Helmen

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik wou morgen eigenlijk naar de motorbeurs in utrecht gaan ik had aleen de volgende vraag. Ik heb zelf nog niet eens mijn motor rijbewijs, maar ik rijd over 1,5 maand af (afspraak 7 apr :] ). En aangezien ik een student ben wou ik af en toe een motor gaan huren. Ik heb laatst al een motorjack gekocht, aleen nu wil ik ook nog even een helm aanschaffen. Ik heb wat op internet rondgekeken, en aangezien ik een sportieve motor wil gaan kopen en rijden als ik genoeg gespaard heb.(denk aan een zxr400 of rs250 8-) ) Zoek ik ook een sportieve helm, maar omdat ik nog student ben moet de prijs wel een beetje te doen zijn. Ik zie prijzen varierend van 70 tot 450 euro. Ik zocht eigenlijk iets in de categorie rond de 150 tot 200 euro, is daar iets leuks in te vinden? En waar moet ik zoal op letten?
 
ik heb een hjc helm gekocht voor 165 euro, zit lekker en goed wind dicht. Ook shoei gepast was 325 euro maar die hjc zat lekkerder zelf. Arai zit niet bij mij. Shark heeft ook wel betaalbare mooie helmpies.
 
Oke maar jullie tips met betrekking tot helmen, zoals waar ik op moet letten?
Dus zijn helmen zo rond de 150-200 euro altijd wel van goede kwaliteit? Of hoeven ze aleen maar gewoon goed te zitten?
 
tussen de 150-200 euro heb je heus wel goede kwaliteit hoor, ik heb zelf een Nolan van 229,- en deze heb ik tevens op de beurs te koop gezien voor 185,-. Ik vind mn Nolan wel een mooie helm en hij zit ook nog eens lekker.

Mn helm is overigens windstiller als ik had verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan