiken!
Dat zeg je verkeerd.
Je draagt een helm en wilt 'm nooit gebruiken maar bijna iedereen zal 'm toch ooit gebruiken.
De 1 zal zich hooguit een buil besparen en de ander draagt 'm om in ieder geval nog geïdentificeerd te kunnen worden.
 
Is dat geen garantie ? Ik bedoel de verf laat op verschillende plaatsten gewoon los bij een klein schuivertje
Een helm is toch bedoeld om mee te vallen , als ie daar niet tegen kan is het een niet deugdelijk product

Een goede helm is zo gemaakt dat 'ie je hoofd beschermd als je valt. Dat doet de helm heel goed, en maar één keer. Na de klap is de inwendige structuur van je helm kapot, en doet 'ie het niet meer. Zo'n helm opnieuw opzetten is hetzelfde als vertrouwen op de kreukelzone van een auto waar je een flinke klap mee hebt gemaakt. Je hebt een nieuwe kreukelzone nodig, de oude doet het niet meer. Idem voor een helm.
 
Is er nou niemand meer die als eerste vraagt wat er mee is gebeurd?

Hoe het is gebeurd of zoiets?


Ik doe het ook niet en vertik het om het te doen.










@ TS ben je blij met jezelf? Zo ja: Vervangen, Nee? Dan lekker blijven gebruiken.

Dit is het advies zonder het hele topic te lezen.
 
Ik zou hem zelf vervangen, en hooguit als reserve helm houden als ik die nog niet zou hebben. Ik heb zelf als regel de helm te vervangen als ik er mee op asfalt/steen val terwijl ik hem aan heb. Keertje uit handen laten vallen vind ik een ander verhaal tenzij er forse zichtbare schade aan is.
 
Is er nou niemand meer die als eerste vraagt wat er mee is gebeurd?

Hoe het is gebeurd of zoiets?


Ik doe het ook niet en vertik het om het te doen.


@ TS ben je blij met jezelf? Zo ja: Vervangen, Nee? Dan lekker blijven gebruiken.

Dit is het advies zonder het hele topic te lezen.

:^
Ja Cin, wat is er nu eigenlijk gebeurd :?
 
:^
Ja Cin, wat is er nu eigenlijk gebeurd :?

Een automobilist wisselde van rijstrook zonder te kijken en raakte daarbij mijn motor, waardoor ik een schuiver heb gemaakt.

Helm vervang ik sowieso wel, maar ben evengoed geïnteresseerd in redenen van mf'ers om wel/niet te vervangen, en heb die ook gekregen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan