Helmen

GTI_001

Rookie
2 jun 2009
16
0
Hi 2 all :)

Wie kan mij vertellen, of wat meer wegwijs maken in de wereld van de helmen?
Ik heb nl. een vraag......

Zijn helmen van het merk shark en takachi goed (ik kan goed niet beter definieren omdat ik niet echt weet waar ik moet letten bij helmen)?
En hoe zit het met de maten van deze helmen. Vallen ze groot of juist klein uit?

Ik weet dat je een helm altijd moet passen voordat je hem koopt, maar ik ben benieuwd naar de algemene ervaringen hiervan van verschillende personen.

Grtz GTI_001
 
Aangezien de meeste mensen niet hetzelfde hoofd (vorm) hebben is het moeilijk te bepalen wat nu een helm is wat fijn zit. Voor dit soort advies kun je het beste naar de dealert op de hoek gaan en daar gaan passen en meten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een nolan, tip koop een helm die strak zit! Het binnewerk van de helm gaat zich nog naar je hoofd vormen.

Als na geruime tijd de helm nog steeds te strak zit dan kun je voorzichtig de binnenkant iets inkloppen met een plastik bolkop hamertje, de binnen kan van de helm vanzeldsprekend.
 
ik heb een nolan, tip koop een helm die strak zit! Het binnewerk van de helm gaat zich nog naar je hoofd vormen.

:^

Heb een Arai helm toen ik die de eerste week droeg kregen m'n hersenen geen bloed meer (geen probleem bij mij zou je zeggen :P) maar nu zit ie echt als gegoten!
 
Wat vindt je van de kwaliteit?

Ik heb zelf ook een Shark (RSI hologram) en ben er erg tevreden over.
Comfortabel, goede kwaliteit en makkelijk kliksysteem om viziertjes te verwisselen

Maar je moet een helm echt goed passen voordat je hem koopt. Ga dus gewoon is langs een motorzaak waar ze veel verschillende merken helmen hebben en pas.
Een helm moet strak om je hoofd zitten en niet bewegen als je je hoofd heen en weer schud.
En voor zover ik me kan herrineren moest je net 1 wijsvingen tussen je voorhoofd en de helm kunnen zetten (weet dit niet meer zeker)
Maar vraag het gewoon aan de mensen in de winkel, die hebben er meer verstand van dan ik ;)

Per merk is de pasvorm erg verschillend.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld bepaalde AGV helmen niet fijn over mijn hoofd heen (dikke kop :X ) maar als ze eenmaal op zaten waren ze wel comfortabel
 
Ik heb een Shark helm, aangezien dit het enige merk was wat mij goed zat icm mijn kin :P

Kwaliteit is goed, tsja wat moet je nog meer weten? Gewoon passen!
 
Als na geruime tijd de helm nog steeds te strak zit dan kun je voorzichtig de binnenkant iets inkloppen met een plastik bolkop hamertje, de binnen kan van de helm vanzeldsprekend.
Hmmm, ik zou hier toch wel mee uitkijken. Dat piepschuim zit daar niet voor niks natuurlijk, als jij er aan gaat zitten klootzakken KAN dat nog wel eens gevolgen hebben bij een onverhoopte valpartij.
 
:^

Heb een Arai helm toen ik die de eerste week droeg kregen m'n hersenen geen bloed meer (geen probleem bij mij zou je zeggen :P) maar nu zit ie echt als gegoten!

meen je?
ik heb Shoei en Arai gepast en S is te groot, maar bij maatje XS wordt mijn pan echt in elkaar gedrukt.. heb jij 'm alsnog gekocht en het zit nu goed?

hmmmmm.. nu twijfel ik of ik 'm wel of niet moet kopen..
 
Hmmm, ik zou hier toch wel mee uitkijken. Dat piepschuim zit daar niet voor niks natuurlijk, als jij er aan gaat zitten klootzakken KAN dat nog wel eens gevolgen hebben bij een onverhoopte valpartij.

Het moet dan ook natuurlijk heel voorzichtig en beetje bij beetje en dan weer uitproberen, zo kan je een helm exact pasmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan