Helmen : duur is beter ? Of net niet ?

Vind ik absoluut niet mooi. Bij zo'n helm denk ik meteen aan een motor met een paar bagagebakken achterop, of een Goldwing. Ook de politie draagt dit type helm.
Ik kraak dit type helm niet af, he, is een andere stijl en dat past perfect bij een bepaald type motor, maar het is écht niet mijn ding.
Ok ,dat is duidelijk ;)
 
Ik zie dat deze helm geen regelbare ventilatie heeft,daar ga je spijt van krijgen kan ik je nu al vertellen.

Heeft een regelbare ventilatie aan de voorzijde...

@ChristofR : Heeft je Royal Enfield-verdeler geen helmen bijpassend aan je moto? En welke helm wil je eigenlijk hebben, dan kan ik die vervolgens aanraden.

Ja, maar een heel beperkte selectie. Hij heeft me trouwens een winkel aangeraden waar de keuze 'écht' reuze is 😊
 
Gewoon bij de Lidl kopen
49€
een helm van 1200 € koop je voor de aandacht ( voor een week)
 
Ik ken een Royal Enfield topic waar de TS ook eigenlijk zijn keuze al gemaakt heeft ;)
 
Die winkel waar ik het over had, ligt in Frankrijk en gezien ik officieel pas de grens over mag vanaf 15 juni, ga ik mijn geplande bezoek van volgende zaterdag moeten uitstellen.
Er is ook een heel grote winkel in Kortrijk die enorm goede reviews krijgt en die zich op nog geen 20 minuutjes van bij mij thuis bevindt. Ga ik daar dan maar eens langs dit weekend.
Misschien kent iemand hier op het forum die winkel wel :

Ze hebben een mooi gemaakte website, maar geen online shop, dus is het moeilijk om het aanbod te bekijken. De merken die ze verdelen, dus ook van helmen, staan dan weer wél op de site. Eén daarvan is SMK.
Een beetje gezocht en blijkt een merk te zijn waarvan de helmen in Europa worden ontworpen, en dan gemaakt in Indië (eigenlijk net als de motorfiets die ik net gekocht heb).
De site van SMK is supergoed gemaakt ; op zich geen bewijs van kwaliteit van de producten, maar anderzijds is een website wel het gezicht van een bedrijf en deze site zorgt toch meteen voor een professionele uitstraling. Bedrijven of winkels waarvan de site niet goed werkt of niet goed gedesigned is, laat ik sowieso links liggen.

Nu, lang verhaal, maar heeft iemand ervaring met dit merk? Niet dat ik het meteen ga kopen, maar wat 'inside information' is misschien wel handig vooraleer een gladde verkoper mij zaterdag volledig voor paal laat staan 😉

 
Die winkel waar ik het over had, ligt in Frankrijk en gezien ik officieel pas de grens over mag vanaf 15 juni, ga ik mijn geplande bezoek van volgende zaterdag moeten uitstellen.
Er is ook een heel grote winkel in Kortrijk die enorm goede reviews krijgt en die zich op nog geen 20 minuutjes van bij mij thuis bevindt. Ga ik daar dan maar eens langs dit weekend.
Misschien kent iemand hier op het forum die winkel wel :




Motoreflex is een goede winkel. Veel aanbod en goede service. Ik heb er mijn Shoei een aantal jaren geleden gekocht.
 
Die winkel waar ik het over had, ligt in Frankrijk en gezien ik officieel pas de grens over mag vanaf 15 juni, ga ik mijn geplande bezoek van volgende zaterdag moeten uitstellen.
Er is ook een heel grote winkel in Kortrijk die enorm goede reviews krijgt en die zich op nog geen 20 minuutjes van bij mij thuis bevindt. Ga ik daar dan maar eens langs dit weekend.
Misschien kent iemand hier op het forum die winkel wel :

Ze hebben een mooi gemaakte website, maar geen online shop, dus is het moeilijk om het aanbod te bekijken. De merken die ze verdelen, dus ook van helmen, staan dan weer wél op de site. Eén daarvan is SMK.
Een beetje gezocht en blijkt een merk te zijn waarvan de helmen in Europa worden ontworpen, en dan gemaakt in Indië (eigenlijk net als de motorfiets die ik net gekocht heb).
De site van SMK is supergoed gemaakt ; op zich geen bewijs van kwaliteit van de producten, maar anderzijds is een website wel het gezicht van een bedrijf en deze site zorgt toch meteen voor een professionele uitstraling. Bedrijven of winkels waarvan de site niet goed werkt of niet goed gedesigned is, laat ik sowieso links liggen.

Nu, lang verhaal, maar heeft iemand ervaring met dit merk? Niet dat ik het meteen ga kopen, maar wat 'inside information' is misschien wel handig vooraleer een gladde verkoper mij zaterdag volledig voor paal laat staan 😉

Winkel is goed, ik heb er al enkele klantenkaarten gevuld.
Merk helmen ken ik niet, dat merk is me ook nog niet opgevallen in de winkel.
Je krijgt er goed advies.
 
Iedere helm met een keurmerk zou goed moeten zijn,de vraag is alleen hoe goed is die helm nog na een paar jaar,
als er dan van alles aan gaat mankeren heb je er weinig aan,dan ga je pas het verschil merken tussen de dure en goedkope helmen.
Daarom zeggen testen die een moment opname zijn mij vrij weinig, gebruikers ervaringen zeggen veel meer.
 
Ik denk dat bij veel motorrijders een helm iets is dat zich langzaam ontwikkeld. Mijn eerste helm was een Caberg van €100,-. Ik was daar heel tevreden over, totdat ik later overstapte op een Shark van €200. Na een crash werd die weer vervangen door een Scorpion van €300, en sinds een jaar heb ik een Shoei Neotec 2 (€750).

Pasvorm is eigenlijk veruit de belangrijkste eigenschap van een helm. (En ook direct de meest persoonlijke eigenschap)

Mijn helmen gaven altijd veel druk op m'n voorhoofd, wat bij langere ritten heel irritant wordt. (Hoofdpijn) Geen enkele helm kon deze druk wegnemen.

De Shoei Neotec heb ik inclusief Shoei personal fitting gekocht, waarbij een medewerker je hoofd opmeet, en de binnenzijde van je helm aanpast aan de vorm van je hoofd. Ze zijn een half uur bezig geweest om het helemaal goed te krijgen, maar het resultaat is wonderbaarlijk. Dit is de eerste helm die écht goed zit.

Voorbereiding voor een headset was ook een pluspunt. Verder beviel het sluitmechanisme me heel goed, en je kunt niet zonder het standaard pinlock vizier. Maar dat is allemaal bijzaak.

Ergo: Zorg dat je helm 100% goed zit, en wees niet tevreden met voelbare drukpunten.
Heb je een moeilijk hoofd, koop een Shoei!
 
Ik denk dat bij veel motorrijders een helm iets is dat zich langzaam ontwikkeld. Mijn eerste helm was een Caberg van €100,-. Ik was daar heel tevreden over, totdat ik later overstapte op een Shark van €200. Na een crash werd die weer vervangen door een Scorpion van €300, en sinds een jaar heb ik een Shoei Neotec 2 (€750).

Pasvorm is eigenlijk veruit de belangrijkste eigenschap van een helm. (En ook direct de meest persoonlijke eigenschap)

Mijn helmen gaven altijd veel druk op m'n voorhoofd, wat bij langere ritten heel irritant wordt. (Hoofdpijn) Geen enkele helm kon deze druk wegnemen.

De Shoei Neotec heb ik inclusief Shoei personal fitting gekocht, waarbij een medewerker je hoofd opmeet, en de binnenzijde van je helm aanpast aan de vorm van je hoofd. Ze zijn een half uur bezig geweest om het helemaal goed te krijgen, maar het resultaat is wonderbaarlijk. Dit is de eerste helm die écht goed zit.

Voorbereiding voor een headset was ook een pluspunt. Verder beviel het sluitmechanisme me heel goed, en je kunt niet zonder het standaard pinlock vizier. Maar dat is allemaal bijzaak.

Ergo: Zorg dat je helm 100% goed zit, en wees niet tevreden met voelbare drukpunten.
Heb je een moeilijk hoofd, koop een Shoei!
Mij ervaring was anders,bij Shoei had ik ook die druk op mijn voorhoofd,bij Arai weer niet,maar dat was nog van voor de tijd
dat ze een Shoei aan konden passen,ieder zijn ei is net weer anders,daarom is een goed passende helm belangrijk.
 
Ik ben lange tijd een Shoei fan geweest. De nieuwere modellen passen mij voor geen meter, X-Lite en AGV wel.
 
Ik denk dat bij veel motorrijders een helm iets is dat zich langzaam ontwikkeld. Mijn eerste helm was een Caberg van €100,-. Ik was daar heel tevreden over, totdat ik later overstapte op een Shark van €200. Na een crash werd die weer vervangen door een Scorpion van €300, en sinds een jaar heb ik een Shoei Neotec 2 (€750).

Pasvorm is eigenlijk veruit de belangrijkste eigenschap van een helm. (En ook direct de meest persoonlijke eigenschap)

Mijn helmen gaven altijd veel druk op m'n voorhoofd, wat bij langere ritten heel irritant wordt. (Hoofdpijn) Geen enkele helm kon deze druk wegnemen.

De Shoei Neotec heb ik inclusief Shoei personal fitting gekocht, waarbij een medewerker je hoofd opmeet, en de binnenzijde van je helm aanpast aan de vorm van je hoofd. Ze zijn een half uur bezig geweest om het helemaal goed te krijgen, maar het resultaat is wonderbaarlijk. Dit is de eerste helm die écht goed zit.

Voorbereiding voor een headset was ook een pluspunt. Verder beviel het sluitmechanisme me heel goed, en je kunt niet zonder het standaard pinlock vizier. Maar dat is allemaal bijzaak.

Ergo: Zorg dat je helm 100% goed zit, en wees niet tevreden met voelbare drukpunten.
Heb je een moeilijk hoofd, koop een Shoei!
jep, idem hier. Ik heb een Shoei NXR gekocht omdat mijn vorige helmen altijd hoofdpijn gaven.

Ik kom van Shark naar Lazer naar Arai en sinds een jaar of 8 enkel nog Shoei.
 
Ga vooral passen ( en kopen in de winkel waar je m gepast hebt.....).


Naast mijn integraal helmen wilde ik een jethelm. Van de ~25 merken/uitvoeringen paste er maar 3 perfect. Arai Freeway, Scorpion Belfast en AGV X70.



And the winner is.........




IMG_20200605_152531_DRO.jpg
 
Je kan ook naar aanbiedingen loeren. Dan heb je zomaar een helm van 700 euro voor 450 tot 500 euro. Er zijn met regelmatige tussenpozen her en der zeker wel acties te vinden. Heb je een premium helm voor een ‘budget’ prijs.
 
Ga vooral passen ( en kopen in de winkel waar je m gepast hebt.....).


Naast mijn integraal helmen wilde ik een jethelm. Van de ~25 merken/uitvoeringen paste er maar 3 perfect. Arai Freeway, Scorpion Belfast en AGV X70.



And the winner is.........




Bekijk bijlage 1510522
Ik wil dit type ook graag passen, maar kan 'm nergens vinden in omringende motorzaken..
 
I feel your pain. Je wilt een bepaalde helm, of jas, of handschoenen... Maar ze hebben nooit alles wat je wilt op één plek. Nooit 😁
Wel op de website maar nee meneer, die hebben we zo niet liggen en nee, die gaan we ook niet binnen krijgen (motorkledingcenter Assen..)
 
Dat is juist dé reden waarom ik naar MKC ga, dat ze er alles op voorraad hebben, in alle maten!
Voor de scherpe prijs hoef je er immers niet naar toe.

Maar, moet gezegd, mijn gewenste helm hadden ze niet op voorraad.
Maar ik heb een half uur lang andere helmen geprobeerd, zonder aangesproken te worden, terwijl de zaak zo goed als leeg was.
Ben er nog niet over uit of dat nou een plus of een min is...
 
Dat is juist dé reden waarom ik naar MKC ga, dat ze er alles op voorraad hebben, in alle maten!
Voor de scherpe prijs hoef je er immers niet naar toe.

Maar, moet gezegd, mijn gewenste helm hadden ze niet op voorraad.
Maar ik heb een half uur lang andere helmen geprobeerd, zonder aangesproken te worden, terwijl de zaak zo goed als leeg was.
Ben er nog niet over uit of dat nou een plus of een min is...

Ik wacht nog even met mijn oordeel over MKC.
Eens kijken hoe serieus hun klantenservice echt is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan