Helmentest van 'Motorrad'

cornelis II

MF veteraan
4 mrt 2005
1.186
1
Hierbij de einduitslag van de uitgebreide helmtest (weergegeven op 18 pagina's) van het Duitse 'Motorrad', waar ik al een paar keer naar verwezen heb in verschillende topics. Ik vind het onderwerp belangrijk genoeg om het in een afzonderlijk topic aan de orde te stellen.
Ook de uitslagen van de van levensbelang zijnde schokdempingstest, een van de onderdelen van de totale test, heb ik toegevoegd. Die is overigens ingedeeld in vier groepen, al naar gelang de prijsklasse. Het blijkt dat er goedgekeurde helmen in omloop zijn die bij de schokdempingstest niet in alle opzichten aan de ECE keuringsnormen voldoen, en dat zijn lang niet altijd de goedkoopste...........
Voor een goed begrip zou je de volledige test moeten nalezen, maar op deze wijze heb je in ieder geval belangrijke informatie ter beschikking:
large.jpg

large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf met een S1, en ik vind het een super helm.

Maar het is en bijft een Duits tijdschrift dat een Duitse helm als beste test.

In Nederlands blad had om die zelfde reden Arai bovenaan gestaan. :X
 
Ik heb twee keer zelf een helm getest en kom tot de conclusie dat een Nolan niet voldoet (gebroken kaak)
En een Arai helpt wel (zelfs geen koppijn)
 
Ik heb twee keer zelf een helm getest en kom tot de conclusie dat een Nolan niet voldoet (gebroken kaak)

Wie weet had je een gebroken kaak vanwege de beste helm die er was.
Een gewoon goede helm had je een gebroken kaak op 4 plaatsen bezorgd en een hersenschudding.
Een gemiddelde helm had je een weekje IC gegeven.
En een slechte helm had ervoor gezorgd dat je nu dood was.

De moraal: Dat je een gebroken kaak had, wil absoluut niet zeggen dat het een slechte helm is/was, mijns inziens.
 
Ik rij zelf met een S1, en ik vind het een super helm.

Maar het is en bijft een Duits tijdschrift dat een Duitse helm als beste test.

In Nederlands blad had om die zelfde reden Arai bovenaan gestaan. :X
Ja natuurlijk, want Arai is immers zo nederlands als de pest... :?
 
Test Schubert S1 contra Baseball Cap.

Plaats van handeling: bovenste etage van 14 verdiepingen tellend flatgebouw.

Test: Crash test

Wijze van testen: Naar beneden flikkeren.

Schubert bracht er niet zoveel van terecht :N
Overduidelijke winneer: De cap :Y (Bleek zelfs onbeschadigt)

(Ik heb de test hier ook liggen. Och, het zegt mij niet zoveel en ga ook niet op basis van een test een of andere helm wel/niet kopen)
 
Ja natuurlijk, want Arai is immers zo nederlands als de pest... :?

Een meer nederlandse helmmaker is er niet:


The success story of ARAI in Europe started in 1981, when Ferry Brouwer visited the ARAI factory in Japan, determined to get the company to Europe. As former racing mechanic for world-champions such as Grand Prix racers Phil Read, Bill Ivy or Takazumi Katayama, Ferry Brouwer noted the sheer quality of the ARAI helmets that just began appearing in the paddocks. As ARAI only exported to Australia and the United States, he succeeded in convincing ARAI to start the export to Europe and ARAI Helmet Europe was established on 27th of February 1983.
 
Voor een goed begrip zou je de volledige test moeten nalezen, maar op deze wijze heb je in ieder geval belangrijke informatie ter beschikking:


Wir können doch gar kein Deutch reden order lesen. When wir in die Eifel fahren dan geht unses bestes Deutsch nicht viel weiter als; " ein Bier asjeblief".

Cornelis, sei doch biete so net und übersetse es in Holländisch.

Danke :)
 
(Ik heb de test hier ook liggen. Och, het zegt mij niet zoveel en ga ook niet op basis van een test een of andere helm wel/niet kopen)


Binnenkort koop ik een nieuwe helm (m'n Shoei is intussen bijna 7 jr oud), maar dan ga ik toch wel voor een van de bovenste 3 of vier helmen en beslis dan vervolgens op basis van de pasvorm en het comfort.......Ook dat is natuurlijk een stukje (passieve)veiligheid: een helm moet vooral goed op je hoofd aansluiten en ook op lange ritten comfortabel zitten, maar dat is heel persoonlijk.
 
Een meer nederlandse helmmaker is er niet:


The success story of ARAI in Europe started in 1981, when Ferry Brouwer visited the ARAI factory in Japan, determined to get the company to Europe. As former racing mechanic for world-champions such as Grand Prix racers Phil Read, Bill Ivy or Takazumi Katayama, Ferry Brouwer noted the sheer quality of the ARAI helmets that just began appearing in the paddocks. As ARAI only exported to Australia and the United States, he succeeded in convincing ARAI to start the export to Europe and ARAI Helmet Europe was established on 27th of February 1983.

Heb je je verhaal zelf wel gelezen??
 
Binnenkort koop ik een nieuwe helm (m'n Shoei is intussen bijna 7 jr oud), maar dan ga ik toch wel voor een van de bovenste 3 of vier helmen en beslis dan vervolgens op basis van de pasvorm en het comfort.......Ook dat is natuurlijk een stukje (passieve)veiligheid: een helm moet vooral goed op je hoofd aansluiten en ook op lange ritten comfortabel zitten, maar dat is heel persoonlijk.

Daar is ook niets op tegen maar denk toch dat het meerendeel zich in eerste instantie puur laat leiden door het design. Vervolgens moet hij passen en mag niey ONveilig zijn..
Zoals dat ook zo'n beetje gaat bij auto's en vrouwen. Eerste kijk je naar het uiterlijk. Als er niet te veel haken en ogen aan het uiterlijk hangen ga je over tot aanschaf. Als blijkt dat ze ook nog een goed karakter heeft/de auto veilig blijkt te zijn geeft je dat op verjaarsdagsfeesten aan als daarslaand koopargument.
:)
 
Wir können doch gar kein Deutch reden order lesen. When wir in die Eifel fahren dan geht unses bestes Deutsch nicht viel weiter als; " ein Bier asjeblief".

Cornelis, sei doch biete so net und übersetse es in Holländisch.

Danke :)

Uit Kerkrade komen en dan geen Duits begrijpen :? :?
 
Heb je je verhaal zelf wel gelezen??

Jazeker,
Noem maar eens een merk helm dat nog meer nederlandse invloed kent als Arai?

Trouwens, iedere presentator en auteur van elk Nederlands motorblad/ -programma loopt rond met een poepgat ter grote van een Arai helm. Zo diep worden ze hier in Nederland bij iedereen in de kont geduwt.
 
Trouwens, iedere presentator en auteur van elk Nederlands motorblad/ -programma loopt rond met een poepgat ter grote van een Arai helm. Zo diep worden ze hier in Nederland bij iedereen in de kont geduwt.

Valt dat ook onder 'pasvorm'?? :?
 
Jazeker,
Noem maar eens een merk helm dat nog meer nederlandse invloed kent als Arai?

Trouwens, iedere presentator en auteur van elk Nederlands motorblad/ -programma loopt rond met een poepgat ter grote van een Arai helm. Zo diep worden ze hier in Nederland bij iedereen in de kont geduwt.
Wellicht ben ik dan te dom om het bericht te begrijpen, maar die blabla gozert heeft er alleen voor gezorgd dat Arai naar Europa ging exporteren. Nou, gefeliciteerd maar dat noem ik geen Nederlandse invloed.
Misschien zien we de definitie van invloed wat verschillend.

Over dat poepgat kan ik het wel eens zijn. Had ik al verteld dat ik ook m'n poepertje af en toe verwen met een Arai Astro-R :9 en dat het gemis van Arai in deze test een misser is? Dat is namelijk de reden dat die sjoebert bovenaan staat of ben ik nu iets te bevooroordeeld :]
 
Vage test.... met een dubieuze uitslag.

Bij mij is het nog steeds Arai wat voor mij bovenaan staat, pasvorm en comfort (voor mij) waar geen enkel ander merk aan kan tippen.
 
Een meer nederlandse helmmaker is er niet:


The success story of ARAI in Europe started in 1981, when Ferry Brouwer visited the ARAI factory in Japan, determined to get the company to Europe. As former racing mechanic for world-champions such as Grand Prix racers Phil Read, Bill Ivy or Takazumi Katayama, Ferry Brouwer noted the sheer quality of the ARAI helmets that just began appearing in the paddocks. As ARAI only exported to Australia and the United States, he succeeded in convincing ARAI to start the export to Europe and ARAI Helmet Europe was established on 27th of February 1983.
daarom zijn die dingen zo pleures duur, tis een nederlands fabricaat :)
 
Een meer nederlandse helmmaker is er niet:


The success story of ARAI in Europe started in 1981, when Ferry Brouwer visited the ARAI factory in Japan, determined to get the company to Europe. As former racing mechanic for world-champions such as Grand Prix racers Phil Read, Bill Ivy or Takazumi Katayama, Ferry Brouwer noted the sheer quality of the ARAI helmets that just began appearing in the paddocks. As ARAI only exported to Australia and the United States, he succeeded in convincing ARAI to start the export to Europe and ARAI Helmet Europe was established on 27th of February 1983.

Ik zie niet in waarom dit merk méér Nederlands (of minder Japans) zou zijn dan b.v. Shoei. Die worden ook gewoon geimporteerd hier door een Nederlands bedrijf.
 
in de oude Motorrad test (met veel meer helmen, ook Arai) stond arai ook niet bovenaan, wel staan arai, shoei, bmw en schuberth consequent in de top 5, en da's gelukkig met een reden ;) Me meissie heeft shoei, ik een schuberth en arai, en ze bevallen allemaal best :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan