helmcamera of andere camera

Nou, bij deze dan het filmpje. Geschoten rond de 18.00 uur (tijd en datum moet ik nog goed instellen).
Het valt helemaal niet tegen, schokken kan 'ie goed tegen. Wel te weinig fps denk ik bij echt hoge snelheden (zie ruitenwissers op hoogste stand die helemaal vervormen).

Er zit een stukje 140 en 120 km/u bij. Ook met 80 over drempels gegaan (geen hoge weliswaar).

Aan het einde van het filmpje had ik de cam ter hoogte van het stuur gezet (lampje brandde nog) maar toch heeft íe dat niet goed opgenomen, geen idee waar dat aan lag.

Wat is wel jammer vind is dat de hoek vrij beperkt is, had dat liever wat breder gehad, zodat je meer van de zijkant kunt zien.
Ook het lezen van een nummerbord is lastig. En is pas te doen vanaf een meter of 5 - 7 (zie skoda vooraan in het filmpje).

Er zijn een aantal (saaie) stukken tussenuit geknipt. Maar ik heb de overgang van files laten zitten (om de 5 minuten wordt er gesaved) en dat duurt ong. 1 tot 2 seconden, dus dan mis je net een stukje film.

Oh, en ik heb 16,5 minuut gefilmd wat 1,04 GB ruimte kostte.

Al met al wel tevreden voor 35 euro. Voor 50 tot 75 heb je al wel een vele betere (meer pixels, nightvision, groothoek etc)

Enjoy (nee, geen geluid, en het "raster" is een antislipmatje op het dashbord):

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo een key-chain camera. Leuk ding.

Enkele nadelen zijn alleen: Je kan alleen op een notebook of computer achteraf terug kijken wat je opgenomen hebt en of de camera goed staat/stond. En als je opneemt en hij is leeg dan breekt hij de film af en heb je niets. Hij slaat de opgenomen film dan dus niet op. En batterij is met 25 a 30min leeg.

Heb nu deze besteld. Ben benieuwd hoe die het doet.
Ga hem gebruiken voor het circuitrijden en meenemen op wintersport. :Y

full
 

Filmpje van 2 keychain cameraatjes, degene die aan de achterbrug zit had al een aardige plens water vol in de lens gekregen dus daarvan was de kwaliteit even wat minder, degene die achterop zat (aan het eind) had wel een schoon lensje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo een key-chain camera. Leuk ding.

Enkele nadelen zijn alleen: Je kan alleen op een notebook of computer achteraf terug kijken wat je opgenomen hebt en of de camera goed staat/stond. En als je opneemt en hij is leeg dan breekt hij de film af en heb je niets. Hij slaat de opgenomen film dan dus niet op. En batterij is met 25 a 30min leeg.

Heb nu deze besteld. Ben benieuwd hoe die het doet.
Ga hem gebruiken voor het circuitrijden en meenemen op wintersport. :Y

[afbeelding]
Is dat een hd cam??
Ben benieuwd naar je ervaringen :Y
 
Nee het is helaas geen HD. :N

Dit zijn de spec.

* Lightweight, multipurpose and portable camera and DVR
* Amazing choice of mounting options
* Motion detect function
* 720 x 576 resolution in 30fps
* Support for SD cards up to 32GB
* One touch recording function



Camera and DVR with Motion Detection Recording Camera and DVR with Motion Detection Recording Camera and DVR with Motion Detection Recording

Manufacturer Specifications

* Camera:
Imaging sensor: 1/3" Sony Color CMOS
Horizontal definition: 420 TV Lines
Minimum illumination: 3 Lux
Power supply: 5V DC 150mAh
Picture resolution: 640 x 480
Video Resolution: 720 x 576, 720 x 480, 640 x 480, 320 x 240
Video FPS: 30
Video format: AVI (MPEG)
* SD CARD Media Files Formats:
Music: MP3, MP2.5
Movie: MPEG1, MPEG4, AVI, ASF, ADPCM
Photo: JPEG, JPG
* Viewing Screen: 2.5 inch LCD - 920 x 240 Pixels
* Battery Life:
Movie Recording: 180 minutes
Movie Playback: 240 minutes
* Internal Memory: 256 MB Flash Memory
* External Memory: SD/SDHC card (up to 32GB)
* Time and File Size Indicator: Yes
* Mini-USB 2.0 port
* AV IN jack (for external lens attachment)
* AV OUT jack (for PAL and NTSC TV)
* Language: English, Chinese, Russian
* Dimensions: 15 x 61mm
* Manufacturer Ref: U2OAQTA0UEZ9


Product Notes

* DVR with screen and camera
* Camera is waterproof (50cm depth)
* Accessories for mounting the camera in your car or on your bike, motorcycle, helmet, bedpost, and for strapping the DVR to your arm or belt. Lots of accessories
* Motion detection: DVR starts recording when anything moves in the cameras field of vision. No motion sensor, the DVR just knows when something on the screen is moving
* Records audio and video: mic is on the DVR
* AV out to a TV or any other monitor
* Loop Recording Function
* Real-time and Image ID Number Stamp on Recordings
* Vibration Inform Function
* One touch record function (video and audio)
* Power Off Automatically without Any Operation
* Power Off and LCD Off Function
* This product ships with a universal wall socket adapter and will work anywhere in the world



Package Contents

* AV IN Cable
* AV OUT Cable
* Back Cover
* Mini-USB cable
* Li-ion Battery
* AC Charger
* Battery Charger
* User Manual
* Stationary Stand
* Mobile Mounting Stand
* Mobile Mounting Ring
* Mounting Stickers
* Wired Remote Control
* Wired Bullet camera
* Rubber Mounting Strips
* Clipper
* Arm Strap
* Wrist Strap


Als hij bevalt dan laat ik er meer overkomen. :Y
Maar hou jullie daar wel van op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
STEUN DE BEUN!!!

dat is Matthijs E.
daar heb ik m ook vandaan (ik had m snel in huis).

Ps. die doppen in de voorvork, waneer gaan we die doen? kerstvakantie?
 
yess das een goed idee ma laten we geen topica gaan vervuilen hahaha (ook ff ketting erop gooien :P

matthijs e kan je mij ff een pbtje sturen met info etc

groeten
 
Nou, bij deze dan het filmpje. Geschoten rond de 18.00 uur (tijd en datum moet ik nog goed instellen).
Het valt helemaal niet tegen, schokken kan 'ie goed tegen. Wel te weinig fps denk ik bij echt hoge snelheden (zie ruitenwissers op hoogste stand die helemaal vervormen).

[~[url="http://i46.photobucket.com/albums/f129/kijktitan/th_testroadcam.jpg"]afbeelding~][/URL]
ligt het nou aan mij of valt de beeldkwaliteit WEL tegen? op dat filmpje is het echt heel lelijk namelijk.. en dan kan ie natuurlijk 35 euro kosten, dan zou ik zelf toch ff doorsparen :Y
 
STEUN DE BEUN!!!

dat is Matthijs E.
daar heb ik m ook vandaan (ik had m snel in huis).

Ps. die doppen in de voorvork, waneer gaan we die doen? kerstvakantie?
_O- Matthijs B. de Haas is de naam... ;)

Heb er inderdaad nog te koop, stuur maar een PB voor meer info!
 
Ja, nee. Want het is echt niet zo dat als je er 10 koopt je 10 keer 1 euro + 10 euro verzendkosten betaald, die verkopers verdienen ook gewoon op de verzendkosten.
Inderdaad, maar als je er 50 besteld is er over de verzendkosten te onderhandelen en valt het wel mee.
 
ligt het nou aan mij of valt de beeldkwaliteit WEL tegen? op dat filmpje is het echt heel lelijk namelijk.. en dan kan ie natuurlijk 35 euro kosten, dan zou ik zelf toch ff doorsparen :Y

Beeld is verkleint door photobucket. Op de originele files is het wel redelijk, maar zoals ik al zei, niet super.
De prijs loopt ook exponentieel op richting HD kwaliteit.
 
Ja, nee. Want het is echt niet zo dat als je er 10 koopt je 10 keer 1 euro + 10 euro verzendkosten betaald, die verkopers verdienen ook gewoon op de verzendkosten.

maat van mij heeft toch echt 8 van die dingen gekocht voor 1keer verzendkosten.
 
Matthijs, nog bedankt voor de camera, en het kaartje dat je kwam brengen, ga komend weekend een mooie plek op de motor opzoeken waar hij komt te zitten.

gr, rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan