Helmen.

Een losse helm is echt klote!
Die van mij zit een beetje los en dat is al erg, vooral met opzij kijken, gelukkig zitten er wel spiegels op de lesmotor dus dat is alleen ff dode hoek bekijken en als ik m\'n kop normaal hou is het nog wel heel goed te doen (bandje strak aangetrokken) en zit ook wel lekker.

Edit; ik verwacht nu een ***opmerking van skoezie die hier wel op zal lijken;
Kun je wel een helm op met die gigantische neus?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat me volgende deksel ook een arai word zien er wel erg vet uit aleen aardig aan de prijs
ik rijd nu met
helmet_schamperd.jpg
 
Zit je in huis met je helm op? Bwahahahahaha :+

Ja.. nou.. ik doe hem zo af en toe even op en hij zit er wel al beter door nu *D
Liever zo dan dat ik met m\'n examen moet lijden woensdag.
Die andere post maakt de indruk dat ik de hele dag met die helm oploop :)
 
Ik heb zelf een HJC-zf7; prima helm, zit perfect bij mij. Volgende helm wordt ook een systeemhelm en afhankelijk van of ie lekker zit; weer een HJC :} .

Zit je in huis met je helm op? Bwahahahahaha :+

:^ :+


edit: heb een zilvermetallic-kleurige helm
 
Laatst bewerkt:
Heb dezelfde. En ik geloof dat Revolution ook zo\'n helm heeft. Populair modelletje... :P

Zeker popie, ik heb hem ook. Had eerste de metallic-blauwe variant, nu de compleet zwarte glans. Die matglans vond ik ook mooi, maar ach... dat is weer zo\'n lastpartij met schoonmaken ervan.
 
Hoi,

Mijn helm is er 1 van het type: pilot, potje, dekselpot, eierdop of hoe je ook het noemen wilt.
Dit soort helmen vind ik persoonlijk het prettigst zitten, met de integraalhelm heb ik altijd het idee dat ik stik! Weet ook niet hoe dat komt maar het is nou eenmaal zo. \ '( K\'geef toe dat de integraal wel comfortabel is met regen, kou en rondvliegend gedierte maar dat neem ik met de pot op mijn kop maar voor lief. Trouwens bij het type motor wat ik rijd vind ik de integraalhelm echt helemaal niet smoelen. Blijft toch een kwestie van smaak. ;)
Voor het ontbreken van het vizier gebruik ik een facescarf en completeer het geheel met een helmbril. 8-)
Tijdens de motorrijlessen gebruikte ik de integraal zo nu en dan van de rijschool maar vond het echt helemaal niks.

Trouwens, ik vind dat met de integraalhelm altijd van die afgeknepen smoeltjes achter het vizier zitten. Of lijkt dat maar zo? :+
 
Hoi,

...
Trouwens bij het type motor wat ik rijd vind ik de integraalhelm echt helemaal niet smoelen. Blijft toch een kwestie van smaak. ;)
Voor het ontbreken van het vizier gebruik ik een facescarf en completeer het geheel met een helmbril. 8-)
...

Trouwens, ik vind dat met de integraalhelm altijd van die afgeknepen smoeltjes achter het vizier zitten. Of lijkt dat maar zo? :+

Eh ik heb het vast ergens kunnen lezen Abby, maar wat voor motor rijdt je dan? Ik heb zelf een Virago, maar rij toch met een integraal, omdat ik die had gekocht bij mijn Diversion. Is inderdaad eigenlijk geen gezicht ;) . En dat van die afgeknepen smoeltjes; daar heb ik in ieder geval geen last van :]
 
Zeker popie, ik heb hem ook. Had eerste de metallic-blauwe variant, nu de compleet zwarte glans. Die matglans vond ik ook mooi, maar ach... dat is weer zo\'n lastpartij met schoonmaken ervan.

