Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik doe eigenlijk in het algemeen niet echt groepsritten. 1 a 2 keer in het jaar met wat vrienden en meestal 1x in het jaar met een groep van het werk. En daarna ben ik eigenlijk blij dat ik weer "los" mag rijden.

Daarbij vind ik het zelf erg moeilijk om een rondje te rijden, dus ik ga sowieso niet echt zomaar even een stuk motorrijden. Wat ik wel regelmatig doe is als ik toch ergens heen moet er meteen een leuke rit/dag van maken.

Motorvirus is hier zeker niet aan het inkakken. Zo heb ik het eigenlijk altijd al gedaan.
 
Ben pas net weer begonnen. Heb vorige week een telefoonhouder op mn motor geknutseld, zodat ik straks met navigatie kan rijden. Het liefste zou ik met een groepje rijden, maar zoek het niet echt meer om weer een nieuw groepje te zoeken van mensen die rijtechnisch en als persoon zijnde precies bij me passen. Wat dat betreft was het groepje van Helmond perfect voor mij.

Dus vooralsnog rij ik alleen en verder 'wacht' ik op mn neef die nog met lessen bezig is ( door alle achterstanden bij het CBR kan hij pas 30 september afrijden. Hij heeft inmiddels al wel zn bijzondere verrichtingen gedaan en gehaald).
 
Wat me al een tijdje opvalt is, dat er al lange tijd geen groepsritjes meer worden afgesproken hier.
Natuurlijk is het Coronavirus daar ongetwijfeld medeoorzaak van, maar het is al langere tijd gaande.
De WhatsApp-groep van Nick is inmiddels natuurlijk ook wel een mooie afspreekplek geworden, maar......
Is het motor-virus bij meer mensen hier in aan het kakken; of zit er meer achter?!
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Voor mij is het zo’n beetje hetzelfde als voor Marc. Een groepje vinden dat elkaar ligt en ook qua rijstijl niet al te ver uit elkaar ligt, is erg lastig.Daarbij rijdt ik natuurlijk al veel woonwerk.Ik ga soms op zondag nog wel ‘ns een rondje met de MV....meestal rustig toeren maar soms ook wel eens stevig knallen.
 
Hahaha ja soms heb je echt zo dag van waarom gaat alles fout.
Dan past gewoon mijn rijstijl niet bij die van anderen :P

Ik geef me eigen maar de schuld maar eigenlijk is het altijd die andere die achter je rijd :P
 
Zo terug van weg geweest. Fam. Vakantie zit er weer op. Komend weekend ff de red rocket uitlaten. Iemand tips voor een weekend met enkel tent mat en gum? 😇
 
Heb een keertje 70+ max snelheid gehaald in de bebouwde kom van Bakel.
Politie met laser achter een boom, ff voorkomen en flink betalen.
Was een wijze les! 8)7
Auwtsj.... das niet best. In de kom houd ik mijn gemak. Buitengebied.... tsja. Al moet ik zeggen heb kurvinger als app en vaak heb ik er dan wel aan te werken om meer als 30 km plus te rijden. Op een recht dood stuk kan iedereen dat.
 
Auwtsj.... das niet best. In de kom houd ik mijn gemak. Buitengebied.... tsja. Al moet ik zeggen heb kurvinger als app en vaak heb ik er dan wel aan te werken om meer als 30 km plus te rijden. Op een recht dood stuk kan iedereen dat.

Mooie routes hè via kurviger, kan overigens nog beter door die route te exporteren naar Tomtom Go. Heb je een gelikte interface met een vette route.
 
Mooie routes hè via kurviger, kan overigens nog beter door die route te exporteren naar Tomtom Go. Heb je een gelikte interface met een vette route.
Ik draai de app op mijn tel. Icm met de comset goed te doen. Zonspiegeling is een beetje lastig.👍🏻
 
Ja ik ook, maar vind de kurviger app wat minder fijn. Daarom exporteer ik de route naar tomtom go op m'n smartphone.
 
Sommige klagen dat ik te hard rij :')
30+ max snelheid noem ik nou niet race da's gewoon doorrijden :P
Zolang het niet de politie is die klaagt.... :P

Voor mij persoonlijk hoeft het allemaal niet meer zo debiel hard te gaan. Doortrekken voor een (stel) mooie bocht(en) doe ik ook natuurlijk, maar daarna op een lang recht stuk weg hobbel ik weer rustig mee met het verkeer. Daar hoef ik niet per se 110 te rijden waar 80 mag. Doordeweeks mag je hier nog over de dijken, maar als je daar tot in de toerenbegrenzer blijft doorjagen van begin tot het einde van de dijk, dan is ook DAT snel afgelopen. Dus ook daar maak ik het niet te gek.

Eigenlijk had ik toch die R 1200 RT moeten kopen misschien. :+
 
werkt dat op een iPhone? Want ik zie in de TomTom Go app niet direct een importeer mogelijkheid. Grrrr.

Waarschijnlijk niet, maar zo zou het bij jou ook moeten kunnen:

1) Open de website van kurviger www.kurviger.de
2) Maak een bochtige route (let op eventuele vermijd onverharde wegen etc).
3) Exporteer vanaf de website de route.
4) Open de website van tomtom myride, en importeer daar de route.
5) Check voor eventuele wegafsluitingen en soms voor kleine import bugs.
6) Vink sync route aan.
7) Voila mooie route op je tomtom go.

Ja op een android kan het ook vanuit de kurviger app doen, maar dat is wat onhandiger dan via de website.
 
Waarschijnlijk niet, maar zo zou het bij jou ook moeten kunnen:

1) Open de website van kurviger www.kurviger.de
2) Maak een bochtige route (let op eventuele vermijd onverharde wegen etc).
3) Exporteer vanaf de website de route.
4) Open de website van tomtom myride, en importeer daar de route.
5) Check voor eventuele wegafsluitingen en soms voor kleine import bugs.
6) Vink sync route aan.
7) Voila mooie route op je tomtom go.

Ja op een android kan het ook vanuit de kurviger app doen, maar dat is wat onhandiger dan via de website.
Ga ik meteen proberen. Heel erg bedankt!! (Had al wel in het navigatie met iPhone-topic gezien dat je alleen ‘mijn’ plaatsen kunt importeren uit MyRide...maar we gaan het zien. Anders rij ik met de app Scenic. Die maakt voor het maken van een rondje ook gebruik van Kurviger. Kijken hoe dat bevalt. TomTom heeft echter de voorkeur, dus dat eerst eens checken).
 
Ben sowieso niet echt van het touren in groepen. Vandeweek toevallig met de Facebook groep MRE meegereden. Beviel op zich niet slecht maar rij liever alleen in eigen tempo.
En heb er eergisteren al bijna 600 en gisteren bijna 400 km opzitten met de Goldwing met zijspan met aanhanger.

Zitten nu in Frankrijk op de camping ;)
Dm405RHnbyLp9ATv082LIUjM.jpg
 
Ondanks het lezen van het verminderde animo in dit topic ga ik mij er toch mee bemoeien.

Ik en vriendinlief zijn sinds enkele weken ook deze regio aan het verkennen. Startpunt Eindhoven.
Beide in september rijbewijs gehaald. Samen een Xj600 gehaald maar sinds 3 weken terug voor haar toch een eigen. Kawasaki er-5.
Nu lekker samen als we er zin in hebben op pad.
Heb tot nu toe wat routes online gevonden en op mobiel draaien, waar wij toch nog rustige toerrijders zijn en lekker aan het leren zijn hoeft het allemaal niet te spannend en ver weg te zijn. Ik ga het topic nog eens teruglezen voor tips voor routes.
 
@MinQ_M: welkom hier!
Gewoon dit topic in de gaten houden, of zich een voorrijder meldt voor een leuk ritje.

Met deze temperaturen moet je dan toch zeker 200+ rijden voor een beetje rijwindkoeling. :X
 
@MinQ_M: welkom hier!
Gewoon dit topic in de gaten houden, of zich een voorrijder meldt voor een leuk ritje.

Met deze temperaturen moet je dan toch zeker 200+ rijden voor een beetje rijwindkoeling. :X
Gisterenochtend gereden van 09:00-13:15. Was prima te doen. Wind was gelukkig geen föhn, maar bracht daadwerkelijk verkoeling. De kol (toch maar omgedaan zodat er geen vliegjes en ander gespuis naar binnen wapperen) was wellicht wat overdreven. Toch wel lekker gereden.
Noord-Holland was ook niet zo belachelijk heet als Utrecht..dat zal ook wel geholpen hebben.

@MinQ_M: welkom!
 
Ik heb me hier ook nog niet eerder voorgesteld: ik ben 29jr en kom (ook) uit Eindhoven. Sinds 1,5 jaar mijn motorrijbewijs.

Laatste weken ga ik vaak s avonds nog even een rondje maken - ik leer steeds meer leuke wegen in de omgeving te kennen.
Ondanks dat ik lees dat er minder animo lijkt te zijn sta ik er zeker voor open om eens samen te rijden of te meeten!
 
Ik heb me hier ook nog niet eerder voorgesteld: ik ben 29jr en kom (ook) uit Eindhoven. Sinds 1,5 jaar mijn motorrijbewijs.

Laatste weken ga ik vaak s avonds nog even een rondje maken - ik leer steeds meer leuke wegen in de omgeving te kennen.
Ondanks dat ik lees dat er minder animo lijkt te zijn sta ik er zeker voor open om eens samen te rijden of te meeten!

Hoi jeger90: welkom hier! :W
Bevalt de Honda CBF600SA nog steeds goed?
 
Dankjewel.

Dat heb je goed onthouden Adjuh! Hij bevalt prima, al zou ik niet nog eens dezelfde kopen. Fijne beginnersmotor, al mist er wel wat karakter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan