Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
rijd zei nog motor ja ? Die heb ik al lang niet meer gezien
Geen idee. Die anderen heb ik ook al HEEL lang niet gesproken of gezien.

Ben even een avondje aan het teruglezen in oude topics. Op 9 december 2007 kwam @Adjuh voor het eerst het topic binnenzeilen. Hij was al een aantal keren gespot en werd de complete Kermit genoemd (groene kawa, groen pak, groene helm)

Dat was ik dus :W

Wordt tijd, dat ik me eens bekend maak hier!
Ben Ad(juh); rijd op een groene Z1000 uit 2003; groen/zwart/wit pak; groene Arai; kom uit Deurne. Lees hier wel eens mee; is begonnen toen ik Piepie/Z1000-Mutz leerde kennen op het Z-forum. Ik rijd dus best wel vaak door/langs Helmond.

Komen elkaar nog ongetwijfeld tegen! :]


Dat klopte wel ja :Y
 
Trit Tinus rijdt voornamelijk op de bus van haar eigen koeriersdienst en wonnt in Eindhoven. Vorig jaar nog een keertje langs geweest.
 
Wat eet de burgemeester van BEIEREN...EIEREN...EIEren...eieren......

Iedereen weggewaaid hier? jemig wat een wind staat er joh!
 
Om de openingspagina / startpagina een beetje up-to-date te houden, heb ik dit topic eens terug gekeken en daarbij vallen 3 groepen op;
  1. leden in de startpagina, die nog regelmatig hier iets posten (en actief rijden).
  2. leden in de startpagina, die sinds 01 januari 2019 (of langer) niet meer van zich hebben laten horen.
  3. nieuwe aanwezigen hier, die (nog) niet in de startpagina staan.
Groep 1:
Adjuh / BartBeumer / DevilDriver / Dopey85 / Harley / Juudje39 / Knalpotprutser / Lambal / vdM-Racing

Groep 2:
acey / broodjeaap / CrackeRR / Decipher / De Mat / Duckylovernr1 / ETC / Estefano / Fantasy-bart / Gijs / JohanH / Jeroen_K_90 / Just JK / Maikel86 / markprinsen / meiling / Milky / Nickel89 / Nithwith / ricksmits / rob_noijen / Rudi91 / Scheurneusje / SpeedyRoBeRtO / Tamara1985 / Weledelzeergeleerde Werkpaard

Groep 3:
Joopieboy / Motor-nick / Speedy_J / sparksnl / SystematicChaos / hehe / GsxEd / bommes / Clank / S-Fury

Groep 4:
marc1976 (tja; waar hoor jij nou eigenlijk bij)? :+

Rijders en kletsers uit groep 1 laat ik gewoon in de startpagina staan (tenzij ze er zelf uit willen).
Rijders en kletsers uit groep 2 laat ik nog tot uiterlijk 01 mei a.s. staan; tenzij ze zich hier weer melden en aangeven erin te willen blijven.
Rijders en kletsers uit groep 3 zal ik na hun verzoek toevoegen in de startpagina (graag foto en geboortedatum sturen).
Hier moest ik nog op reageren:
1589218977877.png

Dit is mijn snorfiets. Qua datum is het voor mij 26 april.

Wat eet de burgemeester van BEIEREN...EIEREN...EIEren...eieren......

Iedereen weggewaaid hier? jemig wat een wind staat er joh!
Precies daarom vandaag met het blik gegaan. Komt die ook nog eens van de oprit af.
 
Dinsdag weer eens rijden. Had voor morgen een BMW R 1250 GS Adventure gehuurd, maar toch maar even om laten boeken voor dinsdag. Denk rondje IJsselmeer. Met een 33 liter tank moet ik toch een eind kunnen komen. Zal wel weer een piccie posten.

Wordt er hier nog wel gereden? @Adjuh ook al n tijdje niet meer in het topic gezien.
Iedereen (en mensen in naaste omgeving) hopelijk nog gezond daar in Brabant?
 
Dinsdag weer eens rijden. Had voor morgen een BMW R 1250 GS Adventure gehuurd, maar toch maar even om laten boeken voor dinsdag. Denk rondje IJsselmeer. Met een 33 liter tank moet ik toch een eind kunnen komen. Zal wel weer een piccie posten.

Wordt er hier nog wel gereden? @Adjuh ook al n tijdje niet meer in het topic gezien.
Iedereen (en mensen in naaste omgeving) hopelijk nog gezond daar in Brabant?
Er wordt hier zeker nog wel gereden, alleen weinig interessants. Naar het werk. En dan weer terug.

Ben ondertussen wel aan het sleutelen. Een tijdje terug een GS500 gekocht met een stuk gelopen blok. Blok heb ik gewisseld en ben meteen al het onderhoud aan het doen wat de motor nodig had. Momenteel nog bezig om weer alles op te bouwen na het vervangen van het balhoofdlager en de vorkkeerringen.

Zo staat ie er momenteel bij in de garage:
1590085373435.png


Als ie weer helemaal is opgebouwd rij ik er zelf nog een paar weken mee om zeker te zijn dat alles goed is. Daarna gaat hij weer in de verkoop. En dan is het een hele nette motor. Al het onderhoud wat je zou kunnen doen aan zo'n ding gedaan. Van alles met het motorblok, tot carburateurs reinigen en revisiekitje erop en dus balhoofd en de voorvork.
Verder ziet ie er ook nog behoorlijk knap uit. Het rood is ook echt rood, het wit van de wielen heb ik ook echt weer wit weten te poetsen. Uitlaat is ook weer voorzien van een mooi laagje zwart.
Hier kan een beginner binnenkort mooi de eerste jaren mee leren. Net als mijzelf. Mijn eerste motor was precies zo'n GS500 uit hetzelfde jaar in dezelfde kleurstelling. Ik kocht hem toen ook met ongeveer 40.000km op de teller.
 
Gaaf project(je)! :Y (Ben wel jaloers op mensen die zo handig zijn. Zelf twee linker handen en technisch inzicht van twee keer niks).
 
Ach, er is ook wat voor te zeggen om niet met dit soort projecten bezig te zijn. Ik heb hier voor nog een honda XR die niet liep laten lopen, mijn eigen GPX in de foto hierboven is ook ooit begonnen als schuurvonst. Resultaat: de garage is altijd een bende. Ik verbaas me altijd over de ruimte die ik eigenlijk heb als er weer eentje de deur uit is.

Overigens heb ik het al langer met trapfietsen gedaan. In het studentenhuis in Mierlo had ik altijd wel een fiets waar ik aan bezig was. Mijn moutainbike was ooit een frame van 20 euro van marktplaats, mijn normale fiets is een opknapproject en deze:
1590090212576.png

Had ook al 10 jaar stil in een hoekje weg staan rotten voor ik ehm kocht voor het astronomische bedrag van 20 euro.

Ik heb alleen de tik dat ik projectjes achteraf graag wil houden. Deze blauwe is mijn 4e fiets. Nu na een paar jaar maar besloten om hem toch maar van de hand te doen. Wel voor ietsjes meer van 20 euro :)
 
Ik heb dus ook als eerste motor een gs500e gehad in exact dezelfde rood met witte wielen kleurstelling. Toch bijna 2 jaar mee rondgereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook als eerste motor een gs500e gehad in exact dezelfde rood met witte wielen kleurstelling. Toch bijna 2 jaar mee rondgereden.
Denk dat ik vandaag mijn nieuwe uitlaatdemler binnenkrijg van de fjr. Splinternieuwe Set RVS Vance &hines :+ was helemaal niet de bedoeling gepland maar prijs was zo goed dat ik ze niet kon laten liggen.
Wij wachten geduldig op een geluidsfragmentje. 😎
 
Prachtige dag gehad. Maar zo'n Adventure is echt HUGE. Moest m volgetankt weer inleveren, dus ik had hem op de middenbok gezet. Kon gewoon niet meer met twee voeten aan de grond toen ik van de middenbok af wilde :P. Rijdt overigens wel super zeg. :}

Er zat zelfs cruise control op. Wat een reismachine. De Z900 was wel íets lichtvoetiger :P

Ben er nog altijd niet uit wat ik nu wil. Binnenkort maar eens een ritje maken op een R 1200 / 1250 RT. Had de motorzaak niet meer in de verhuur, maar ik mag m wel een keer een dagje of dagdeel uitproberen. :]
 
Hallo,

Ik heb over afgelopen jaren slechts paar keer meegereden met een groepje met mn Kawasaki z750 2002. Maar vroeg me af er nog wel eens wordt afgesproken? Lees er laatste tijd weinig meer over.
 
Heb afgelopen week bij Motoport Venray een Kawasaki Versys 1000 voor 1 dag in gebruik gehad, wat een heerlijke machine, ik had altijd al mijn oog op deze motor, maar nu weet ik het zeker want ik had er nog nooit op gereden, wát een lekkere machine, dat wordt sparen... :]:P
 
Heb afgelopen week bij Motoport Venray een Kawasaki Versys 1000 voor 1 dag in gebruik gehad, wat een heerlijke machine, ik had altijd al mijn oog op deze motor, maar nu weet ik het zeker want ik had er nog nooit op gereden, wát een lekkere machine, dat wordt sparen... :]:P
Die had ik de vorige keer ook willen huren in Soesterberg bij MVM Motoren..hadden ze hem onder m’n kont vandaan verkocht. Heb ik toen de Z 900 gehuurd. Zal eens navragen of ze inmiddels weer een Versys 1000 in de verhuur vloot hebben opgenomen. Je maakt me wel heel nieuwsgierig nu.
 
....en dan ben jij toch niet bepaald de kleinste, Marc. Ik heb een ladder nodig om op zo’n adventure te klimmen.|(|(|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan