Helm-vraagje

Tha_Biker

Die hard MF'er
15 jun 2004
926
0
Tiel
We zijn voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe helm. Ze heeft nog nooit achterop gezeten bij een motor, dus dit wordt haar eerste helm. Nu is het probleem dat ze een mooie helm heeft gevonden die verder ook goed zit, maar het enige probleem is het sluitbandje. Dat komt tegen haar keel aan en zit dus niet fijn. Nu is mijn vraag of dat op de een of andere manier te verhelpen is?
Het gaat om de Airoh Mathisse. Verder heeft ze een hele zooi andere helmen gepast, maar deze zat gewoon meteen goed (afgezien van het bandje). Ze wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, want ze is niet zeker dat ze het leuk vindt achterop (hoop ik natuurlijk van wel, maar ja, da's een ander verhaal... :P )

Alvast bedankt!

Ciao
 
Kun je niet eerst via familie/vrienden een helm lenen? Misschien vind ze het achterop wel helemaal geweldig. Dan is het misschien ook niet zo erg meer om iets meer te spenderen aan een goede helm, die perfect zit. Vind ze het niks, dan is elke Euro die je nu voor een helm betaald teveel!

Succes in ieder geval!
:]
 
Ik heb ook een helm vraagje!

M'n instructeur zei dat je een vingertje tussen je voorhoofd en de helm moet kunnen steken. Is dat zo???
 
Als de kinband tegen haar keel aan zit is 't dus niet goed..... Bedenk maar wat er gebeurt als ze een ongeluk krijgt en die helm schuift maar een beetje....
Ik zou dus maar op zoek gaan naar een helm die wél goed zit.

Een helm mag/moet best strak zitten, maar mag nergens knellen. Als je je hoofd stil houdt en iemand anders probeer de helm te draaien of te kantelen, dan mag ie daar geen speling vertonen. Dan pas zit een helm goed/veilig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan