Helmen

(Afbeelding)

Zo, dat is een mooi helmpie :9~

Heeeeey... die hebben wij ook! Super helmpie, ik kan echt niet anders zeggen. Licht, stil, echt super...

8-6-2.jpg
 
Ik heb zelf een hjc bevalt me goed ook de prijs is goed .
kijk ook naar de sluiting want bij goedkopere helmen zitten vaak prutssluitingen aan . en kijk verder of er ook donkere vizieren er op kunnen die zijn vaak bij goedkopere helmen niet leverbaar of heel moeilijk te krijgen
 
Nee want mensen die kleurenblind zijn zien soms geen geel of wit. Zoals mijn vader. En ik "geil" niet op veiligheid. je moet vraagtekens stellen bij wat je overal zo maar lesst en voor waar aanneemt.

Ondertussen heb ik een icoon bij mijn naam gezet :-) Eejn van mijn helm. Totdat ik een leuker plaatje vindt.
 
Nee want mensen die kleurenblind zijn zien soms geen geel of wit. Zoals mijn vader. En ik "geil" niet op veiligheid. je moet vraagtekens stellen bij wat je overal zo maar lesst en voor waar aanneemt.
Waar heb jij die wijsheid vandaan? Wit is geen kleur en wordt prima gezien door kleurenblinden. Bovendien rijden er niet zoveel kleurenblinden rond, hoor.

Onderzoek heeft uitgewezen dat witte helmen 70% beter worden waargenomen.

Zeg dan gewoon dat je witte helmen lelijk vindt, ofzo. Mij zou het geen ruk uitmaken, want de kleur zie je toch niet als je de helm draagt.

En als ik er vanuit ging wat een ander mooi of lelijk vindt dan had ik nu geen BMW R1100GS gereden...
:W
 
Waar heb jij die wijsheid vandaan? Wit is geen kleur en wordt prima gezien door kleurenblinden. Bovendien rijden er niet zoveel kleurenblinden rond, hoor.

Onderzoek heeft uitgewezen dat witte helmen 70% beter worden waargenomen.

Zeg dan gewoon dat je witte helmen lelijk vindt, ofzo. Mij zou het geen ruk uitmaken, want de kleur zie je toch niet als je de helm draagt.

En als ik er vanuit ging wat een ander mooi of lelijk vindt dan had ik nu geen BMW R1100GS gereden...
:W


:} :} :} :} :} :} :} *D
 
Ik heb nu verschillende «Helmen-topics» gelezen en er is 1 conclusie:

Smaken verschillen! Wat is een goede en wat is niet een goede helm :?

Ten eerste: PASSEN moet ie! Dus neem een helm die past, als eerste criterium. Veiligheid voor.

Ten tweede: Ziet ie er lekker uit? Neem je toch lekker wat jij wilt...

Ten derde: Prijs... Wat is budget waard als je bij een crash je helm half verliest...
Veiligheid belangrijkste, en als je hem mooi vind betaal je liever 50-100€ meer lijkt me.

Is zomaar ff mijn menig. ;)


PS. Ik vind wit een hele mooie KLEUR hoor... zwart eigenlijk ook wel 8-) en alles wat er tussenin zit...

full
 
In het Duitse tijdschrift Motorrad (Nr. 16 van 22 juli 2005) jl.) staat een heel uitgebreide helmentest (over 18 pagina's) van twintig helmen in alle prijsklassen (vanaf rond de 100 euro tot boven de 400 euro). Naast laboratoriumtesten ook testen in de windtunnel en praktijktesten. Schrikbarend is dat sommige helmen, ondanks het keuringslabel, niet in alle opzichten aan die eisen voldoen!!
Voor 4,10 euro heb je de laatste stand van zaken en ontzettend veel informatie.
 
Laatst bewerkt:
In het Duitse tijdschrift Motorrad (Nr. 16 van 22 juli 2005) jl.) staat een heel uitgebreide helmentest (over 18 pagina's) van twintig helmen in alle prijsklassen (vanaf rond de 100 euro tot boven de 400 euro). Naast laboratoriumtesten ook testen in de windtunnel en praktijktesten. Schrikbarend is dat sommige helmen, ondanks het keuringslabel, niet in alle opzichten aan die eisen voldoen!!
Voor 4,10 euro heb je de laatste stand van zaken en ontzettend veel informatie.

Allemaal leuk en aardig, maar een Arai bijv. staat er niet bij. Of zijn die boven 400€ prijsklasse?
 
Waar heb jij die wijsheid vandaan? Wit is geen kleur en wordt prima gezien door kleurenblinden. Bovendien rijden er niet zoveel kleurenblinden rond, hoor.

10% van alle mannen is kleurenblind. En aangezien het merendeel van de bestuurders man is, moet je er dus op rekenen dat 10% van de bestuurders om je heen kleurenblind is.

Onderzoek heeft uitgewezen dat witte helmen 70% beter worden waargenomen.

Waarmee wordt bedoeld dat als ze je eenmaal zien je dan beter opvalt. "Hee, daar is iets aan de hand...". Het betekent niet dat je beter gezien wordt.

Mike
 
10% van alle mannen is kleurenblind. En aangezien het merendeel van de bestuurders man is, moet je er dus op rekenen dat 10% van de bestuurders om je heen kleurenblind is.Waarmee wordt bedoeld dat als ze je eenmaal zien je dan beter opvalt. "Hee, daar is iets aan de hand...". Het betekent niet dat je beter gezien wordt.

Mike
Though the study doesn't look at the issue specifically, people knowledgeable about conspicuity point out that solid bright colors are more useful than patterns that combine bright colors. A solid white, yellow, bright red, or orange lid is more likely to catch a driver's eye than one that combines those colors in an intricate design.
Bron: www.motorcyclistonline.com/newsandupdates/brighthelmetstudy/
 
Terug
Bovenaan Onderaan