helmen bij Lidl

Granted. Maar een factor 10 tot 30 verschil in prijs met een 'goeie' helm is wel erg veel. Je maakt mij niet wijs dat het bij zo'n groot verschil puur de naam is waar je voor betaalt.

waar zou het prijsverschil in zitten?

Ik zou geen helmen gaan produceren voor die prijs. Ik denk dat niemand dat zou doen, immers men wil er toch meer voor betalen, het gaat immers om veiligheid.

Waar komen ze dan vandaan???

Ik weet het niet, maar ik denk aan een partij intern afgekeurde helmen, kleur fouten etc, of scherp op de houdbaarheid v/d kunststof..




ps, ik rij met zo een achterlijk dure bmw helm :X
 
Het is ook niet alleen de naam, maar ook de kosten die er moeten worden gemaakt voordat je helm in je handen ligt. Denk eens aan transportkosten. En aan de ontwikkelafdeling van Shoei ofzo. Daar gaan ook miljoenen op aan het ontwikkelen van nog lichter en beter materiaal.

Deze producent maakt waarschijnlijk gebruik van een bestaand model uit Oezbekistan, want net door de keuring heenkomt. En Aldi of Lidl betaalt de transportkosten. Komen die helmen samen met 9.000.000 uien de grens over.. :)

Op die manier zijn de kosten te drukken. En ik ben overigens niet van plan zo'n helm te kopen. Want het rijwindgeluid zal wel OORVERDOVEND zijn.. :)


En toch zo je er best een leuke lamp van kunnen maken :X
 
Is er toevallig niemand in de grensstreek (Duitsland) die eff de grens overhuppeld om een stel van die tanktassen in te slaan? (vanaf 13-4) Ik denk dat er nog wel meer mensen interesse hebben in zo'n tanktas (€9.99). Ik zou natuurlijk ook kunnen rijden, maar de dichtstbijzijnde Lidl in Duitsland is 160km :X Ik hoor het wel.... :]
 
Het is ook niet alleen de naam, maar ook de kosten die er moeten worden gemaakt voordat je helm in je handen ligt. Denk eens aan transportkosten. En aan de ontwikkelafdeling van Shoei ofzo. Daar gaan ook miljoenen op aan het ontwikkelen van nog lichter en beter materiaal.

de ontwikkelingskosten spelen een zeer grote rol, maar denk ook eens aan de gebruikte materialen> een goedkope helm is vaak van hard plastic en de duurde zijn meestal een mix van carbon,kevlar en soms zelfs titanium (bij de AGV Ti-tech, het zal duidelijk zijn welke helm de klap beter absorbeerd. Denk ook eens aan de manier van produceren e.d., je kan wel heel goedkoop een helm in elkaar flansen maar als je hi-tech productiemachines hebt draaien zal deze helm hoogstwaarschijnlijk constructief veel beter en verantwoorder in elkaar zitten!waarom zou je anders zo'n machine aanschaffen als producent zijnde!ik weet wel dat een painting zoals die van rossi kost 100euro boven de helmprijs maar dan nog de blanke helmen zijn niet voor niets gewoon zo duur, ik heb niets tegen lidl of aldi overigens!ik zeg altijd maar > in de racerij is het echt niet alleen puur sponsoring met helmen en pakken, de coureurs kijken ook tergede naar kwaliteit van het product!
 
Helmen bij de LIDL ... ik weet het niet hoor. Ze verkopen inderdaad vaak goede spullen voor weinig. Maar als het om veiligheid gaat is vaak goed niet goed genoeg.

Ik heb even terug gezocht naar die motorhandschoenen die ze eerder verkochten. Ik denk dat wat ik daar opmerkte hier ook van toepassing is
Toch vandaag maar efkes gekeken in de Lidl in Purmerend (Gildeplein). Er waren nog een stuk of 5 paar over. Maar na een kritisch onderzoek heb ik besloten ze maar in de winkel te laten.

Het materiaal voelt erg dun aan, de protectie lijkt me minimaal en met al die labels eraan ziet het er toch vooral erg nep uit. Ik ben het met een van de vorige sprekers eens dat we allemaal de mond vol hebben van veiligheid en leer, en dan gaan we voor de knakenbak van de lokale prijsvechter.

Ik zou deze handschoenen niet aan een passagier geven. Alleen maar schijnveiligheid. Ga liever voor de knakenbak van de motorbeurs of safe of motoport of zo.

Schande dat ze dit motorhandschoenen mogen noemen. Leuk op de scootah.

Dus .....
 
En voor wie toch de helm uit de knakenbak gaat halen ..
Neem dan meteen de EHBO set mee !

04_4307_b.jpg


Voor maar 6,49 extra is de helm dan compleet
 
Komen die tanktassen nog naar Nederland, is altijd wel handig? Dat werkt nog gewoon met magneet, zal wel een krasje achterlaten of valt dat wel mee?
 
Is dat een vorm van verdoken snobisme ofzo? Ze verkopen echt geen rommel over het algemeen bij Lidl of aldi als ze zo promoties doen. En van de dienst naverkoop kan menigeen winkel nog iets leren. Mn pa heeft ooit een pc gekocht in de aldi (als je die zooi nakijkt qua onderdelen zitten er echt geen handige-henky-van-om-de-hoek spullen in), maar hij deed raar, vastlopen, spontaan herstarten etc etc. Effe helpdesk bellen, scheen een probleem te zijn met het geheugen dat erin zat. Geen probleem. Pak die zooi maar in een kartonnen doos, en stuur maar op via taxi-post, port betaald door bestemmeling. 3 dagen later stond pc weer terug, thuis gelevered en gefixt. Ik heb zelf daar trouwens deze week een dig. camera gekocht. En dat ding moet echt niet onderdoen voor modellen van Sony/kodak/... van dezelfde mega-pixel klasse, die dan meestal nog duurder zijn en minder compleet qua accessoires.

Weet je waarom die aldi (Medion) videocamera niet onderdoet van een Sony? Het IS een Sony. Ik weer zo niet welk type je hebt gekocht, ze kopen ook wel in bij andere merken zoals Panasonic en Hitachi, geen kleine merken in de professionele videowereld. Ik weet dit via een Sony monteur. Medion videocamera´s waar wat aan mankeerd worden ook gewoon bij Sony Nederland tussen de Sony´s gerepareerd.

Het feit dat ze veel goedkoper zijn dan de "echte" Sony´s is het feit dat er Medion op staat inplaats van Sony. Een Sony klant zou dezelfde prijs van Sony waarschijnlijk niet accepteren. Aldi koop de camera´s rechtstreeks van de Sony fabrieken in, wat een wereld aan geld scheeld dat in de tussenhandel verdwijnd. Het is feitelijk een stapje minder dan wat Dell nu doet. En de videocamera´s worden niet per aantal stuks verkocht, maar per container net als word beschreven in de topic over de minibike´s. En reken maar dat Sony wel oren heeft naar een deal van een 180.000 tons container-coaster vol welke in 1 maal word afgenomen. Dat er dan Medion op komt te staan zal hun een worst wezen.

Het is inderdaad een kwaliteitscamera met een andere merknaam en een andere manier van inkopen en verkopen waardoor hij veel goedkoper wordt. Ook het wel eens gehoorde verhaal van "b-keuze" onderdelen is niet waar. Ik zit zelf in de videowereld, vandaar dat ik dit weet.

Ik doe ook wel eens wat in laptopreparatie. Mijn zus heeft jaren geleden een Medion laptop gekocht en wilde hem nu updaten met meer geheugen en een grotere schijf. Wat blijkt?, het is gewoon een Toshiba. Per toeval had ik precies dezelfde laptop voor reparatie hier staan onder de naam Toshiba. Tot in allerkleinste detail hetzelfde op de merknaam na. Ik dat geld dan ook alleen maar aan de buitenkant. Binnen in staan gewoon de Toshiba fabrieksmerkjes en controle stempels.

Om maar weer eens on-topic verder te emmeren, met helmen zie je hetzelfde beeld. Ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen met competitie motorcross en een eenvoudige AGV helm. Later na een paar jaar NIL opleidingen kon ik mij als RVS-lasser veel meer permitteren. Ik kocht repectivelijk een Premier en een Answer helm. Ik heb ontdekt dat deze helmen ook bij het Italiaanse AGV worden gemaakt. Allen het design wordt exclusief voor het andere merk gemaakt. Maar een Answer en een Premier zijn wel een stuk duurder dan een AGV. Feitelijk hem ik dus al die jaren met 1 en het zelfde merk helm gereden.

Ook Nolan en Arai maken helmen onder verschillende namen.

Maar goed, al zijn altijd mensen die heilig denken dat alleen het allerduurste goed is. En dat is hun goed recht.
 
Granted. Maar een factor 10 tot 30 verschil in prijs met een 'goeie' helm is wel erg veel. Je maakt mij niet wijs dat het bij zo'n groot verschil puur de naam is waar je voor betaalt.

Ook het inkoopbeleid bepaald de prijs.

Een dealer met "naam en faam" voegt ook de nodige waarde toe. Daarbij is de tussenhandel in de assesoire-wereld voor motoren enorm en dus duur. Als het zou kunnen, dan zou het kopen van een Arai rechtstreeks van de fabriek ruim 60% goedkoper zijn. Alweer neem ik Dell computers als voorbeeld. De Dell computers zijn enorm goedkoper geworden sinds ze de verkoop in eigen hand hebben genomen.
 
Weet je waarom die aldi (Medion) videocamera niet onderdoet van een Sony? Het IS een Sony.






Ook Nolan en Arai maken helmen onder verschillende namen.

Maar goed, al zijn altijd mensen die heilig denken dat alleen het allerduurste goed is. En dat is hun goed recht.

neem Unilever....

Als je wasmiddel A niet goed vind koop je toch wasmiddel B, je geld komt toch bij hun terecht.
 
Net even gekeken bij de plaatselijke Lidl en de helmen zien er best netjes uit. Er liggen er niet veel, en maar enkele per maat dus het is wel weer zaak om er snel bij te zijn.
 
hij staat hier sinds gister in het krantje van de Lidl, had er in principe wel interesse in omdat ik op zoek ben naar een reserve helm/voor de passagier, maar had toch zo mijn twijfels.

Wie koopt zo'n helm en gooit em ff van 3 hoog af en post daarna de resultaten?
 
nou wilk het toch weten ik heb dat krantje nog niet binne (vast wel ergens in get water aan het drijven maar zijn ze nu gekeurd ofniet?
 
Ik heb de tanktas gekocht bij Lidl Emmerich (Dld)
Voor 9,99 Euro niets mis mee.
Goede kwaliteit 7 magneten extra waterdichte hoes.
Zeker z'n geld waard
 
Ik wil graag een helm kopen voor een eventueele bijrijder. In ieder geval 1 die zonder enige twijfel "veilig" is. Uiteraard voor minimale kosten want veel zal ie niet gebruikt worden. 8-)

Heeft iemand suggesties voor een helm?
Wat is een handige maat/model om te kopen?
 
Ik wil graag een helm kopen voor een eventueele bijrijder. In ieder geval 1 die zonder enige twijfel "veilig" is. Uiteraard voor minimale kosten want veel zal ie niet gebruikt worden. 8-)

Heeft iemand suggesties voor een helm?
Wat is een handige maat/model om te kopen?


1 ritje kan al heeeel veeeel uitmaken

zelfs voor 1 ritje komt de bijrijder achterop met een Goedgekeurde helm... je hebt maar 1 kop en andere zijn er niet ..

Dus denk na.. je vergeef t je nooit als blijkt dat als er wat gebeurd de helm van geen kant deugde
 
1 ritje kan al heeeel veeeel uitmaken

zelfs voor 1 ritje komt de bijrijder achterop met een Goedgekeurde helm... je hebt maar 1 kop en andere zijn er niet ..

Dus denk na.. je vergeef t je nooit als blijkt dat als er wat gebeurd de helm van geen kant deugde

Dat is precies wat ik zeg :} . Ik wil een helm die zonder enige twijfel veilig is. Even veilig als ik voor mijzelf ook zou kopen :]

Alleen denk ik dat betalen voor design & leuke verfjes voor dit gebruik overbodig is... dus vraag ik suggesties voor een zeer veilige en betaalbare helm :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan