Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 15 -

Aan de andere kant..as het allemaal zo makkelijk hard / vlot gaat..kun je ook meer genieten van de omgeving.

Vandaag de eerste rit gereden sinds eind oktober. Was heerlijk. Vooral veel choppers gezien. Zolang ze in hun eentje rijden groeten ze nog wel terug, maar als ze in een groepje rijden is dat zeker niet cool. Rare lui.

Ook heel veel van die MP3 (of look-a-likes) gezien.

Opvallend weinig nakeds en supersports vandaag hier in de regio Utrecht. Heb me daar wel over verbaasd. Wel redelijk wat BMW’s (GS + RT vooral), maar vooral dus chopper-achtigen en driewielers.
True that. Eerdaags eerst maar eens kijken of mijn oude Spool nog past anders moet ik eerst op kledingjacht 😷
 
Heerlijk, Mischien in toekomst nog ander stuur zodat ik rechter zit,maar Mischien gaat pijn in schouders en elleboog wel over,kwestie van wennen Mischien, anders maar ander stuur....
En Mischien laten verlagen.
Wennen aan bij gas loslaten meteen bam snelheid weg,en niet te hard remmen hahaha...maar ging heerlijk op het laatst..
En had mooie route gemaakt en voorop gereden en waren overal op landweggetjes in de omgeving, bij ospel de peel heel druk.....wat veel asociale fietsers vandaag zeg, gewoon midden op de weg blijven fietsen met zijn 2 e langs elkaar....je merkte dat iedereen eruit wilde......
Even wat foto's showen
 

Bijlagen

  • 20210221_131748.jpg
    20210221_131748.jpg
    569,1 KB · Weergaven: 20
  • 20210221_131957.jpg
    20210221_131957.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 18
  • 20210221_132202.jpg
    20210221_132202.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 18
True that. Eerdaags eerst maar eens kijken of mijn oude Spool nog past anders moet ik eerst op kledingjacht 😷
Ik had in juli een nieuwe combi gekocht...was vanmorgen ook even spannend...maar gelukkig paste het nog. Qua Corona-kilo’s valt het dus alleszins mee O-)
 
  • Haha
Waarderingen: etc
Clank natuurlijk wel even op dit topic gewezen ;)

Mooi te horen scheurneusje, nog veel veilige km's!

Ik heb toevallig ook mijn lederen jas maar weer van zolder gehaald, en hij past nog steeds :D
Denk alleen niet dat ik hem morgen al aandoe in de ochtend is het nog wel fris verwacht ik.
En moet de nieuwe jas ook nog testen
Rev'it trench gelamineerd met goretex (alhoewel ik niet verwacht morgen goretex nodig te hebben)
revit-jacket-trench-gtx-black_1_1.jpg

Moet alleen nog even kijken hoe ik bagage meeneem, want je kunt echt niks kwijt :( had vroeger een klein origineel zadeltasje maar die zijn nergens meer te verkrijgen.
 
Heerlijk, Mischien in toekomst nog ander stuur zodat ik rechter zit,maar Mischien gaat pijn in schouders en elleboog wel over,kwestie van wennen Mischien, anders maar ander stuur....
En Mischien laten verlagen.
Wennen aan bij gas loslaten meteen bam snelheid weg,en niet te hard remmen hahaha...maar ging heerlijk op het laatst..
En had mooie route gemaakt en voorop gereden en waren overal op landweggetjes in de omgeving, bij ospel de peel heel druk.....wat veel asociale fietsers vandaag zeg, gewoon midden op de weg blijven fietsen met zijn 2 e langs
Mooi spul hè..die BMW’s :}
 
Echt comfortabel.....super vering en kan mooi zelfs in hogere versnelling bochten nemen....heerlijk ben benieuwd wat het verbruik zal zijn..
 
Goedenavond samen,

Misschien in vorige topic wel voorgesteld, maar zal het hierbij in dit nieuwe topic ook even doen.
Ik ben Dennis, woon sinds eind 2015 in Helmond en in 2017 huisje gekocht samen met mijn vrouw in Helmond-Noord, Eeuwsels. Sinds Maart 2020 hebben we een prachtig zoontje Hunter.

Rij motor sinds 2011 en heb tot 2 Januari dit jaar, ruim 9 jaar, een Honda CBR 600 F2 uit '91 gehad. Tussendoor nog een Honda Hawk 650 GT als klus project gehad, en de 2cilinder beviel uiteindelijk zo goed dat ik voor een Varadero ging kijken.
Maar toen een oude vriend een Suzuki V-strom DL1000 uit 2005 te koop aanbood voor een leuke prijs, ben ik toch daar maar voor overstag gegaan :]

Veel achterstallig onderhoud, dus ben de afgelopen weken regelmatig bij Harley (en Dennis) op bezoek geweest voor onderdelen, DCA heeft me goed geholpen! :}

Ook al woon ik hier nu al een aantal jaar in Helmond, qua motor routes ken ik naar mijn mening toch echt te weinig routes en wegen.

Dus, ik ga graag een keer in het weekend met wat mensen van hier een rondje doen! *D
 

Bijlagen

  • IMG-20201129-WA0007.jpg
    IMG-20201129-WA0007.jpg
    256,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG-20201129-WA0010.jpg
    IMG-20201129-WA0010.jpg
    257,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
1946 ook B|..... huftah...._O-...

Klopt. Met die tweedehands Aprilia had ik nogal pech (Italiaanse rommel..ging gewoon stuk) en die tweedehands KTM bleek uiteindelijk uit meerdere motoren te bestaan. De R6 was een nieuwe en de VFR was ook een nieuwe.
Hoe dan ook..met de tweedehandsjes niet heel veel geluk gehad. De GS kwam met Premium Selection garantie en was ook gewoon prima. Tov een GS (had er wel 1 gehuurd..wel een Adventure. Prachtig ding, maar werd net als op mijn oude GS wel lichtelijk gestoord van de turbulentie (had misschien beter moeten kijken hoe dat scherm van de Adventure hoger of lager kon) gaf de S 1000 meer smiles per mile. Heb overigens ook erg lang getwijfeld tussen een Kawasaki Z900 en deze BMW. Uiteindelijk is het de BMW geworden....maar had net zo goed de Kawa kunnen zijn.
Vergeleken met een tweecilinder rijdt een viercilinder echt HEEL makkelijk..dus voor mij als heropstapper beter een BMW S 1000 R dan een KTM 1290 Superduke R bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: etc
Moet nog een nieuwe mapping inladen in de buell, en de gl1800 is op dit moment een bouwpakket 😳
 
Er zou vanochtend iemand voor de crosser komen kijken, die is uiteindelijk niet op komen dagen :(
Toen ik eindelijk contact met hem kreeg was het al te laat :(
 
Laatst bewerkt:
Gisteren helaas niet dus kunnen rijden, maar vanochtend wel.
Gisteren nog wel de nieuwe brandstof map ingeladen en de achter knipperlichten samen met LED relais vervangen.
De nieuwe brandstofmap moest nog wel verder inleren dus maar rondje kastelen in de regio gedaan.
Helaas was het niet zo warm was 3 graden toen ik vertrok en 6 toen ik thuiskwam en laatste half uurtje kwam het zonnetje er pas door.

Kasteel van Helmond
kasteelhelmond.jpg

Kastelen van Deurne
kasteel-deurne-2.jpgkasteel-deurne-1.jpg



Molen in Deurne
molen-deurne.jpg

Molen :?
molen.jpg

Kasteel van Asten
kasteel-asten.jpg

Natuurlijk stuurt de tomtom je een aantal keren onverhard al met al denk ik een km of 7 onverhard gereden vandaag ( en dat op maar 150km )
offroad.jpg

Kasteel van Heeze
kasteel-heeze.jpg

Kasteel Henkenshage (Sint-Oedenrode)
kasteel-henkenshage.jpg kasteel-henkenshage2.jpg

Kasteel Heeswijk (Heeswijk Dinther)
kasteel-heeswijk-dinther.jpg

Kasteel van Gemert
kasteel-gemert.jpg

Kasteel Croy (Aarle Rixtel)
kasteel-croy.jpg
 
Gisteren helaas niet dus kunnen rijden, maar vanochtend wel.
Gisteren nog wel de nieuwe brandstof map ingeladen en de achter knipperlichten samen met LED relais vervangen.
De nieuwe brandstofmap moest nog wel verder inleren dus maar rondje kastelen in de regio gedaan.
Helaas was het niet zo warm was 3 graden toen ik vertrok en 6 toen ik thuiskwam en laatste half uurtje kwam het zonnetje er pas door.
En rond 17 uur reed je over de Bakelsedijk?
Met iemand achterop?
Volgens mij heb ik je gezien, maar ik keek recht die felle zon in...
 
Klopt, was mijn zoontje ophalen die was spelen bij een vriendje, en toen zijn we meteen doorgereden naar de plek waar de vlag van zijn scouting hing. Die zijn sinds vrijdag vlaggenroof aan het doen tot as vrijdag en we wisten waar die hing dus maar meteen even opgehaald en weer ergens anders gehangen.

Maar ik had jou ook gezien, maar twijfelde nog of jij het wel was.
 
Klopt, was mijn zoontje ophalen die was spelen bij een vriendje, en toen zijn we meteen doorgereden naar de plek waar de vlag van zijn scouting hing. Die zijn sinds vrijdag vlaggenroof aan het doen tot as vrijdag en we wisten waar die hing dus maar meteen even opgehaald en weer ergens anders gehangen.

Maar ik had jou ook gezien, maar twijfelde nog of jij het wel was.
Dan had ik het goed gezien, zag die LED koplampen in de Buell vorm en dacht dat moet 'm wel zijn ;)
Maar mooi foto's! Klinkt als een mooie rit!

Sinds vrijdag/zaterdag is de V-strom eindelijk helemaal klaar, dankzij het koperen ringetje de olie eindelijk kunnen doen. Nog even gepoetst en zondag lekker stukje gereden :D
Echt een fijne motor, bevalt steeds beter!20210227_160414.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan