helmcamera of andere camera

Goedkope optie (op eBay verkrijgbaar voor 1 of 2 tientjes, zoek naar 'key chain micro camera') is zo'n sleutelhangercamera, zie 808 Car Keys Micro Camera, Micro Video Recorder, Review. Hier voorbeeldfilmpje, ding met wat duct tape op de kont van de fiets geplakt, was eerste poging: Key chain micro camera Zolder (rear side).

Trillingen liggen niet echt aan de camera.

[afbeelding]
Ik heb ook zo'n ding onderaan de kuip van de BMW geplakt (met klitteband)

CIMG2462.jpg


Dit is het resultaat:

Ik heb deze camera gekocht op ebay voor 10,-. Er zat geen micro-sd kaartje bij, maar die kan je vrijwel overal kopen. Ik gebruik nu 4 g kaartjes, wat goed is voor een goede 30 minuten filmen.
 
Heb een gopro Hd, erg mooi beeld alleen wat duurder kaal is ie 300,-.
Mount op m'n helm met een stikker sterk genoeg tot iig 160 kmh.
Heb alleen moeite met het vinden van de juiste hoek vaak te veel stuur en weg vlak voor me en geen vooruit zicht, maar dat komt wel een keer goed.

Kijk maar jullie ervan vinden.
Ik heb steepjes over die schaniertjes heen gekrast. Zodat als je de streepjes op de schaniertjes gelijk zet je altijd de juiste hoek hebt!
 
Zijn er nog meer filmpjes van de 808 sleutelhanger camera? :]

Ja, veel. Als je hem even youtubed heb je er aardig wat van. Mag ik je de MD80 camera ook aanraden? Ik heb eerst die sleutelhanger overwogen, maar wat mij betreft is de vorm van de MD80 makkelijker voor montage. In grootte verschillen ze niet veel. Kwaliteit vrijwel hetzelfde.

74013293-md80-mini-dv-actioncam.jpg


Je moet de grootte voorstellen als apparaatje iets korter als een aansteker, even breed, maar wel iets dieper. Prijs is ongeveer gelijk. Ebay zeer goedkoop, op marktplaats ook te krijgen, via webshops ook. Trouwens, via chauffeursshop.nl hoef je die sleutelhanger niet te bestellen, heb ik een maand geleden ook gedaan, die man levert gewoon niet, vandaar dat ik na wat meer onderzoek op de MD80 mini camera uit kwam.

Succes! :)

Edit: Heb hem zelf als helmcam gemonteerd, binnenin de helm aan mijn rechter wang kussen. kwestie van wangkussen loshalen (drukkertjes) er 2 touwtjes of ty-rips omheen, en dan zit er een handig clipje achterop de cam die je eroverheen kan schuiven.
 
Laatst bewerkt:
ruk! maar je moet er op letten waar je de camera plaatst als je hem op je helm zet gegarandeerd dat je alleen ruis en gekraak van de wind hoort.
ik heb er eentje op me rechter achter knipperlicht gehad en dan heb je wel ok geluid. minder ruis.
 
ruk! maar je moet er op letten waar je de camera plaatst als je hem op je helm zet gegarandeerd dat je alleen ruis en gekraak van de wind hoort.
ik heb er eentje op me rechter achter knipperlicht gehad en dan heb je wel ok geluid. minder ruis.
Achter je windscherm werkt perfect. :Y
 
ruk! maar je moet er op letten waar je de camera plaatst als je hem op je helm zet gegarandeerd dat je alleen ruis en gekraak van de wind hoort.
ik heb er eentje op me rechter achter knipperlicht gehad en dan heb je wel ok geluid. minder ruis.



Ik wou zeggen valt best mee hoor, maar je bedoelt natuurlijk een ander cameratje.
Maja, hier isie toch!
 
Zit er aan te denken om zo'n sleutelhanger (of andere kleine cam) te gebruiken om niet alleen evt. ritjes mee te filmen, maar ook tijdens gewone ritten (woon-werk) aan te zetten (liefst bij contact aan - camera aan) zodat er bij een ongeval altijd beeldmateriaal is.

Is zoiets te realiseren met zo'n sleutelhangercamera?
 
Als je een beetje handig bent met electronica is het best te maken. Alleen je zit vast aan het max geheugen, dat is 8 gb. Sommige zijn geloof ik 16 maar daar houd het ook op. Je zal dus afhankelijk van hoe lang je ritje duurt een paar keer in de week je camera moeten legen.

Er bestaan ook speciale camera's voor dit doeleinde, die nemen dan op en als ie vol zit overschijft ie de oude beelden weer. Je zal even moeten zoeken voor de naam van zon camera.
 
Als je een beetje handig bent met electronica is het best te maken. Alleen je zit vast aan het max geheugen, dat is 8 gb. Sommige zijn geloof ik 16 maar daar houd het ook op. Je zal dus afhankelijk van hoe lang je ritje duurt een paar keer in de week je camera moeten legen.

Er bestaan ook speciale camera's voor dit doeleinde, die nemen dan op en als ie vol zit overschijft ie de oude beelden weer. Je zal even moeten zoeken voor de naam van zon camera.

Was zelf al aan het googlen (ebayen) gegaan.

Krijg best wat hits met 'car cam' en 'road cam'.
Deze nemen inderdaad op zolang je rijdt, met clips van 5 minuten, en overschrijven bij vol geheugen automatisch het oudste bestand. De meeste kunnen wel 32 GB aan (sommige 16) en met een laag contrast (het hoeven geen mooie filmpjes te worden) is dat voldoende voor uuuuuuuuuren film! Dus op hoog contract (720P kun je met 32 GB al heel wat filmen, wat eigenlijk niet nodig is want als je je contact uitzet en er is geen ongeluk gebeurt kan het filmpje ook net zo goed weg!)
Hij gaat ook aan met contact. En blijft nog even filmen als je het contact uitzet (20 sec.).

Een verbeterpuntje daaraan zou zijn om de camera altijd te laten draaien (dus dat 'ie ook parkeerschades opneemt). Maar dan zit je weer met accu/stroomprobleem.

Nadeel van de car of road cam is dat deze inderdaad voor de 'car' is en dus een echt koekblikitem is. Vrij groot, zuignapconstructie, sigarettenaanstekerlader, en het ergste... niet waterdicht

Op zich zijn ze niet duur (vanaf zo'n 20 euro) maar dan moet je dus zelf iets prutsen om het waterdicht te krijgen.

Zit nog een beetje te twijfelen hoe en wat.
 
Was zelf al aan het googlen (ebayen) gegaan.

Krijg best wat hits met 'car cam' en 'road cam'.
Deze nemen inderdaad op zolang je rijdt, met clips van 5 minuten, en overschrijven bij vol geheugen automatisch het oudste bestand. De meeste kunnen wel 32 GB aan (sommige 16) en met een laag contrast (het hoeven geen mooie filmpjes te worden) is dat voldoende voor uuuuuuuuuren film! Dus op hoog contract (720P kun je met 32 GB al heel wat filmen, wat eigenlijk niet nodig is want als je je contact uitzet en er is geen ongeluk gebeurt kan het filmpje ook net zo goed weg!)
Hij gaat ook aan met contact. En blijft nog even filmen als je het contact uitzet (20 sec.).

Een verbeterpuntje daaraan zou zijn om de camera altijd te laten draaien (dus dat 'ie ook parkeerschades opneemt). Maar dan zit je weer met accu/stroomprobleem.

Nadeel van de car of road cam is dat deze inderdaad voor de 'car' is en dus een echt koekblikitem is. Vrij groot, zuignapconstructie, sigarettenaanstekerlader, en het ergste... niet waterdicht

Op zich zijn ze niet duur (vanaf zo'n 20 euro) maar dan moet je dus zelf iets prutsen om het waterdicht te krijgen.

Zit nog een beetje te twijfelen hoe en wat.
Nee, maar een sleutelhanger camera is ook niet waterdicht. Ik zou het het knutselen wel waard vinden om zon camera waterdicht en geschikt voor de motor te krijgen. En inderdaad, lijkt mij ook wel wat om altijd een camera draaiend te hebben als je rijd. Maar aan de andere kant, als er iets gebeurt en die camera komt in handen van de politie kan het misschien wel tegen je gebruikt worden.
 
Zo heb ik het, Hero GoPro full HD.

full


Openingshoek van de lens is 170 graden !

Ik kan een andere kap op de achterkant zetten van het "huisje" waar de camera in zit,

dan is het geluid een stuk beter.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
@SVN

Waar heb je die schijnwerper vandaan? Ik mis zelf vaak verlichting in bochten, misschien dat zoiets voor mij ook een uitkomst is.

Alvast bedankt.
 
@SVN

Waar heb je die schijnwerper vandaan? Ik mis zelf vaak verlichting in bochten, misschien dat zoiets voor mij ook een uitkomst is.

Alvast bedankt.

Amerika, Wallmart, gekocht in 2001.

Ik ben daar op vakantie geweest met een maat van me, bijna 8 weken "rondzwerven".

misschien is zo'n "lens" verstraler wat voor je ?

Die zie je tegenwoordig steeds meer ipv de ouderwetse verstraler.

Grtzzz Simon.
 
Amerika, Wallmart, gekocht in 2001.

Ik ben daar op vakantie geweest met een maat van me, bijna 8 weken "rondzwerven".

misschien is zo'n "lens" verstraler wat voor je ?

Die zie je tegenwoordig steeds meer ipv de ouderwetse verstraler.

Grtzzz Simon.


wat je maar bedenkt...dat is te koop bij Walmart })
 
Amerika, Wallmart, gekocht in 2001.

Ik ben daar op vakantie geweest met een maat van me, bijna 8 weken "rondzwerven".

misschien is zo'n "lens" verstraler wat voor je ?

Die zie je tegenwoordig steeds meer ipv de ouderwetse verstraler.

Grtzzz Simon.
Jammer, maar toch bedankt. Misschien idd het alternatief eens bekijken.
 
ik was al heel lang aan het zoeken voor een helm camera, en ik sta nu op t punt om zoon 'key chain micro camera' te kopen.
maar weet iemand hoelang zoon batterij mee gaat, en hoe je m oplaad?
trouwens hoelang kun je filmen met 8gb?

alvast bedankt
 
Nee, maar een sleutelhanger camera is ook niet waterdicht. Ik zou het het knutselen wel waard vinden om zon camera waterdicht en geschikt voor de motor te krijgen. En inderdaad, lijkt mij ook wel wat om altijd een camera draaiend te hebben als je rijd. Maar aan de andere kant, als er iets gebeurt en die camera komt in handen van de politie kan het misschien wel tegen je gebruikt worden.

Dat die beelden tegen mij gebruikt zouden kunnen worden lijkt me niet echt een probleem.
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je nog een beetje bij bewustzijn bent om het SD kaartje te pakken.

Verder is het misschien verstandig om 'm niet op je teller gericht hebt (of soms wel, als je het vooroordeel van tafel wil vegen dat motorrijders altijd te hard rijden). Je zou dat op kunnen lossen door met een losse GPS te rijden.

Zo heb ik het, Hero GoPro full HD.

[afbeelding]

Openingshoek van de lens is 170 graden !

Ik kan een andere kap op de achterkant zetten van het "huisje" waar de camera in zit,

dan is het geluid een stuk beter.

Grtzzz Simon. 8-)

zoveel plek heb ik niet ;)
170° is wel ideaal :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan