Helm vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsje30

Rookie
30 jul 2012
13
0
griendtsveen
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en had een vraagje betreffende een helm.

Ik ben op zoek naar een helm met bluetooth ingebouwd en nu kwam ik op internet onderstaande tegen.
http://www.protectwear.de/product_info. ... tooth.html

Mijn vraag is of iemand weet of dit een goede helm is en of die ook voldoende bescherming bied, ik heb al gezocht op het internet naar testen van deze helm van protectwear, maar kan die nergens vinden. Ik vind het wel een mooie helm en hij heeft een leuke prijs voor een helm met bluetooth ingebouwd, maar ik weet dus niet wat de kwaliteit en veiligheid van deze helm is? heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Alvast bedankt.

gr.

Larsje
 
Lars welkom op MF!

Op je helm wil ik best een blik werpen.
Alleen werkt je link niet meer! :N
 
Laatst bewerkt:
In principe moet iedere helm die in de EU verkocht wordt aan bepaalde eisen voldoen zodat het een e-keur nummer heeft. Dus in theorie is die helm "veilig". Wat de kwaliteit is, daarvoor zul je hem toch echt vast moeten houden. Sowieso, is het aan te raden om die helm eens een kwartier of langer op je hoofd te hebben voor je hem koopt. Het is wel prettig als de pasvorm ook goed is ;)
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en had een vraagje betreffende een helm.

Ik ben op zoek naar een helm met bluetooth ingebouwd en nu kwam ik op internet onderstaande tegen.
http://www.protectwear.de/product_info. ... tooth.html

Mijn vraag is of iemand weet of dit een goede helm is en of die ook voldoende bescherming bied, ik heb al gezocht op het internet naar testen van deze helm van protectwear, maar kan die nergens vinden. Ik vind het wel een mooie helm en hij heeft een leuke prijs voor een helm met bluetooth ingebouwd, maar ik weet dus niet wat de kwaliteit en veiligheid van deze helm is? heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Alvast bedankt.

gr.

Larsje

Lars! Heet je broer Ekstra Lars?

Schubert heeft helmen met ingebouwde Bluetooth. Dat lijkt me toch iets verstandiger dan zo'n onbekend merk.
 
En waar ga je die helm dan passen?

In veel helmen kan een bluetoothset ingebouwd worden.

- eerst een helm zoeken die je perfect past, dus ook passen.
- dan de bluetooth er in
 
link


Motorradhelm Integralhelm V-130-B, mit integrierter Bluetooth Funktion, Entspricht der Norm ECE 22.05 (aktuelle europäische Prüfnorm), Kratzfestes Visier



... alle waar naar z'n geld ...
 
Dacht dat ik hier een post had achtergelaten met een link... blijkbaar niet goed gegaan.

site heeft helmen tussen de 19 en 59 euro.... en die blauwe tand helm kost 119...

Ik zou verder kijken. Maar goed, je eigen keuze.
 
Hallo allemaal.

bedankt voor de reacties. Het gaat er mij eigenlijk alleen om of dit een veilige helm is, hij is in ieder geval van polycarbonaat gemaakt, dat weet ik toevallig. Ik weet ook dat er headsetjes te koop zijn die ingebouwd kunnen worden, maar lijkt mij makkelijker als het al in de helm verwerkt zit en de prijs voor deze helm is ook goed. Ik ben ook niet op zoek naar een helm die een paar honderd euri kost, maar een goedkope maar goede helm. vandaar mijn vraag ook.

@crisss17: hierbij nogmaals de link.

http://www.protectwear.de/product_i...lhelm-v-130-b-mit-integriertem-bluetooth.html

mocht die niet werken, dan is de website www.protectwear.de dan klikken op motorradhelme integralhelme en dan staat hij op pagina 2.

nogmaals bedankt, en mocht er iemand ervaring hebben met deze helmen dan hoor ik het graag, want op duitse sites lees ik er goede ervaringen over van gebruikers.

gr. lars

ps nee ik ben niet de broer van ekstra
 
Hallo allemaal.

bedankt voor de reacties. Het gaat er mij eigenlijk alleen om of dit een veilige helm is.


Als die helm een europees keurmerk heeft zal die wel aan gestelde veiligheidseisen voldoen. Maar een "veilige" helm die niet past is nog steeds niet veilig.

Daarbij geloof ik niet dat een helm in deze prijsklasse ook lang goed blijft zitten. De voering van dergelijke helmen is nou niet bepaald vormvast.

Als helm voor erbij of voor een bijrijder die hem niet vaak gebruikt kan het overigens wel interessant zijn. Maar niet als helm die je altijd gebruikt (is mijn mening)
 
Laatst bewerkt:
op
SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME
worden zeer veel motorhelmen getest , een uitgebeide uitleg van testen is aanwezig. de helmen krijgen een aantal sterren (max 5)
zo weet je of je helm veilig is.
Als voorbeeld mijn helm Nolan n103 krijgt 4* en is geschikt /voorbereid voor BT
 
kan er nog aan toevoegen dat ik niet zou bezuinigen op een helm, een gekke gedachte (vindt ik persoonlijk) is dat je de helm misschien maar een enkel keer draagt of voor "erbij " hebt. Ook als je één rit maakt kun je op je bek gaan en dan is een veilige helm net zo belangrijk als wanneer je dagelijks op de weg zit.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal nogmaals bedankt voor de reacties. Dus op zich is het niet eens een slecht merk als je kijkt naar die test op sharp.

@r1100rsje. Het is inerdaad een gekke gedachte om te bezuinigen op een helm, maar mijn insteek is waarom zou ik een hele dure helm kopen die net zo veilig is als een goedkopere?? ik geef dat extra geld wat de dure helm dan extra kost liever uit aan andere accesoires of een beurt voor mijn motor. Ik vind inderdaad zelf ook dat een helm natuurlijk veilig moet zijn en goed moet zitten, dat is ook mijn idee maar als ik op een helm kan besparen dan zal ik het ook niet laten (mits hij voldoende veilig is natuurlijk). Ik ga uiteraard geen helm kopen die niet veilig zou zijn of waar slechte testresultaten of recensies over zijn.

gr.

larsje
 
Een helm moet goed passen en moet voldoende comfort geven, ook op langere ritten. En dat is per persoon verschillend.

Ik zou dus niet zomaar zonder passen (en testrijden) een helm via www kopen ...
 
Laatst bewerkt:
Vergeet het maar, dat je op deze manier een helm kan kiezen. Ik dacht tot voor kort er net zo over als jij, maar passen is gewoon onontbeerlijk! Je moet echt naar een winkel en helmen gaan passen, je kan hem niet op internet uitkiezen. Als je het niet gelooft, probeer het dan gewoon eens, en dan zal je het verschil tussen merken ervaren. Een duur merk kan klote zitten op jouw hoofd en een goedkopere kan ineens lekkerder zitten, of andersom.
 
Vergeet het maar, dat je op deze manier een helm kan kiezen. Ik dacht tot voor kort er net zo over als jij, maar passen is gewoon onontbeerlijk! Je moet echt naar een winkel en helmen gaan passen, je kan hem niet op internet uitkiezen. Als je het niet gelooft, probeer het dan gewoon eens, en dan zal je het verschil tussen merken ervaren. Een duur merk kan klote zitten op jouw hoofd en een goedkopere kan ineens lekkerder zitten, of andersom.
:^
Nu zie je ook dat bij die sharp testen ze een dummy hoofd gebruiken. Dat is dus een 'vaste' vorm die bij de ene helm beter zal passen dan een andere. Dus of de testuitkomsten realistisch zijn... ieder merk en zelfs ieder model helm heeft een andere pasvorm, de een voor smallere gezichten, de ander voor bredere gezichten. En die komen allebei voor bij de maat M (bijvoorbeeld).

Dus de individuele pasvorm is cruciaal. Van het ene merk krijg ik bijvoorbeeld een M amper op m'n hoofd terwijl die van een ander merk als gegoten zit.

En het schijnt ook zo te zijn dat die budget helmpjes slechts goed verstevigd zijn op de plekken waar de typegoedkeuring getest wordt terwijl de duurdere merken veel steviger zijn op alle plekken. Plus dat die waarschijnlijk tien keer zo lang mee gaan qua levensduur.
 
Laatst bewerkt:
Een duur merk kan klote zitten op jouw hoofd en een goedkopere kan ineens lekkerder zitten, of andersom.

Zo baal ik er dus nog steeds van dat de helmen van Schuberth mij voor geen meter zitten. Het model past niet bij de vorm van mijn hoofd.
 
kan er nog aan toevoegen dat ik niet zou bezuinigen op een helm, een gekke gedachte (vindt ik persoonlijk) is dat je de helm misschien maar een enkel keer draagt of voor "erbij " hebt. Ook als je één rit maakt kun je op je bek gaan en dan is een veilige helm net zo belangrijk als wanneer je dagelijks op de weg zit.

Ik denk dat je dit zegt nav mijn eerdere reactie. Ik bedoel vooral dat zo'n helm, als die goed past, best eventjes goed kan zijn. Passende helm + keurmerk + lage prijs = voor eventjes best ok.

Maar ik probeerde aan te geven dat de kwaliteit van de binnenkant vanb goedkope helmen vaak ook niet al te hoog is waardoor de helm na regelmatig gebruik al snel veel te ruim gaat zitten. Dus voor een enkele keer gebruik kan prima maar als je die helm vaak gaat gebruiken is het jammer van het geld want dan wil je na een paar maanden een andere omdat deze niet meer lekker past (wat dus ook weer ten koste gaat van de veiligheid).
 
op
SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME
worden zeer veel motorhelmen getest , een uitgebeide uitleg van testen is aanwezig. de helmen krijgen een aantal sterren (max 5)
zo weet je of je helm veilig is.
Als voorbeeld mijn helm Nolan n103 krijgt 4* en is geschikt /voorbereid voor BT


Interesante site. Vind er twee helmen van € 70,- met een rating van 5 sterren.

Mijn veel duurdere Arai haalt (maar) vier sterren. Arai laat het als topmerk wel een beetje afweten moet ik zeggen. 8 geteste Arai helmen. 1 met 5 sterren 1 met vier sterren 4 met 3 sterren en zelfs 1 met twee sterren.
 
Interesante site. Vind er twee helmen van € 70,- met een rating van 5 sterren.

Mijn veel duurdere Arai haalt (maar) vier sterren. Arai laat het als topmerk wel een beetje afweten moet ik zeggen. 8 geteste Arai helmen. 1 met 5 sterren 1 met vier sterren 4 met 3 sterren en zelfs 1 met twee sterren.
Wat ik begrepen heb, is die site alles behalve zaligmakend. O.a. de prijs heeft ook invloed op het aantal sterren. Dus een goedkope helm die bijvoorbeeld een 7 scoort (op een schaal van 1 tot 10) wordt als beter bestempeld dan een dure helm die een 8 zou scoren.
 
Die Sharp helmentest zou ik ook niet teveel waarde aan hechten. Fabrikanten weten op welke punten de helm wordt getest dus net daar kunnen ze hem iets steviger maken terwijl hij voor de rest ruk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan