Helmen.

Wat zou er van je smoel overblijven als je met een systeemhelm met een harde klap het asfalt kust? Zou dat kinstuk dan niet open springen. Lijkt me toch een zwak punt. Kun qua veiligheid net zo goed een potje op je hoofd zetten.
 
Wat zou er van je smoel overblijven als je met een systeemhelm met een harde klap het asfalt kust? Zou dat kinstuk dan niet open springen. Lijkt me toch een zwak punt. Kun qua veiligheid net zo goed een potje op je hoofd zetten.

Een integraal helm is veiliger dan een klaphelm (niet alle klaphelmen zijn systeemhelmen!), maar een klaphelm is wel degelijk veiliger dan een pilothelm. Bij een goede klaphelm scheelt het overigens niet zo heel veel tov een integraalhelm.
 
Wat zou er van je smoel overblijven als je met een systeemhelm met een harde klap het asfalt kust? Zou dat kinstuk dan niet open springen. Lijkt me toch een zwak punt. Kun qua veiligheid net zo goed een potje op je hoofd zetten.

En als je heel hard met je op de grond raakt, mijn helm zou wel wat omhoogkomen denk ik, maar ik wil daarom ook DD sluiting oid. Maar denk ook wel dat een intergraal beter is.

Systeemhelmen worden denk ik wel op die grappen getest, alleen het is uiteraard niet verplicht om niet open te kunnen klappen want een amerikaans wouten helmpje (of pilot helm) doet dat ook niet.
 
alleen het is uiteraard niet verplicht om niet open te kunnen klappen want een amerikaans wouten helmpje (of pilot helm) doet dat ook niet.
Ik denk niet dat zo\'n braincap achtig iets ce goedkeuring zal hebben hoor. En wettelijk MOET je helm zo\'n ding hebben.
 
Nou...... een gesloten systeemhelm is gewoon een integraalhelm met wat meer kieren erin.. maar dat is toch vrij veilig lijk me :?

Vrij veilig, maar het kan veiliger.
En geloof me , jehoofd kan heeeel weinig hebben.
 
Halloooooooooo suffie ;)

T\'is toch een onderdeel die door onze wetgever verplicht gesteld wordt tijdens het rijden van de motor? Pfff.. aan kleding zou ook wel\'es wat gedaan kunnen worden.
En al zou\'ie niet verplicht zijn had ik\'um toch gedragen. Ja, ja mij is verstandig! En de pilothelm van een erkend merk met E-norm is tegenwoordig net zo veilig als de gemiddelde integraalhelm. :P
Trouwens de hier getoonde \'braincap\' is ook niet direct het type helm waar je mij mee ziet rijden.
Maar.... ieder z\'n meug. :)

Ik suffie??? yeah right.

Een pilot helm die net zo veilig is als een integraal helm, misschien om je hersens te beschermen, maar denk eens aan je kin.
Als je echt verstandig bent neem je een integraalhelm, en echt niets anders.

Heb je wel eens een integraalhelm gezien na een harde crash??
Dan weet je zeker dat een systeemhelm absoluut niet dicht blijft en dat een pilothelm waarschijnlijk niet eens op je hoofd blijft zitten.

Over die No brain cap wil ik het niet eens hebben.
 
Ervaringen ermee :?

Niet zelf, maar heb genoeg gezien en gelezen.

De duurste Arai met twee hele grote scheuren erin na een crash, van een vriend, in Full gear, met rugprotector en alles erop en eraan.
1/2 jaar in ziekenhuis door bij zelfde ongeluk gebroken rug op twee plaatsen, arm is al die tijd verlamd geweest, weet voor de volle 1000% dat die het met een andre helm niet gered had.
 
Ik denk niet dat zo\'n braincap achtig iets ce goedkeuring zal hebben hoor. En wettelijk MOET je helm zo\'n ding hebben.

Lijkt me ook niet nee, anders liggen die regels/normen wel heel erg laag, veel te laag.

Ziet er ook niet uit trouwens :r
En ik vind een vizier ook wel handig.
 
Ik suffie??? yeah right.

Een pilot helm die net zo veilig is als een integraal helm, misschien om je hersens te beschermen, maar denk eens aan je kin.
Als je echt verstandig bent neem je een integraalhelm, en echt niets anders.

Heb je wel eens een integraalhelm gezien na een harde crash??
Dan weet je zeker dat een systeemhelm absoluut niet dicht blijft en dat een pilothelm waarschijnlijk niet eens op je hoofd blijft zitten.

Over die No brain cap wil ik het niet eens hebben.


Als je zo doorgaat ga ik het misschien nog in overweging nemen. ;)
Ja, en toch nog even over die \'braincap\' op motorbeurzen worden dit type helmen in alle kleuren van de regenboog te kust en te keur aangeboden. En ze vliegen als warme broodjes over de toonbank. En de veiligheidsnorm? Die zit er niet op.... \'t zou voor de veiligheid eigenlijk VERBODEN moeten worden? :+
 
Als je zo doorgaat ga ik het misschien nog in overweging nemen. ;)
Ja, en toch nog even over die \'braincap\' op motorbeurzen worden dit type helmen in alle kleuren van de regenboog te kust en te keur aangeboden. En ze vliegen als warme broodjes over de toonbank. En de veiligheidsnorm? Die zit er niet op.... \'t zou voor de veiligheid eigenlijk VERBODEN moeten worden? :+


Op wat voor een soort beurzen kom jij?????
Dat zullen dan ook wel beurzen voor hele foute motoren zijn????
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
 
Vrij veilig, maar het kan veiliger.
En geloof me , jehoofd kan heeeel weinig hebben.

In de lengte redelijk wat, het is vooral de zijkant die kritiek is, zelfs zo kritiek dat, stilstaand zijwaards omvallen, met helm, fataal kan zijn met een goed geplaatste stoeprand.

Valt me trouwens wel op dat er heel veel mensen per se een integraal + DD willen hebben voor de veiligheid, maar het elders ook hebben over de snelheden die ze wel niet gereden hebben. Da\'s geen compensatie, imho...


 
Laatst bewerkt:
In Spanje is de helmplicht nog niet zo oud, ong. 10-12 jaar en nog steeds rijden veel mensen zonder helm rond.
De meeste mensen die op scooters rijden hebben zo\'n braincap, en ik heb daar het resultaat al verschillende keren van gezien. :r
Ook heb ik het resultaat gezien van goedkope helmen op sportfietsen. ;(
Ik heb dan ook een Arai RX7RR gekocht met de hoop dat dit als het nodig is net zo goed is als-ie duur is.
Toen ik een paar maanden geleden met zo\'n 80 km/u naar de grond ging en onder een vangrail kwam , heeft de protectie van m\'n Dainese K-pak me ook een hoop ellende bespaard. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan