Helmen

welk merk helm gebruik je nu?

  • Schuberth

    Stemmen: 6 7,8%
  • Shoei

    Stemmen: 21 27,3%
  • Arai

    Stemmen: 15 19,5%
  • FM

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bell

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bieffe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een ander merk

    Stemmen: 32 41,6%
  • Ik heb geen helm nodig, m'n hoofd is hard zat

    Stemmen: 3 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    77
Gekocht bij Hein Gericke Tazman?
Fijne zaak met een goeie gozer! :Y
Goede prijs/kwaliteit verhouding én afterservice.. Als ik wat nodig heb ga ik daar minimaal sjoppe..

Nee bij Motorcentrum Rijen, het vroegere Hoes.

Grote kledingshop en hele goede klantkennis. Toen ik nadat ik 2 maanden nadat ik m'n Alpine* pak en sidi laarzen gekocht had strompelend binnenkwam (om een nieuwe helm te kopen dus) was de reactie "he ik heb jou toch 2 maanden geleden dat A* pak verkocht" *O*

En toen ik 2 weken geleden binnenkwam wist de andere verkoopster, die er niet was toen ik m'n helm kocht, welke helm ik gekocht had en dat ik een ongeluk had gehad. Tja, misschien niet de goedkoopste, maar daar scoor je bij mij veel punten mee. :Y :Y

En nee, ik heb geen aandelen of zo :X
 
Bij MCRijen wel eens geweest om wat te snuffelen, werd idd goed geholpen.
Vriendelijk en met kennis...
Stond als Hoes al goed bekend, dat hebben ze dus vastgehouden, gelukkig.
 
Waarom maar 5 jaar?
Arai gaat ongeveer 8 tot 10 jaar mee... Toch :? (tenzij je op je plaat gaat)
Joh...das wel netjes dan.

Geloof dat ik maar beter geen arai op kan zetten als ik het zo hoor...gelijk verkocht :P
 
Joh...das wel netjes dan.

Geloof dat ik maar beter geen arai op kan zetten als ik het zo hoor...gelijk verkocht :P

Ik heb ook een ARAI!! _O- _O- _O-

full
 
Heb een Shark, s500 air. Maar ik gaat een nieuwe kopen, ben er niet helemaal tevreden mee.

- plastic "versiering" bovenop de helm breekt af bij minste of geringste stootje.

- ventilatie boven vizier over je hoofd kan niet dicht, dus lekker koel met koud weer :(

- ventilatie voor je mond gaat weer heel moeilijk open... B|

- te hard je vizier open trekken en hij ligt eraf vanwege de "speciale" snelkoppeling om je vizier eraf te halen...(en dan alle veertjes en piel dingetjes weer oprapen). En d'r zijn al een keer nieuwe sluitingen op gegaan (toen nog garantie).

- na 2 jaar helm gedragen te hebben zit m'n neus tegen de voorkant aan -O- ik zal wel teveel liegen ofzo... 8-)

Voor de rest, een goed helmpie, ziet er leuk uit. Maar me volgende word toch een andere :Y
 
Ik heb een Shoei Z-One. Heerlijke helm en zit perfect.
Maar ik vond hem toch best lawaaiïg, tot ik er achter kwam dat er een "chin curtain" bij hoorde (waren ze ff vergeten te leveren) Met dat dingetje er op was ie meteen een stuk stiller.
Je hebt ook universele "whisper kits" die het nek/halsgedeelte afsluiten en de helm behoorlijk stiller kunnen maken, misschien een ideetje?
 
Een (wat oudere) test.
Via deze lijst kwam voor mij de Craft Eagle EX1 er als best passend en stilste uit.

Ik ben al aan de 2e bezig.
2 maanden geleden nog een Craft Eagle EX1 in duitsland gekocht (auslaufmodel) voor net 100 Euri (normaal meer dan 200)

Altijd eerst passen voor je wat koopt, want ieder hoofd is anders.

De bekende merken, zijn zeker niet altijd de stilste, maar Schuberth staat wel als stil bekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan