Helmen : duur is beter ? Of net niet ?

Zelfs super geventileerde ADV helmen slaan dicht bij slecht weer, Pinlock helpt daar al de helft voor. Zelfs mijn knaken €89 helm zit dat op. Die heeft voor de vorm ventilatie, maar haalt geen sier uit. Die Pinlock daarintegen...

Eigenlijk wat ik probeer te zeggen is:
Kijk naar waar je het voor gebruikt en weeg af hoe belangrijk al die specificaties zijn.
Als de verkopers hun zin krijgen loop je met minstens €1500 aan kleding naar buiten, het liefst nog een beetje meer. Tuurlijk duurder is vaak wel beter, maar ben je beter nodig?
Goedkoop is vaak volgens de techniek van een paar jaar geleden gemaakt en die techniek werd toen de hemel ingeprezen door diezelfde verkopers. Toen was je er ook zonder blikken of blozen mee op de motor gestapt. In die verschillen dat je er een veelvoud voor had betaalt en je hier op het forum vele duimpjes zou krijgen voor het kiezen van het veiligste van het veiligste.

Na vele jaren motorrijden kan ik wel zeggen dat goedkoop vaak duurkoop is je kan het meestal 2 keer kopen
klein voorbeeld kamaraad kocht 20 jaar geleden zijn goretexpak voor een prijs daar je u tegen zegt.

Uiteindelijk is het goedkoopste pak dat hij ooit heeft bezit. helaas zien veel mensen dat niet meer.(al was het van het past niet bij mijn motor)
Ik koop niets goedkoop meer dan maar even door sparen.
 
Ge mot passen kreng! :+

Ook een pasvorm is niet voor altijd dat moet je weten. ook mijn ervaring.

Pas je een helm bij aankoop zit die helm na een half jaar totaal niet meer hoe deze zit. dat word ook nooit verteld .
Ik heb meerdere Arai helemen gehad die blijven heel goed.
Ik daarna ook goedkopere gehad die zijn vrij snel los op je hoofd.

Dus pasvorm is belangrijk en hoe blijven deze na een bepaalde tijd en kan je je helm nog aanpassen.

Erg leuk hoor dat je in de winkel wijs maken hoe belangrijk pasvorm is en dan word alles vergeten. daar heb je nu wat aan. tssssss
 
had ooit een shoei rxv zoiets enduro/ cross helm op,
zat heerlijk en paste prima,
had alleen de €500.- er niet voor over,

heb nu een helm van €130.-
voldoet ook...
 
Ik woon vlakbij de Franse grens en deze winkel werd mij aangeraden door een collega. Ze hebben een heel goeie online winkel en ook 2 enorme fysieke winkels ; één daarvan is op een half uurtje van bij mij thuis. Ik ga volgend weekend eens langs om ter plaatse te passen, maar heb ondertussen al min of meer wat uitgekozen 😋
Helm :
https://www.motoblouz.com/vente-casque-nexx-x-g100-racer-lone-howl-153015.htmlJas :
https://www.motoblouz.com/vente-blouson-helstons-indy-cuir-rag-180964.htmlSchoenen :
https://www.motoblouz.com/vente-baskets-tcx-boots-street-ace-air-anthracite-103708.htmlBroek :
https://www.motoblouz.com/vente-jea...s=0&crossContext=157137&crossProduitId=142129Handschoenen :
https://www.motoblouz.com/vente-gants-helstons-sun-cuir-soft-181052.htmlSnood :
https://www.motoblouz.com/vente-tour-de-cou-rev-it-irving-wb-80376.html
Al een paar positieve reviews gezien van die helm. Iemand toevallig ervaring met deze helm, of met het merk ?

Heb je deze video al gezien? Complete coole outfit

En speciaal voor retro helemen (incl nexx-x-g100)
 
Ik ben lange tijd een Shoei fan geweest. De nieuwere modellen passen mij voor geen meter, X-Lite en AGV wel.

Klopt, de maatvoering van Shoei is veranderd.
Ik kan maar geen opvolger vinden voor mijn antieke XR-1000 😖
NXR; te krap, GT-Air2; te kolossaal, Arai Profile V; heerlijke pasvorm maar wat een kut vizier, Scorpion Exo R1; M te krap L te groot... enz enz
 
Heb je deze video al gezien? Complete coole outfit

En speciaal voor retro helemen (incl nexx-x-g100)

Heb ik gezien. Ik zie zaterdag wel in de winkel. Ook verschillende reviews gelezen, vergelijking tussen de premium merken (Bell Bullet, AGV X3000, Arai Rapide en Shoei Glamster) kwam de Shoei er over het algemeen het beste uit. Ik hou daar dus rekening mee. De effen kleuren kosten 449, als je wat meer fun wilt in graphics is het 549. Maar ik sta open voor alle merken, ik zie wel wat ze me proberen aan te smeren (volgens reviews van de winkel zijn ze wel eerlijk en proberen ze je niet meteen het duurste te verkopen).
De Shoei die het beste bij mijn motorfiets zou passen (Royal Enfield Continental GT 650 in Ice Queen White), is de Glamster in Off White, Laguna Blue (beide 449) of de Resurrection TC-2 (vind ik prachtig maar wel 100 euro duurder dan de 2 andere).

Een leren jas zal me ook tussen de 300 en 400 euro kosten, en dan nog een single layer jeans, schoenen en handschoenen. Enfin, als het op je veiligheid aankomt, moet je niet zeuren over een paar honderd euro, denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een Shoei op maat laten maken hé, is dat niks?

Ja klopt, been there done that.
De hoogte van de helm bij de kaaklijn is ook veranderd, dat lost personal fit helaas niet op.

Ik ga eens kijken naar een allroad helm, eens zien of dat wat is. Op de Beurs in Utrecht demo gereden op dat indoor baantje, kreeg je een Bell helm op, die zat lekker! Jammergenoeg heeft Bell bijzonder weinig verdelers in het land.
 
Klopt, de maatvoering van Shoei is veranderd.
Ik kan maar geen opvolger vinden voor mijn antieke XR-1000 😖
NXR; te krap, GT-Air2; te kolossaal, Arai Profile V; heerlijke pasvorm maar wat een kut vizier, Scorpion Exo R1; M te krap L te groot... enz enz
al eens een Caberg geprobeerd?
De modellen die je passen doen vermoeden dat de vorm van Caberg je ook gaan bevallen.
 
Ook een pasvorm is niet voor altijd dat moet je weten. ook mijn ervaring.

Pas je een helm bij aankoop zit die helm na een half jaar totaal niet meer hoe deze zit. dat word ook nooit verteld .
Ik heb meerdere Arai helemen gehad die blijven heel goed.
Ik daarna ook goedkopere gehad die zijn vrij snel los op je hoofd.

Dus pasvorm is belangrijk en hoe blijven deze na een bepaalde tijd en kan je je helm nog aanpassen.

Erg leuk hoor dat je in de winkel wijs maken hoe belangrijk pasvorm is en dan word alles vergeten. daar heb je nu wat aan. tssssss
Heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

Ik weet inmiddels welke maat en vorm ik heb. Passen twee merken goed bij.
 
Na vele jaren motorrijden kan ik wel zeggen dat goedkoop vaak duurkoop is je kan het meestal 2 keer kopen
klein voorbeeld kamaraad kocht 20 jaar geleden zijn goretexpak voor een prijs daar je u tegen zegt.

Uiteindelijk is het goedkoopste pak dat hij ooit heeft bezit. helaas zien veel mensen dat niet meer.(al was het van het past niet bij mijn motor)
Ik koop niets goedkoop meer dan maar even door sparen.

Maar duur is niet automatisch goed helaas.
 
Klopt, de maatvoering van Shoei is veranderd.
Ik kan maar geen opvolger vinden voor mijn antieke XR-1000 😖
NXR; te krap, GT-Air2; te kolossaal, Arai Profile V; heerlijke pasvorm maar wat een kut vizier, Scorpion Exo R1; M te krap L te groot... enz enz
Probeer daarom X-lite en AGV, die zijn net iets breder.
De vizieren van Arai stammen uit Monty Python's Holy Grail.

 
Laatst bewerkt:
Probeer daarom X-lite en AGV, die zijn net iets breder.
De vizieren van Arai stammen uit Monty Python's Holy Grail.

AGV kreeg ik altijd hoofdpijn, maar dat is enige tijd geleden.
Nolan en X-lite zitten perfect, en nu sinds kort ook Airoh..
Die kan ik alle drie gewoon bij een webshop bestellen. :)
 
Nog wat zitten reviews lezen : de AGV X-3000 in Mono White kost rond de 380 euro, en blijkt toch ook een hele goede helm te zijn, en zou perfect passen bij m'n motorfiets. Motoreflex hebben ook AGV, ga die zaterdag sowieso eens passen.
Eigenlijk wel onnozel dat een Limited Edition 600 à 700 euro kost. Zelfde helm uiteindelijk, behalve de graphics. Of zijn er andere verschillen die ik over het hoofd zie ?
 
Een leren jas zal me ook tussen de 300 en 400 euro kosten, en dan nog een single layer jeans, schoenen en handschoenen. Enfin, als het op je veiligheid aankomt, moet je niet zeuren over een paar honderd euro, denk ik dan.
Nog zo'n onderwerp, die heb je ook van 40 euro tot 300 euro. Laten we het daar eens over hebben :+
 
Dat is juist dé reden waarom ik naar MKC ga, dat ze er alles op voorraad hebben, in alle maten!
Voor de scherpe prijs hoef je er immers niet naar toe.

Maar, moet gezegd, mijn gewenste helm hadden ze niet op voorraad.
Maar ik heb een half uur lang andere helmen geprobeerd, zonder aangesproken te worden, terwijl de zaak zo goed als leeg was.
Ben er nog niet over uit of dat nou een plus of een min is...
Nou,, alles op voorraad...mijn helm moest van een andere vestiging komen.

Weekje later een afspraak mbt passen etc, en een dagbesteding... _O-

Verder prima geholpen hoor, niks mis mee. We waren eerder op de dag bij Motoport maar daar hadden we niet zo’n goed gevoel bij...
 
Dit topic kan dicht, maar kwam nog wat tegen ..hoeveel retro keuze wil je hebben. :)

https://www.grandcanyonbike.eu/integraal-helmen
Knipsel15.jpg

Ik zie mijzelf al staan bij de technische keuring van een circuit-evenement waarbij je tegenwoordig ook de helm moet laten zien.
Afgekeurd.. NEE is een nieuwe. :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan