helm

ps ga morgen proefritje maken op xjr 1200 (krijg nieuwe 1300 niet mee hihi, ze hebben gelijk)
als het bevalt wellicht spijkers met koppen slaan !
 
Helm is natuurlijk ook erg afhankelijk van de pasvorm. Heb zelf weet ik hoeveel helmen op gehad voordat ik eindelijk eentje had gevonden die goed zat. Kan van merk tot merk behoorlijk verschillen.
 
een helm is qua pasvorm persoonlijk, maar als je het mij vraagt, Roof . Super mooi. Het past mij alleen niet. Ik rijd met Lazer (dikke belgen kop weet je.. ;) )

Maaruh, roof boxer vind ik echt kewl.
 
Bij mij wilde alle dure helmen niet passen. Nu heb ik er een van 150 euro, koreaanse fiberglas HJC. Tenminste geen tranen als er een kras opkomt.
Maar als ik een keus had dan had ik voor een duurdere helm gekozen, voor de veiligheid.
Overigens: koop een Pinlock anti-condens schermpje als je wel eens in de regen rijd. Dat werkt echt heel goed. Je kan het zelf inbouwen maar de verkoper kan het natuurlijk beter.
 
Arai :} En nooit meer iets anders...

Inderdaad, de enige helm die zelfs voor mijn hoofd groot genoeg was. En ze hadden nog grotere.... 8-) . Goeie pasvorm etc., heb de schikbestendigheid gelukkig nog niet uit hoeven proberen.
 
Overigens: koop een Pinlock anti-condens schermpje als je wel eens in de regen rijd. Dat werkt echt heel goed. Je kan het zelf inbouwen maar de verkoper kan het natuurlijk beter.
Doe je dat er dan nooit uit om eens te reinigen of hoe doen jullie dat ?
Na verloop van tijd stof op binnenzijde, en eens ik het verwijderd heb en er weer ingezet durft er wel eens condens tussen mijn pinlock en mijn vizier kruipen.
 
Ik heb vorige week weer een Arai gekocht bij termaat een Haga is eigenlijk de enigste helm die lekker zit
Er was ook een AGV Rosi een schiterende helm het was een nieuw typ met spoilers enzo alleen niet in mijn maat :(
Ik heb eerst nog een paar andere agv gepast maar die zaten niet lekker dus toch maar weer een Arai
koste 500 euro en dat is ongeveer 180 minder als bij andere zaken
 
Ik ben heeel tevreden met m\'n Suomy, betaalbaar en toch een hele fijne pasvorm...

Lekker toch? Ik heb me de pestpokke gezocht voor ik die Arai vond. De helm was overigens niet zo heel duur hoor, fl.500,- ongeveer (overjarig model? Te groot om aan iemand anders te verkopen? Mooi veel plaats voor reclame op het voorhoofd???) ;)
Voor de liefhebbers: gekocht bij Termaat in Nijmegen.
 
Voor mij alleen nog Shoei of AGV. Arai, Suomy of Shark is m\'n kop niet voor gemaakt.
Ik heb dus duidelijk een Shoei-hoofd.
 
Deze heb ik net gekocht. Zit lekker en heeft de juiste kleuren voor m\'n gixxer.
misc.php

Heeft mij zo een 400 euro gekost, maar is ook van carbon/kevlar etc. gemaakt...
 
Een helm is vooral een kwestie van passen, kijken welke modellen goed zitten, dan sorteren op looks en vervolgens op prijs. Veiligheid en comfort boven alles!

Helaas was een Arai van +/- f800.- (!!!) de enige helm die op mijn vriendin d\'r hoofd paste |(
 
Kan jou het geld nou schelen het is je eigen stukje veiligheid !!!!! Of van je vriendin..........
Tip: Ga zoveel mogelijk helmen passen en als het goed is heb je echt rode oortjes nadat je je juiste helm hebt gevonden.

Eerst was voor mij de juiste helm Shoei ivm bril.
Nu ik lenzen heb is Arai de beste en zeker niet de goedkoopste helm.

gR1d
 
We hebben het hele schap van Safe Enschede (R.I.P.) \'afgewerkt en reken maar dat ze rooie oortjes had :) :) :) :)
 
Zeker op een supersport is een knakenhelm gewoon 3x niks. Een bloempot op je kop heeft dezelfde luchtweerstand. Een goede helm (meer dan €350) zit veel stabieler op je hoofd bij hoge snelheden. Bij lange Autobahnritten kan ik vaak door m\'n tanktas niet wegduiken achter het ruitje. Snelheden tussen 180 en 200 kph zijn met m\'n XR800 dan toch lange tijd vol te houden (gebruik wel altijd oordoppen).

Al begint na een jaar of 4 de pasvorm toch wat minder te worden. Dus ik denk dat ik maar naar een AGV X-Vent uit ga kijken. Die zijn met €550 niet zo lomp duur als een Shoei. Is die nieuwe Rossi Rep er al?
 
Aangezien ik bril en niet altijd van dat gepruts wil, koos ik voor een systeemhelm: Schubert Concept en die bevalt me wel.

Maar misschien niet de juiste helm/uitstraling voor op een naked :? .
 
Terug
Bovenaan Onderaan