Chickie bij de helmenboer zei al dat die matzwarte moeilijk schoon te maken zijn. Dan maar een gewone zwarte genomen. Enige wat ik eigenlijk schoon maak een m\'n helm is zo nu en dan eens het vizier. Verder kan me het niet zoveel boeien. Laat al die insectenlijkjes maar lekker zitten.
 
Op zaterdag 15 december 2001 12:57 schreef Eriky het volgende:
ja ok, maar ik heb het volgende: lap tekst over slecht passende helm

Eriky, lees zeker volgende tekst even. Is van Belgische site met uitleg die ik in elk geval al erg goed vond. Heb aan de hand van die tekst, meningen op dit forum en de verkoopster me helm gekocht die me toch erg goed past.

motornet.be: helmen, de pas-procedure
 
Mijn helm is er 1 van het type: pilot, potje, dekselpot, eierdop of hoe je ook het noemen wilt.
Dit soort helmen vind ik persoonlijk het prettigst zitten, met de integraalhelm heb ik altijd het idee dat ik stik!

Claustrofobie?

Trouwens bij het type motor wat ik rijd vind ik de integraalhelm echt helemaal niet smoelen. Blijft toch een kwestie van smaak. ;)

Hmm.. ik rijd een zelfde type als jij, maar ik draag wel een integraal. En op de foto\'s oogt het best wel (maar ben dan ook compleet in het zwart gekleed).
Enfin, komen we toch op het principe wat je reeds noemde: een kwestie van smaak. ;)
 
Op zondag 16 december 2001 15:17 schreef Tensive het volgende:Claustrofobie?Hmm.. ik rijd een zelfde type als jij, maar ik draag wel een integraal. En op de foto\'s oogt het best wel (maar ben dan ook compleet in het zwart gekleed).
Enfin, komen we toch op het principe wat je reeds noemde: een kwestie van smaak. ;)

Claus(trofobie)?

Zou best\'es kunnen. In zo\'n type helm voel ik me gewoonweg teveel opgesloten. Ik wil de wind op mijn gezicht voelen en dan niet alleen door het vizier open te zetten. ;)

Kwestie van smaak?
Zo is het! Als jij het oke vindt is dat helemaal door jou alleen te bepalen. :)
 
20304303_410_FRAnw.jpg

Zo\'n \"helm\" kun je kopen bij Louis.nl de \"braincap\".
Ze hadden hem volgensmij beter de no-braincap kunnen noemen.
 
Claus(trofobie)?

Zou best\'es kunnen. In zo\'n type helm voel ik me gewoonweg teveel opgesloten. Ik wil de wind op mijn gezicht voelen en dan niet alleen door het vizier open te zetten. ;)

Kwestie van smaak?
Zo is het! Als jij het oke vindt is dat helemaal door jou alleen te bepalen. :)

Waarom heb je eigenlijk een helm op?????????

Voor de veiligheid?????????
En dat gaat alleen samen met een integraal helm, ook een systeem helm is taboe
 
Waarom heb je eigenlijk een helm op?????????

Voor de veiligheid?????????
En dat gaat alleen samen met een integraal helm, ook een systeem helm is taboe

Nou...... een gesloten systeemhelm is gewoon een integraalhelm met wat meer kieren erin.. maar dat is toch vrij veilig lijk me :?
 
Waarom heb je eigenlijk een helm op?????????

Voor de veiligheid?????????
En dat gaat alleen samen met een integraal helm, ook een systeem helm is taboe


Halloooooooooo suffie ;)

T\'is toch een onderdeel die door onze wetgever verplicht gesteld wordt tijdens het rijden van de motor? Pfff.. aan kleding zou ook wel\'es wat gedaan kunnen worden.
En al zou\'ie niet verplicht zijn had ik\'um toch gedragen. Ja, ja mij is verstandig! En de pilothelm van een erkend merk met E-norm is tegenwoordig net zo veilig als de gemiddelde integraalhelm. :P
Trouwens de hier getoonde \'braincap\' is ook niet direct het type helm waar je mij mee ziet rijden.
Maar.... ieder z\'n meug. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan