Helm X-Lite X-802RR carbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deputy Duc

Moderator
Crew
Donateur
2 aug 2004
33.870
22.515
Na 35 jaar Arai wilde ik wel eens iets anders proberen. Het werd deze X-Lite carbon. Direct bij het passen had Ik al iets van "het voelt wel anders", maar verblind door de schoonheid van deze helm -hij is echt prachtig- besloot ik hem te nemen onder het motto " je moet er even aan wennen ". Vandaag de eerste rit, en na 10 km wist ik het al, soms moet je je gevoel volgen. De X-Lite gaat de verkoop in, er komt weer een Arai.

Over de toestand kan ik kort zijn, de helm is gewoon nieuw. Maat M, wat ongeveer overeenkomt met maat 58 van Arai. De buitenschaal is van carbon, en het vizier is voorzien van pinlock. De helm heeft de dubbel-D sluiting en is dus ook op het circuit te gebruiken. Prijs 250 euro inclusief verzenden.
20230324_162610.jpg
20230324_162635.jpg
20230324_162603.jpg
20230324_162550.jpg
 
Laatst bewerkt:
mooie helm, weet het, eenmaal Arai gewoon, passen de anderen merken wel, maar het voelt tocht anders.
Heb zelf pas een scorpion carbon bijgekocht, reden, kon hem met zoveel korting kopen, vond hem zo mooi.
Eerste ritje, meteen hetzelfde gevoel als jij. Dus volgende ritje, gewoon mijn Arai weer op. lol

Dus kick, succes met de verkoop
 
Zit ook wel een beetje met dit gevoel..
In het begin van mijn motorcarriere een paar Shoei's gehad, op zich prima helmen maar had telkens dat ze naar mijn idee vrij snel "uitlubberen" en hun pasvorm verloren.
Na een stuk of 5 Arai's nu een Shoei GT Air2 (gekozen omdat hij ook best lekker zat en ivm communicatie-set en ingebouwd zonnevizier maar nu eigenlijk weer hetzelfde..-O-
Alleen een Arai geeft dat oude spijkerbroek of oude gympen gevoel...

Mijn vrouw heeft de X-Lite 802 gehad en was er erg tevreden over dus kickje voor die mooie niet Arai..:P
 
Ik heb bijna alle Arai's die te koop waren bij Hans van Wijk gepast; niks zat lekker of kwam in de buurt van goede pasvorm.

(Om even het Arai hallelujah verhaal een beetje tegengewicht te geven)

Verder is de helm die hier te koop wordt aangeboden een absolute beauty waar ik helaas geen geld voor heb😬
 
Niemand die met een nieuwe helm het voorjaar in wil? Ook niet als ik de prijs verlaagd heb naar 250 euro?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft de X-Lite 802 gehad en was er erg tevreden over
Ik ook, paste als een handschoen.
Maar al vijf jaar geleden totalled (01'2018).

Wat is de productiedatum van deze helm?
Carbon verouderd wel amper (net als glasvezel :} ).
 
Laatst bewerkt:
Komt zo uit de winkel, dus ik neem aan dat dit wel goed zit. Maar voor de zekerheid, waar vind ik die?
 
Als ik er mee via RSZ zou gaan circuitrijden is het max. twee of drie jaar.
Op de openbare weg zou ik mij er minder druk over maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even mailen: mailto:info@nolan.it
Momenteel is de 803 al enkele jaren op de markt.

De prijs van jouw helm is wel aantrekkelijk. :)
 
Ik heb gezocht, zelfs de QR-code gescand, maar geen productie datum/jaar te vinden.
 
Zit ook wel een beetje met dit gevoel..
In het begin van mijn motorcarriere een paar Shoei's gehad, op zich prima helmen maar had telkens dat ze naar mijn idee vrij snel "uitlubberen" en hun pasvorm verloren.
Na een stuk of 5 Arai's nu een Shoei GT Air2 (gekozen omdat hij ook best lekker zat en ivm communicatie-set en ingebouwd zonnevizier maar nu eigenlijk weer hetzelfde..-O-
Alleen een Arai geeft dat oude spijkerbroek of oude gympen gevoel...

Mijn vrouw heeft de X-Lite 802 gehad en was er erg tevreden over dus kickje voor die mooie niet Arai..:P
Arai en Shoei hebben andere pasvorm, zodanig zo dat als je een Arai-hoofd hebt een Shoei nooit goed zal zitten, en andersom.
 
Echt niemand hier die het nieuwe seizoen met zo een prachtige nieuwe helm wil beginnen?
 
Echt niemand hier die het nieuwe seizoen met zo een prachtige nieuwe helm wil beginnen?
Ik herinner mij dat de productiedatum onder een van de wangkappen stond. Misschien dat iemand de helm wel wil hebben als die datum bekend is.
 
Dan zal ik die los moeten maken, en dat krijg je er nooit zo netjes weer in als vanuit de fabriek. Alleen een E3 (Italië) keurmerk sticker, verder niets. De qr code op de kinband brengt mij bij de Nolan website.
 
Ik heb door dit topic eerder al een andere goedkopere helm gekocht.
Zat nu eerder deze middag ook deze weer ff te overwegen.
Maar ben al overcompleet met vier stuks. :+

Mooi als Coert hem overneemt. :9
Carbon of glasvezel helmen blijven lang goed
De binnenvoering is voorlopig nog wel los te koop.
 
Ik heb door dit topic eerder al een andere goedkopere helm gekocht.
Zat nu eerder deze middag ook deze weer ff te overwegen.
Maar ben al overcompleet met vier stuks. :+

Mooi als Coert hem overneemt. :9
Carbon of glasvezel helmen blijven lang goed
De binnenvoering is voorlopig nog wel los te koop.
Ook ik heb vrijwel al m'n helmen hier nog, behalve de AGV Ago helm waar ik mee begon te rijden, en de Bieffe die ik erna kocht. De rest heb ik nog, ook een Arai RX7GP, onder andere. Als de X-lite binnen is ga ik die dragen, en verhuist m'n Scorpion naar de verzameling boven, dan heb ik er ook 4.
 
Ik heb vier recente helmen (drie ca.1 jaar oud) en afhankelijk van het gebruik of mijn stemming kies ik er eentje. :+
Meestal niet dezelfde bij opeenvolgende dagen.
Maar op een glasfiber en een carbon helm na zijn het geen topmodellen en in ieder geval hier niet bijzonder genoeg om te bewaren.
Heb ook nog een Chinese helm via AliExpress gekocht uit nieuwsgierigheid, maar die tel ik niet mee.
Dunne rammelbak. :+ ;)
 
Xlite is een aparte pasvorm inderdaad, wou zelf de Aaron Canet versie. Helaas zat deze ook niet top.
Maar mocht je wel een Xlite hoofd hebben, zeker voor gaan.
Super licht en de afwerking is ook mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan