Helmhouder voor op de tank

Wat vindt u van dit product?

  • Lijkt mij leuk gratis bij een nieuwe helm.

    Stemmen: 23 15,8%
  • Ik zou rond de 30€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 13 8,9%
  • Ik zou rond de 50€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 5 3,4%
  • Ik zou rond de 70€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 1 0,7%
  • Ik hoef hem niet.

    Stemmen: 104 71,2%

  • Totaal aantal stemmers
    146
Ben je niet bang dat de peipschuim binnen kant van de helm daarbij beschadigd raakt?

Ik wou een product maken die de buiten en binnen kant van een helm niet beschadigt. Daarom klemt ie bij de wangen. Daar is alleen een stijfe stukje bij de kin en de zachte wang kussens. (die zijn als het goed is meestal vervangbaar, uitwasbaar)
 
30€ voor een metalen rekje?

even serieus, leuk idee eigenlijk maar voor zo'n prijs raak je dat niet kwijt, denk dat je eerder moet zoeken in de 10 tot 20€ klasse...
 
Ben ik blij dat ik van die dwaze schoolopdrachten af ben.. wel chapeau voor de onderbouwing, het testmodel enz..

IO is in het echte leven zo veel leuker :) al is het een beetje crisis voor de moment, maar dat is niet enkel in onze branche zo
 
30€ voor een metalen rekje?

even serieus, leuk idee eigenlijk maar voor zo'n prijs raak je dat niet kwijt, denk dat je eerder moet zoeken in de 10 tot 20€ klasse...
Zelfs dat lijkt mij erg aan de prijs hoor.
 
Maar dan zijn waarschijnlijk de zuignappen weer niet voldoende om dat veilig te doen. Verder weet ik ook niet of het echt veilig is om zo’n helm op je tank te vervoeren. Ik zou het liever achterop vervoeren. Ik zal het dus blijven afraden om het voor helm vervoer te gebruiken.
Ik had het trouwens getest in combinatie van een bagagenet. Maar ik had het niet gedaan als ik bang was voor krassen.

Ik wil de helm juist liever vervoeren waar ik er zicht op heb, en dat is op de tank. Dat alle 4 zuignappen tegelijk losschieten geloof ik niet echt, en zelfs dan zal de helm door je arm tegengehouden worden.

Ik haal met de pekelfiets ook altijd een krat bier op de tank, wil prima.

Ik wil er eventueel wel 1 kopen, maar dan maak er evt. zelf wel ogen op, en zal ie zeker nooit gebruikt worden als helmhouder, alleen voor transport O-).
 
Laatst bewerkt:
Om de TS ff te helpen.

Ik vind het een goed idee maar ik zou het zelf niet kopen. Waarom, mijn ritjes zijn van a naar b en meestal ben ik dan binnen. Dus dan kan ik mijn helm daar stallen en neit op e motor. En als ik naar het strand ga ga ik altijd met de wagen. Je moet toch eten en drinken meenemen....

Het is wel een goed idee om bv.

- een extra helm mee te nemen. (Mits het goed wordt bevestigd)
- Om de motor en de helm te stallen in de schuur bv. Dan heb je alles bij elkaar.

- En natuurlijk om poser foto's te maken. Veel mensen maken een foto met hun helm op de tank. Risico ervan is dat er evt. krassen om de tank komen en je helm kan vallen door de wind.

Ik denk zelf dat het daar het meeste voor gebruiks gaat worden voor hobby en professionele foto's.

Succes met school.

Jason
 
snert weer, dus veel mensen online.
ff een schopje voor Fuzy ;)
 
Ik mis een puntje. Bij de meeste motoren zit de benzinetank, of vaak tenminste de benzine-opening op de tank. En nu maak je een houder die de helm daar op laat plaatsen. Benzinedampen en helmen zijn geen al te beste combinatie. Ik heb het even in de Schuberth manual opgezocht voor de zekerheid:

Benzine-, oplosmiddel- en brandstofdampen kunnen scheuren in het vizier veroorzaken. Het vizier mag niet worden blootgesteld aan deze dampen of met zulke substanties in contact komen! Plaats uw helm daarom nooit op de tank van uw motor.

Dit is dus een product dat bij de meeste helmen in combinatie met de meeste motoren direct tegen de veiligheidsvoorschriften van de helm in gaat. Als je zegt dat het niet op een benzinetank geplaatst mag worden, dan is je potentiele markt ineens heel klein (alleen Scarver e.d.). Of anders komt er vanzelf een moment dat iemand jullie aansprakelijk gaat stellen als er iets is gebeurd.


Iets om over na te denken?
 
leuk idee, maar ik hoef het niet op mijn motor te hebben. Voor een tour motor, zou het best een idee kunnen zijn. Maar vind het er op een sport motor nogal ontsierend uitzien.

Daarnaast vraag ik me af of het niet veels te makkelijk is om het staal draadje door te knippen. Vooral als het om een helm van 400 a 500 euro gaat

succes iig met het project
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen: ik lees een hoop negatieve reacties. Jammer, want laten we eerlijk wezen, productontwikkeling voor motorrijders is gewoon een goeie zaak. Tegen de TS zou ik zeggen: laat je er niet door afschrikken.

Wat betreft het idee. Tjsa, dat is denk ik toch een vrij omslachtige oplossing voor 'het probleem' van de helm. Als je hem bij de motor wilt laten voor wat langere tijd en bang bent dat 'ie gejat wordt lijkt een staalkabeltje met slotje (te koop bij bever, perry sport, anwb, halfords etc.) me meer dan voldoende.

Ik denk dat de meeste rijders hun helm gewoon niet al te lang uit het zicht willen hebben omdat je dan niet weet wat er mee gebeurt. En het is toch je veiligheid. En als iemand 'voor de lol' in je helm pist of rochelt is dat ook niet echt leuk.
 
Leuk idee, maar niet helemaal praktisch. Meestal neem ik mijn helm gewoon mee naar binnen op een pauzeplaats en leg hem daar ergens aan de kant op een tafel ofzo. Mochten daar mensen willen zitten neem je ff je helm aan de kant. Heb ik niet zo'n standaard voor op mijn tank voor nodig...
 
gewoon op de markt brengen prijs redelijk houden en een poster van een naakt wijf op de display is er altijd wel iemand die het koopt its an amazing discovery mike! ;)
 
Omdat ik zag mensen zonder koffers op hun motor, vaak hun helm onhandig meenemen.

Ik wil voorlopig alleen weten of mensen het willen hebben.
Nee, ik heb geen vertrouwen in den medemensch, dus ik houd hem liever zelf vast dan dat ik heb bij de motor achterlaat (vast of niet)
 
Maar dan ligt ie lekker over de tank te krassen, dat was juist het idee achter dit ontwerp (toch)?

Wat jij doet is alsnog omslachtig. Ik doe mijn buddy open, klik mijn helm dicht en stop de helmsluiting onder de buddy en klik de buddy weer op slot. Precies hetzelfde als wat jij post maar dan zonder extra sleutels en lelijk verchroomd ding op je stuur.

Goed, als je bij mij het bandje doorknipt heb je 'm wel... dat dan weer wel.

bij die optie van aardappel kan je ook gewoon het bandje doorsnijden....
 
Ik heb aanvulling gekregen. Hier moest ik de helmhouder overnieuw ontwerpen. Deze keer heb ik de eisen aan de houder aangepast. Zodat het ook helmen kan vervoeren tijdens het rijden. Hierdoor kwam het achterop geplaatst zodat het minst in de weg zit.
Omdat de aanvulling in een stuk minder tijd af moest heb ik het niet helemaal uitgewerkt. Het kwam neer op kiezen uit drie globale concepten. En daarna beargumenteren waarop ik mijn keuze heb gebaseerd en hoeverre het echt mogelijk is om het in de praktijk uit te voeren.

full


Maar uiteindelijk heb ik dus de aanvulling wel gehaald. *O*
De conclusie was niet al te positief, maar ik heb het geprobeerd om het zo realistisch mogelijk te voorspellen. Het kwam een beetje neer op, dat je moet wel een groter dan een landelijk markt voor hebben wil je het rendabel kunnen produceren. Omdat er zijn heel veel soorten motoren. Het is moeilijk om een grote productie serie te maken die zonder veel aanpassingen op de meeste motoren passen.

Het was wel een leuke onderwerp. Ik heb veel geleerd. :Y
 
Gefeli met je aanvulling gehaald te hebben! *O* en met zo een leuk project toppiiiiiiiiieeee! *O* goed werk :)

complimenten voor je talent en uitvoering hierin :)

leuk om je berichtje te lezen het verdere verloop ervan thanks :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aanvulling gekregen. Hier moest ik de helmhouder overnieuw ontwerpen. Deze keer heb ik de eisen aan de houder aangepast. Zodat het ook helmen kan vervoeren tijdens het rijden. Hierdoor kwam het achterop geplaatst zodat het minst in de weg zit.
Omdat de aanvulling in een stuk minder tijd af moest heb ik het niet helemaal uitgewerkt. Het kwam neer op kiezen uit drie globale concepten. En daarna beargumenteren waarop ik mijn keuze heb gebaseerd en hoeverre het echt mogelijk is om het in de praktijk uit te voeren.

[afbeelding]

Maar uiteindelijk heb ik dus de aanvulling wel gehaald. *O*
De conclusie was niet al te positief, maar ik heb het geprobeerd om het zo realistisch mogelijk te voorspellen. Het kwam een beetje neer op, dat je moet wel een groter dan een landelijk markt voor hebben wil je het rendabel kunnen produceren. Omdat er zijn heel veel soorten motoren. Het is moeilijk om een grote productie serie te maken die zonder veel aanpassingen op de meeste motoren passen.

Het was wel een leuke onderwerp. Ik heb veel geleerd. :Y

Er zit inderdaad een groot verschil tussen een goed idee en een verkoopbaar idee.

Leuk dat je het hiermee toch gehaald hebt! :Y

Vraag me alleen af, wat heb je zoal met de feedback gedaan van hier? Of heb je vooral willen kijken of het een verkoopbaar idee was en dat hier zo gepolst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan