Helmhouder voor op de tank

Wat vindt u van dit product?

  • Lijkt mij leuk gratis bij een nieuwe helm.

    Stemmen: 23 15,8%
  • Ik zou rond de 30€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 13 8,9%
  • Ik zou rond de 50€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 5 3,4%
  • Ik zou rond de 70€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 1 0,7%
  • Ik hoef hem niet.

    Stemmen: 104 71,2%

  • Totaal aantal stemmers
    146

Fuzy

MF veteraan
8 sep 2007
16.345
1
Delft
Hallo,

Ik studeer industrieel ontwerpen en ik heb een helmhouder ontworpen, voor op de tank voor mijn schoolopdracht en als hobby.
Omdat ik zag mensen zonder koffers op hun motor, vaak hun helm onhandig meenemen. Ik weet dat er standaard helmslotjes op de motoren zitten, maar weinig mensen gebruiken die. Waarschijnlijk omdat de helm meestal tegen het kuipwerk, uitlaat of kettingkast, komt. Verder is men vaak bang dat de helm zo meegenomen wordt, wanneer het halsbandje doorgesneden wordt.

Het doel van mijn ontwerp is om de helm goed vast te kunnen zetten op de motor, bij een korte stop (Bijvoorbeeld: koffie pauze, etc.) Verder heb ik nog een klein slotje erop gezet tegen diefstal bij langere pauzes.
Het is de bedoeling dat de helmhouder ergens, bijvoorbeeld in de rugzak, opgeborgen is tijdens het rijden. Zodat het geen gevaar kan veroorzaken tijdens het rijden.
Ik wil nog even vermelden dat het op de foto's om mijn prototype gaat. De afwerking komt niet overeen het uiteindelijke product. Bijvoorbeeld bij de scharnierende delen worden vleugelmoeren vervangen door pinnetjes. Verder moeten de pootjes ook nog verbeterd worden.

Hier zijn wat renderingen en foto's:

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


Ik vroeg mij af hoeverre mensen mijn ontwerp bevalt. :?
Daarom deze een poll, (survey-onderzoek).


Ik wil voorlopig alleen weten of mensen het willen hebben. En hoeveel ze ervoor willen betalen om hun helm op deze manier op hun tank te bevestigen. Zodat ik een maximum productie prijs kan schatten voor de producent.


Voor de geïnteresseerden zal ik vanavond nog een uitgebreid beschrijving van mijn opdracht posten.


Bedankt voor de medewerking!
En dit is MF dus alle commentaar is welkom!
 
Ik zou er geen gebruik van willen maken. Wat een gedoe voor een helm :P
Met een stel veters is het mogelijk om werkelijk je hele inboedel op de motor mee te nemen, dus ook een extra helm. En bij lange stops vind ik het geen probleem om mijn helm gewoon mee te nemen.

Naast dat denk ik dat hij op lang niet alle motoren past.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niks. Veel te veel gedoe: rugzak mee om hem in te doen, tijd kwijt om hem te installeren. Aan mijn stuur hangt'ie ook prima :)

edit: kun je het ding ook gebruiken voor het vervoeren van een tweede helm?
 
Laatst bewerkt:
ik vraag me wel af waar laat je hem als je :] ??
Ja daarvoor wou ik nog een houder ergens op de motormaken. Helaas heb ik daarvoor geen tijd voor meer. (het is ook vrij lastig om het dan nog veilig en schoon te houden)
Daarom dacht ik, om het voorlopig op te bergen in een rugzak of een bestaande opbergruimte op de motor mits het past.
 
Laatst bewerkt:
Niet om mijne eigen helm op te zetten als ik hem stal maar wel handig om een 2de helm mee tenemen ergens naar toe!
 
Ja daarvoor wou ik nog een houder ergens op de motormaken. Helaas heb ik daarvoor geen tijd voor meer. (het is ook vrij lastig om het dan nog veilig en schoon te houden)
Daarom dacht ik, om het voorlopig op te bergen in een rugzak of een bestaande opbergruimte op de motor mits het past.
je bedoeldt een koffer waar anders mijn helm in doe ???
 
Lijkt me niks. Veel te veel gedoe: rugzak mee om hem in te doen, tijd kwijt om hem te installeren. Aan mijn stuur hangt'ie ook prima :)
Ik dacht dat op het stuur niet zo zeker vast zit. En op de spielges hangel leek mij ook niet super omdat het helm dan vaak op de binnenvoering rust.

edit: kun je het ding ook gebruiken voor het vervoeren van een tweede helm?
Het is niet aangeraden en daarvoor is het ook niet ontworpen...
Maar het kan O-) (ik had het natuurlijk wel ff getest :] )
Het is nog iets laster dan een tanktas, want een helm is niet zacht.
 
Hoe werkt dat slotje eraan dan? Hoe zorg je ervoor dat je helm niet gejat wordt?

Overigens lijkt het me wel een oplossing om een 2de helm ergens mee naartoe te nemen, dat lukt me altijd vrij lastig.
 
Een slotje voor langere stops is leuk uitgedacht, maar het rekje zit met zuignappen vast aan de tank. Dus diefstal van de helm is alsnog een eitje door gewoon de helm met rekje en al van de tank af te halen.

Daarnaast zou ik mijn helm ook eerder en sneller over het stuur heenhangen, geen gedoe met dingen nog eens te moeten installeren.

Zou het wel handig vinden als ik mijn fiets in de schuur plaats. Dan hoeft de vrouw niet meer te zeuren dat die helm in de weg staat op de garderobe.

Leuk projectje.

Just my 2p.
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee, alleen dan moet ik weer iets extra's meenemen in een rugzak die ik liever niet bij me heb (wat overigens ook niet prettig is bij het vallen) :N . Daarnaast vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is als ik ook het spiegeltje kan gebruiken.

Misschien is het een idee om hem van plastic (plastic is wat motor vriendelijker) te maken en dan aan tankdop te bevestigen zoals een aantal van die tanktasjes... misschien nog beter om zowel een bevestiging voor een tas als voor de helm in 1 te doen zodat als je je tas meeneemt je de helm achter kan laten...

hahaha ik ga helemaal los hier misschien moet ik ook maar eens I.D. gaan studeren _O-
 
Ik zou er geen gebruik van willen maken. Wat een gedoe voor een helm :P
Met een stel veters is het mogelijk om werkelijk je hele inboedel op de motor mee te nemen, dus ook een extra helm. En bij lange stops vind ik het geen probleem om mijn helm gewoon mee te nemen.

Naast dat denk ik dat hij op lang niet alle motoren past.
Daarom wou ik nog de pootjes aanpassen met kogelscharnieren.







In iedere geval, heel erg bedankt voor de voorlopige reacties!
(ik moet even doorgaan met verslag schrijven) :W
 
leuk project :Y
lijkt me erg handig want dat gesleep met die helm (-en) altijd is niet zo fijn :N vooral als je einden moet lopen -O-
nu kan je hem achterlaten op slot zonder dat hij valt en/of krassen maakt
rugzak heb ik praktisch altijd bij me maar mn helm past er niet in, ik bevestig mn helm dan aan de zijkant van mn rugzak maar ja als je door hordes van mensen loopt is dat weer onhandig...

ben erg benieuwd naar de vooruitgang ervan! succes! :)

:W
 
Is wel leuk bedacht dat moet ik toe geven maar ik zou er niet voor betalen omdat kwajongens hem er zo eraf kunnen jatten zodat je 30,50 of 70 euro verdwenen is.
 
Zeker leuk om zo je creatieve uitspattingen vorm te geven. In eerste instantie zijn er altijd wel wat op en aanmerkingen, maar als je een beetje de juiste kritieken weet te ontvangen en daar iets voor kan verzinnen, dan kan een 2e of 3e versie best een handig apparaatje worden.

Het stelen dmv het jatten van het hele setje werkt niet omdat ie ook aan je stuur vastzit en het rekje vast niet zonder beschadigingen door de vizier opening heen krijgt.

Beperking van dit systeem is dan wel dat jhe geen jet-helm moet hebben, maarja, wie heeft er nu een jethelm!? ;)

Gratis zou ik hem wel aannemen zo, maar denk niet dat ik hem heel vaak zou gebruiken. Zou toch eerder voor een koffer/ruime tanktas kiezen in dat geval denk ik. Die kan je nog eens ergens anders voor gebruiken.
 
hmm... slotje kan door de helm en de beugel, dan weer vast aan de kroonplaat (zoals op de foto)
dus gejat wordt ie niet :N

zoals gezegd lijkt het me handiger om een extra helm mee te nemen...
hoewel het ook handig is om je helm zo vast te zetten :Y in mijn koffer passen geen 2 helmen namelijk
 
Wanneer de beveiliging goed geregeld is zou ik zeker wel interesse hebben. Dan kan ik tenminste alle motorzooi bij de motor kwijt. Pak in de topkoffer en helm op de tank. Eventueel dat je nog een houder kan ontwerpen voor 2 helmen voor de mensen die veel met duo rijden.
 
hmm... slotje kan door de helm en de beugel, dan weer vast aan de kroonplaat (zoals op de foto)
dus gejat wordt ie niet :N

zoals gezegd lijkt het me handiger om een extra helm mee te nemen...
hoewel het ook handig is om je helm zo vast te zetten :Y in mijn koffer passen geen 2 helmen namelijk
Uitgeslapen zeker :+
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, dan lijkt het me wel weer handig inderdaad :)
 
Vind het nergens voor nodig. Dat argument met dat halsbandje vind ik een beetje vaag. Dat hoef je niet door te snijden want dat klik je gewoon los toch? Of heb jij een bandje met een slot? Sowieso neem ik mijn helm gewoon mee of maak hem vast met een kettingslot aan de motor.
 
Mijn god, wat een omslachtig gedoe zeg, als ik een rugtas mee moet nemen om dat houdertje in te doen dan kan ik net zo goed een tas meenemen die groot genoeg is voor een helm :? en dan het vastmaken: helm vast met een slotje, dat ding op je tank, een lus om het balhoofd, ik word er al moe van als ik eraan denk.
Voor het meenemen van een extra helm is al een hele goede oplossing en die kost een stuk minder dan 30 euro:

Kortom redelijk kansloos idee.
full
 
Laatst bewerkt:
@ TS
Op zich een lovenswaardig initiatief.
Creatief zoeken naar een oplossing voor bestaande problemen.
Jammer genoeg ga je er niet veel succes mee hebben omdat het te omslachtig is, het het visueel aspect van de motor drastisch wijzigt, en omdat er veel simpelere alternatieven zijn.
Wie een toermotor heeft, heeft veelal koffers om de helm in te steken.Zitten de koffers vol dan is er veelal ook geen plaats op de tank meer (tankzak).
Wie een blingbling bike heeft, wil zeker GEEN zo'n rekje op zen tank.
Alle anderen gaan hun helm dragen, of vastmaken aan het stuur / spiegel / duogrepen met een fietsslot.

Goed initiatief dat ook goed uitgewerkt is (lakken in matzwart? ) maar te weinig afzetmogelijkheden heeft om in grotere aantallen te produceren vrees ik ...
Anyway, toch een interessant en alternatief studieobject
:W
 
Ik dacht dat op het stuur niet zo zeker vast zit. En op de spielges hangel leek mij ook niet super omdat het helm dan vaak op de binnenvoering rust.Het is niet aangeraden en daarvoor is het ook niet ontworpen...
Maar het kan O-) (ik had het natuurlijk wel ff getest :] )
Dat is het enige pluspunt wat ik in het product zie, een extra helm vervoeren. Maar daar issie dus niet voor geschikt...

En hoe moet je het ding vervoeren inderdaad. Dat kun je nog beter zo'n helmtasje kopen met van die veters eraan, dan kun je de helm op de rug dragen. Die stop je zo in je binnenzak.
 
Vind het nergens voor nodig. Dat argument met dat halsbandje vind ik een beetje vaag. Dat hoef je niet door te snijden want dat klik je gewoon los toch? Of heb jij een bandje met een slot? Sowieso neem ik mijn helm gewoon mee of maak hem vast met een kettingslot aan de motor.
Je weet hoe dat systeem werkt?

De sluiting van de helm valt onder de zitting of duoseatcover. Tenminste dat is zo bij mij.

Dus zie je alleen de bandjes lopen en zit het slot verborgen, en dan zul je de bandjes wel door moeten snijden.

(of de buddy eraf roppen natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan