Helmen.

Eriky

Die hard MF'er
7 okt 2001
714
0
Ik was op zoek naar een systeemhelm van rond de 500,- en heb na wat passen een hjc systeemhelm gekocht met 10% korting zodat ie rond de 500 kostte. Goede helm hoor, maar nu knelt ie toch teveel en ga ik hem ruilen vanmiddag. Hij heeft me dus een te krappe helm verkocht.. nu vraag ik u:
wat voor helm hebt gij (tussen de 400-550 gulden) en hoe bevalt dat? En is dat een systeemhelm of een \'gewone\' integraalhelm? Het laatste leek mij zo handig maar hoe is dat in de praktijk?
 
die helm knelt iets omdat hij naar verloop van tijd nog wel iets ruimer gaat zitten.
en dan dus gaat schudden.
als je een iets te krappe helm hebt die zit naar maandje perfect
 
ja ok, maar ik heb het volgende:
er zitten twee gaten waar je oren moeten zitten, die zijn gemaakt voor als je een intercom e.d. erin wilt hebben(neem ik aan). Nu zitten m\'n oren net op het randje ervan wat erg lullig aanvoelt na een aantal minuten dragen. En met het kinstuk omhoog zit ie erg goed, maar zodra ik hem naar beneden klap voel ik vooral bij m\'n kaken en daarboven dat ie echt knelt. Als ik niets beters vind hou ik deze want verder is het wel een prima helm en na een tijdje zal ie inderdaad wel wat ruimer worden.
Oh en nog iets, is een productiedatum van juli 2000 normaal bij een nieuwe helm :?
 
Mijn helm is iets te ruim en staat dus op de nominatie om vervangen te worden. Het is overigens een Lazer.

Als ik de gang er flink in heb en ik draai mijn hoofd verkeerd voel ik heel de helm naar achteren schuiven, niet lekker dus :( .
Tenzij de helm echt veel te krap zit, zou ik overwegen het nog even aan te kijken.
 
ja ok, maar ik heb het volgende:
er zitten twee gaten waar je oren moeten zitten, die zijn gemaakt voor als je een intercom e.d. erin wilt hebben(neem ik aan). Nu zitten m\'n oren net op het randje ervan wat erg lullig aanvoelt na een aantal minuten dragen. En met het kinstuk omhoog zit ie erg goed, maar zodra ik hem naar beneden klap voel ik vooral bij m\'n kaken en daarboven dat ie echt knelt. Als ik niets beters vind hou ik deze want verder is het wel een prima helm en na een tijdje zal ie inderdaad wel wat ruimer worden.
Oh en nog iets, is een productiedatum van juli 2000 normaal bij een nieuwe helm :?

te groote ooren???
is normaal een uitspaaring voor je ooren
heb ik ook in me helm denk de meesten van ons
 
Toen ik mijn Arai helm in het begin droeg zat hij ook superstrak, ik had moeite om hem af te doen, maar na en tijdje paste hij zich aan mijn hoofd aan en nu zit ie prima. Je moet zeker geen helm kopen die ook maar een beetje los zit, is niet prettig op snelweg. Hij moet vooral bij je wangen strak zitten.
 
ghehe te grote oren, of een te kleine helm natuurlijk :)
Ik heb ff m\'n vinger ertussen geplet maar het is alleen m\'n oorlel die er net niet inpast |(
Maar hij zit nu wel weer redelijk.. als ie nog wat ruimer wordt dan moet ik hem toch maar ff houden nog inderdaad.

(jaja ik zit dus nu al 10 minuten met een helm op m-f te lezen..bikkel he)

edit: hij zit flink strak bij m\'n wangen.. dus zal wel goed wezen dan juist. Ben blij dat ik het toch nog ff heb gevraagd hier :}
 
Laatst bewerkt:
Toch wel makkelijk zo\'n systeemhelm, kun je ondertussen even een cola of een pilske pakken ;)
 
Allereerst: een helm moet strak zitten, maar niet knellen. Dat gaat je na een uurtje rijden echt opbreken. Let vooral dattie niet knelt op je voorhoofd. Een tijdje rijden en je hebt een fikse koppijn. Ik heb twee helmen, allebei van Roof. De een is een integraal en de andere is een syteemhelm. Ik heb een vrij langwerpig hoofd, ik kan dus bijv. geen Nolan op. Grootste voordeel van een Roof systeemhelm is dat je zowel met je kinstuk omhoog als omlaag toch met een dicht visier kunt rijden. Daarbij komt nog dat het kinstuk helemaal naar achteren klapt waardoor je er bij hoge snelheden ook geen last van krijgt. Daarbij zien ze er ook nog eens zeer wreed uit. Vooral met iridium-visier. En dan natuurlijk de helm in mat zwart. Nadeel van een syteemhelm is en blijft windgeruis, wat bij hoge snelheden echt irritant kan worden. Zeker als je geen kuip hebt waar je achter kunt kruipen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
O ja ze kosten ongeveer hfl 650,- met korting. Ik weet wel een zaak hier in Den Bosch waar je die kunt krijgen.
Probeer dan ook eens een Roof diversion (intergraal) dit vind ik een tophelm. En hij kost de helft van een Arai (Heb ik ook gehad)
 
Had in het begin altijd na iets van een uur, zwaar pijn in m\'n hoofd. Was dus ook echt niet blij met m\'n helm. Nu ik hem wat vaker heb gedragen, heb ik helemaal nergens meer last van en zit hij gewoon lekker. Ik zou dus gewoon even afwachten...
 
Nou, vielen dank. En over die productie datum (1,5 jaar oud bij aankoop).. is dat een beetje normaal? Tis een fiberglass dus het gaat zowieso wel lang mee natuurlijk
 
Ik heb een Shoei XR800 die met korting ook rond de 650,- koste. Ik heb toen de kleinste maat genomen die ik op m\'n hoofd kon krijgen. En ja je krijgt er hoofdpijn van in het begin hoewel dit ook wordt verergert als je een warm voorhoofd heb en dan de ventilatie vol open op je hoofd zet. Maar als je hem dan een tijdje hebt gedragen komt het vanzelf wel weer goed.

Koop in ieder geval nooit een te [edit] GROTE [/edit] helm. Hier nog een linkje voor de mensen die het willen weten over het uitzoeken van een helm.
Kies een helm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een systeem helm van Caberg (Just one) van fl 300,= en hij goed genoeg.

Ik weet niet of het bij de Caberg Just One verbetert is, maar bij de oudere Caberg systeemhelmen scheurde het vizier ter hoogte van het scharnierpunt. Dit gebeurde als het kinstuk geopend werd terwijl het vizier NIET gesloten was.
 
Een helm mag zeker in het begin goed strak zitten.

Gaat inderdaad vanzelf losser.

Weet nog goed dat een andere helm die ik gekocht had, en daar zat een productiefout in, werd omgeruild 2 dagen voor me vakantie, dus met een nieuwe superstrakke helm meteen onderweg, bij elk pompstation zo snel mogelijk me helm af en me wangen masseren. Ik had een partij pijn in me bek.
Maar na een paar dagen zat die al goed, dus even wachten maar.

Maar beslis snel, anders kan je je helm natuurlijk niet meer ruilen.
 
Aangezien ik zelf geen motor heb nog zit ik gewoon vet lang binnen met dat ding op.. moet toch de hele dag tentamen leren. Hij zit wel beter dan in het begin dus het is wel te merken dat ie zich naar m\'n hoofd vormt.
Mijn voorhoofd is grotendeels bedekt trouwens(tot 1 cm boven m\'n wenkbrouwen). Komt natuurlijk door die platte kop van me
 
Ik heb zelf een HJC, ik twijfelde tussen 2 maten bij Motoport, de een zat lekker, de andere erg strak. Op aanraden van de verkoper toch de strakke genomen en dat was inderdaad de beste keuze, zit nu heerlijk.
 
Aangezien ik zelf geen motor heb nog zit ik gewoon vet lang binnen met dat ding op.. moet toch de hele dag tentamen leren. Hij zit wel beter dan in het begin dus het is wel te merken dat ie zich naar m\'n hoofd vormt.
Mijn voorhoofd is grotendeels bedekt trouwens(tot 1 cm boven m\'n wenkbrouwen). Komt natuurlijk door die platte kop van me

Had ik ook, de mijne zit nu ook heerlijk. Veel succes aanstaand woensdag... }) }) })
 
Ja zo slecht was die verkoper niet dus.. ervaring is echt belangrijk bij dit soort dingen.
Dezelfde man heeft me ook verteld (toen ik handschoenen kocht) dat handvatverwarming funest is voor waterdichtheid van je handschoenen omdat dan de membramen aan de verkeerde kan warm worden zeg maar.

edit: ja dank je, zal wel lekker koud worden woensdag :+
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het bij de Caberg Just One verbetert is, maar bij de oudere Caberg systeemhelmen scheurde het vizier ter hoogte van het scharnierpunt. Dit gebeurde als het kinstuk geopend werd terwijl het vizier NIET gesloten was.

ik heb de 1 knops versie en het vizier is nog steeds niet kapot.
mijn baas heeft de (oudere) 2 knops versie en die heeft wel last van.
 
Ik weet niet of het bij de Caberg Just One verbetert is, maar bij de oudere Caberg systeemhelmen scheurde het vizier ter hoogte van het scharnierpunt. Dit gebeurde als het kinstuk geopend werd terwijl het vizier NIET gesloten was.

Ik heb de Caberg Just One Plus, was geloof ik 400 piek. Het vizier is nog niet gescheurd hoor ;)
 
Aangezien ik zelf geen motor heb nog zit ik gewoon vet lang binnen met dat ding op.. moet toch de hele dag tentamen leren. Hij zit wel beter dan in het begin dus het is wel te merken dat ie zich naar m\'n hoofd vormt.
Mijn voorhoofd is grotendeels bedekt trouwens(tot 1 cm boven m\'n wenkbrouwen). Komt natuurlijk door die platte kop van me

Zit je in huis met je helm op? Bwahahahahaha :+
 
Dit is trouwens één van m\'n persoonlijke favorieten mocht ik een nieuwe helm halen!

mavericktprblck.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan