Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
Tja Lambal; vandaag hebben we weer een jarige;
Vandaag is Jeroen_K_90 (Jeroen) jarig en wordt hij 29 jaar.
Van harte gefeliciteerd kerel!
proost.jpg
 
Wanneer je weer zeker weet dat je vakantie voorbij is en je in Helmond bent.

Als er een Helmonds mertwijf in luipaardlegging en zwarte bontslippers met witte sportsokken over de straat aan het krijsen is met een peuk in d'r bek en energydrankje in de hand !

Oftwel morgen weer aan de slag !
hier nog mensen op vakantie geweest ;)
 
@Harley;
Als ik mijn Tomtom Urban Rider 2nd edition aan de lader leg, brandt het lampje aan de onderzijde oranje, totdat ie vol is en wordt dan groen. Wat me sinds een tijdje opvalt is, dat de batterij-indicator op het scherm tijdens het laden niet verandert. Blijft continue op half-vol staan in een oranje kleur. Dit moet toch een volledig gevulde, groene indicator zijn, als ie volledig vol is?! Heb jij hier ervaringen mee? Op Google kan ik hier niks over vinden....
 
Da's een goeie..... Mijne is vorige maand overleden en gaat helemaal niet meer aan. Heb nu 2 defecte liggen die ik na wil kijken dan zal ik het eens testen
 
Zou het ook nog iets te maken kunnen hebben met het feit, dat de interne weekteller onlangs na 19,7 jaar is gereset; waardoor o.a. de tijd niet meer wordt aangegeven; of is de accu het misschien aan het begeven?
 
Dat lijkt me niet dat de accu indicator daar iets mee doet.
Maar voor dat jaartal probleem is een niet officiële fix als je goed zoekt op google vind je die wel (kan vandeweek wel ff de juiste link erbij zoeken)
 
Heb de fix inmiddels zelf gevonden en geïnstalleerd. Zowel de tijd en de batterij-indicator werken beiden weer. Thnx voor het meedenken Harley. 👍
 
Heb je
Klopt.
Als ik kijk naar mezelf, merk ik dat oldtimers (auto's wel te verstaan) me langzaam meer gaan boeien als motorrijden. Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Ook de rest op dit forum is, denk ik, druk met andere dingen bezig.
Heb overigens van de week toch nog maar ff een ander pakkie gekocht. Was een aanbieding, waar ik geen nee tegen kon zeggen.Bekijk bijlage 1415183
Heb je ook al wat 'op het oog' kwa oldtimer? Kwa dat je een specifiek merk / model in je hoofd hebt waar je net even wat meer naar kijkt?
 
Zal zo-wie-zo een 2-zitter cabrio moeten zijn, zoals MGB, Triumph Spitfire, Austin Healy en ga zo maar door...... Maar mijn vrouw vindt die 'lage dingen' maar niks. Moet dus ook niet te laag bij de grond liggen. Hmmmm; keuzes. 😎
 
Zal zo-wie-zo een 2-zitter cabrio moeten zijn, zoals MGB, Triumph Spitfire, Austin Healy en ga zo maar door...... Maar mijn vrouw vindt die 'lage dingen' maar niks. Moet dus ook niet te laag bij de grond liggen. Hmmmm; keuzes. 😎
Dat wordt lastig. Of je moet toch zo'n ouwe Amerikaanse cabrio kopen van 5,5 meter lengte. Zo eentje die Sjonnie van de Flodders had. Sloop je gewoon de achterbank eruit..heb je ook n tweezitter 😅
 
IMG_20190829_124123.jpg


Terwijl jij (Adjuh) wat meer trekt naar oldtimers..trekt de motor mij na jaren van onverschilligheid weer steeds meer. Vorige week op vakantie aan het Gardameer maar eens een motorwinkel binnengestapt in het plaatsje Riva del Garda
 
Vandaag m'n brommer maar weer eens uitgelaten. Via Berg en Dal naar de dijkjes van de Ooijpolder. Daarna via Millingen aan de Rijn, Goch achterlangs de Maasduinen weer naar huis. Was weer lekker. :]
 
Vandaag naar ehv geweest even bij schoonmoeder langs en plafondplaten gehaald bij de Hornbach. Maar sinds wanneer wordt er niet meer gegroet?
Denk wel 35 motorrijders tegengekomen maar slechts 2 groeten terug.
...
 
Wel of niet E10 benzine tanken....
Ik heb zojuist op www.e10check.nl gelezen, dat ik met mijn motor voortaan beter geen benzine met 10% ethanol kan tanken. Ik zou voor de zekerheid de duurdere premiumbenzine (Euro 98 E5) moeten tanken. E10 kan bij oudere motoren problemen geven met rubbers en uiteindelijk lekkages veroorzaken en onderdelen in de motor zouden kunnen gaan roesten. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Om hier te mogen posten moet je je eerst voorstellen dus bij deze:
Ik ben Clank, ook wel Cas in het normale leven. Woon in Helmond en rij een GPX750R en een XT600.

Wel of niet E10 benzine tanken....
Ik heb zojuist op www.e10check.nl gelezen, dat ik met mijn motor voortaan beter geen benzine met 10% ethanol kan tanken. Ik zou voor de zekerheid de duurdere premiumbenzine (Euro 98 E5) moeten tanken. E10 kan bij oudere motoren problemen geven met rubbers en uiteindelijk lekkages veroorzaken en onderdelen in de motor zouden kunnen gaan roesten. Hoe gaan jullie hier mee om?
Mijn GPX750R komt uit 1988 en kan dus ook niet tegen E10. Ik ga dus vanaf nu de duurdere benzine tanken. (E5)
 
Wel of niet E10 benzine tanken....
Ik heb zojuist op www.e10check.nl gelezen, dat ik met mijn motor voortaan beter geen benzine met 10% ethanol kan tanken. Ik zou voor de zekerheid de duurdere premiumbenzine (Euro 98 E5) moeten tanken. E10 kan bij oudere motoren problemen geven met rubbers en uiteindelijk lekkages veroorzaken en onderdelen in de motor zouden kunnen gaan roesten. Hoe gaan jullie hier mee om?
de goldwing zat al meestal 98 in omdat die lang blijft zitten omdat die normaal gesproken op LPG rijdt.
De FJR en V-rod gaan nu ook allebei over naar 98. Ze zouden er officieel allebei tegen moeten kunnen maar ik heb met eigen ogen gezien dat de praktijk anders uitwijst. Daarbij rijden de meeste motoren vaak iets zuiniger op 98 waardoor het prijsverschil gedeeltelijk wegvalt tegen de hogere kosten.Wat wel klote is is dat de meeste onbemande tankstations nu alleen nog maar euro95/E10 hebben en je dus automatisch naar de nog duurdere bemande tankstations moet :(
 
De fjr weer wat wintergeschikter gemaakt.
Bekijk bijlage 1433924
Kuipverbreders en een nieuwe tomtom aangezien de oude na 11 jaar toch niet meer te redden was. De kuipverbreders lagen alweer 2 jaar in de garage. Nu nog verwarmde handvatten maar ik heb graag dikkere en die kan ik tot op heden niet verwarmd vinden :(

En nieuwe banden voor de v-rod binnen.
Bekijk bijlage 1433925
Hopelijk geven deze iets meer feedback dan Dunlop D207/D208.
Er zijn gelukkig tegenwoordig iets meer merkenkeuze dan de vorige keer dat ik wisselde. Toen waren de opties de dunlop (welke mij op de FJR1300 goed bevallen als Roadsmart 3 maar de D207/208 vond ik niet echt bij de V-Rod passen) en de Pirelli Night Dragon die toen niet leverbaar waren.
Deze Cruisetec zijn echt een nieuwe generatie en eindelijk ook eens in dual compound.
De mijne hoeft niet winter-proof; die houdt altijd een winterslaap. Mijn Urban Rider heb ik een tijdje terug nog kunnen redden met een fix. Maar uhhmmm; voorband 19" en achterband 18"?!
 
Ja fijn hé. Dat was paar jaar terug ook de reden van weinig keuze. 180/55 is een van de meest voorkomende maten.... Maar wel in 17" niet in 18" :( toen dus alleen Pirelli met levertijd van 3+ maanden of de standaard Dunlop's en op een "gewone" Harley zijn die goed op de v-rod hebben ze mij nooit 100% goed gevoel gegeven. Ze zijn niet slecht maar altijd het idee dat het beter moet kunnen op die motor.

Inmiddels hebben Avon (cobra) en metzeler (marathon) ook banden in die maat maar allemaal "chopper" modellen en die rijden nou eenmaal anders dan een v-rod. Deze metzeler cruisetec zouden wat sportiever moeten zijn dus ben benieuwd.

Ander nadeel is de prijs van een setje banden in deze belachelijke maat.
De adviesprijs voor dit setje gewoon 596 eurotjes....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan