Helmschade claimen (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Hallo,
Ik stond vandaag rustig op een pleintje met mijn helm in mijn hand, totdat er iemand langs liep met een oud machinegeweer (en nee, ik woon niet in irak... ;) ). Helaas raakt de punt vant dat zware geweer heel hard mijn helm (ik hield em nog wel vast) waardoor ie nu beschadigt is :( . Normaal ben ik niet zo'n pietje precies die een krasje heel erg vind, maarja, dit is wel wat meer dan een krasje. Er zit nu een pikje uit mijn helmschaal (kevlar?). Is dit erg schadelijk? Ik heb het nummer van de 'dader' genoteerd en erbij verteld dat ik er wel even naar ging laten kijken. Dus nu mijn vraag, zal ik het er maar gewoon bij laten of zou zijn verzekering maar een nieuwe helm voor mij moeten vergoeden? Kijk, een krasje kant ik best mee leven, waardevermindering heb je toch, maar dit is zeker meer dan een krasje...

Het gaat om een scorpion Exo 1000 van 329 euro.....



full
 
Ik zou het laten afhangen van of je je helm nog veilig kunt gebruiken.

Wel veilig: kleurtje erover, niet claimen.

Niet veilig: "dader" belt z'n aansprakelijkheidsverzekeraar.

Groeten, Karl
 
Ik zou het laten afhangen van of je je helm nog veilig kunt gebruiken.

Wel veilig: kleurtje erover, niet claimen.

Niet veilig: "dader" belt z'n aansprakelijkheidsverzekeraar.

Groeten, Karl


Dat is dus mijn vraag, is de helm nog veilig? Als een helm getest word met mijn punt die ze erop laten vallen is de helm niet veilig meer om te gebruiken, dit was ongeveer net zoiets... Ik ben echt niet zo'n mierenneuker hoor, maar wil gewoon even zeker weten...
 
laat het afhangen van de experts, een goede motor dealer bij jouw in de buurt, die kunnen je waarschijnlijk meer vertellen omdat die hem ook "live" kunnen bezichtigen.
 
Schade is schade. Dit is niet meer in oorspronkelijke staat te brengen. Dan kom je uit om een nieuwe helm. Maakt niet uit of hij nog goed is. Ik zou hem claimen. Daar heeft die man een verzekering voor. En wat als hij een mens had geraakt in het oog bijvoorbeeld... Hij keek niet uit blijkbaar. Gewoon claimen dus, anders krijg je er spijt van.
 
Schade is schade. Dit is niet meer in oorspronkelijke staat te brengen. Dan kom je uit om een nieuwe helm. Maakt niet uit of hij nog goed is. Ik zou hem claimen. Daar heeft die man een verzekering voor. En wat als hij een mens had geraakt in het oog bijvoorbeeld... Hij keek niet uit blijkbaar. Gewoon claimen dus, anders krijg je er spijt van.


Je doet net of het een of ander museumstuk is...

Zoiets kan toch gebeuren?

Als de helm nog veilig is zou ik het er bij laten.
 
Het kan. Maar de schuld ligt voor zover ik hieruit kan opmaken bij die meneer. Ik wil in ieder geval geen beschadiging op mijn dure helm. Maar als hij het niet erg vind en de helm nog veilig is. Dan moet hij gewoon niks doen.
 
Schade is schade. Dit is niet meer in oorspronkelijke staat te brengen. Dan kom je uit om een nieuwe helm. Maakt niet uit of hij nog goed is. Ik zou hem claimen. Daar heeft die man een verzekering voor. En wat als hij een mens had geraakt in het oog bijvoorbeeld... Hij keek niet uit blijkbaar. Gewoon claimen dus, anders krijg je er spijt van.

Ben ik het mee eens. Wie schade maakt, schade betaalt. Of de helm dan ook vervangen moet worden vraag ik me af. Dat plekje kan volgens mij prima gerepareerd worden.
Overigens denk ik niet dat de helm hiermee opeens onveilig is geworden. Zo te zien is een stukje lak er af getikt en is de schaal nog intact.
 
Naar alle waarschijnlijkheid heeft de dader een AVP verzekering (of WA in de volksmond) die de schade aan je helm zal vergoeden.. die verzekering kent bij mijn weten ook geen no-claim en behalve wat papierwerk zijn er dus ook geen vervelende financiële gevolgen voor de dader..
 
Ben ik het mee eens. Wie schade maakt, schade betaalt. Of de helm dan ook vervangen moet worden vraag ik me af. Dat plekje kan volgens mij prima gerepareerd worden.
Overigens denk ik niet dat de helm hiermee opeens onveilig is geworden. Zo te zien is een stukje lak er af getikt en is de schaal nog intact.

Tja dat is wel waar.
 
Ben ik het mee eens. Wie schade maakt, schade betaalt. Of de helm dan ook vervangen moet worden vraag ik me af. Dat plekje kan volgens mij prima gerepareerd worden.
Overigens denk ik niet dat de helm hiermee opeens onveilig is geworden. Zo te zien is een stukje lak er af getikt en is de schaal nog intact.

:^

het gaat toch om de PS laag aan de binnenzijde. De kans dat een puntig voorwerp nu gemakkelijker dit punt van de helm penetreert is een feit (hij hoeft door minder materiaal). Maar in de praktijk ook erg onwaarschijnlijk.

Daarbij zou het prima te repareren zijn. Er is vast wel onschadelijk opvulmiddel, airbrushje erover en klaar ben jij. En daar mag die 'militair' dan voor betalen. Lijkt me niet meer dan een hele redelijke oplossingen voor beide partijen.
 
Laatst bewerkt:
95% van de nederlanders heeft gewoon een aansprakelijkheidsverzekering die deze schade vergoed, en dat zonder morren of premieverhoging voor diegene die de schade heeft veroorzaakt.

Gewoon claimen dus. :Y
 
Kwa veiligheid is jou helm gewoon nog goed!!

Helaas is die plek niet te repareren en vernieuwen is meestal de enige optie kwa schade afhandeling. Wa verzekering van diegene is de meest gangbare optie en daar merk de persoon in kwestie niks van.

Ik heb een arai rx7 met steenslag net boven mijn vizier daarbij is ook een plekje lak weg geslagen. Gewoon nog veilig!
 
Toevalig vandaag nog gehoord zodra er en stukje van de buiten schaal weg is dan de rijwind de binnen zijde van de helm stuk gaat. Zal dan wel niet zo naar binnen gaan als bij de normale ventilatie gaten.
Zou gewoon zien dat je het geld voor een nieuwe helm krijg een helm is wel een stukje veligheid voor je zelf.
 
Ik weet niet of mijn aansprakelijkheids verzekering mij nog steeds zou dekken als ik met een machinegeweer over straat zou lopen. Ben ook stiekem wel benieuwd naar het verhaal erachter ;)
 
Avond,

ben assurantieadviseur, die man heeft jouw schade toegebracht, stel hem aansprakelijk door een klein briefje, en laat hem het bij zijn verzekeraar melden.

De verzekeraar antwoord dan wel of je wel of geen geld krijgt, in elk geval WEL een claim indienen.

succes!
 
Irrelevante reactie, maar ik zie dat het om een helm gaat waar ik zelf ook sterk aan zit te denken om deze aan te schaffen. Mijn vraag dus aan TS, aangezien ik ergens een review heb gelezen dat de binnenvoering van deze helm nogal voor een zweetkop zou zorgen, of dit idd het geval is of het allemaal wel meevalt?

OT: Mooi klote voor je en ik hoop dat je dit naar volle tevredenheid weet op te lossen.
 
Toevalig vandaag nog gehoord zodra er en stukje van de buiten schaal weg is dan de rijwind de binnen zijde van de helm stuk gaat. Zal dan wel niet zo naar binnen gaan als bij de normale ventilatie gaten.
Zou gewoon zien dat je het geld voor een nieuwe helm krijg een helm is wel een stukje veligheid voor je zelf.

Eh.... de laklaag is nog steeds geen onderdeel van de buitenschaal.......

Ik zou een helm overigens subiet de prullenbak inflikkeren als er een gat in de buitenschaal (dus niet de laklaag...) ontstaat door een tik met een metalen voorwerp...... want dan is ie overduidelijk niet berekend voor z'n taak.

TS, ik zou als ik jou was de helm in ieder geval laten repareren. Nu kan er vocht tussen de laklaag en de buitenschaal komen. Lijkt me niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
Avond,

ben assurantieadviseur, die man heeft jouw schade toegebracht, stel hem aansprakelijk door een klein briefje, en laat hem het bij zijn verzekeraar melden.

De verzekeraar antwoord dan wel of je wel of geen geld krijgt, in elk geval WEL een claim indienen.

succes!


A, eindelijk iemand die echt verstand van de zaak heeft, dank u. Ik zal het advies dan maar opvolgen en een claim indienen, is dit veel werk? Hoe moet ik dit aanpakken?


De helm bevalt mij hartstikke goed, ik wil em ook zeker niet kwijt. Zit geweldig en het wangstukoppompsysteem (ja er zal vast wel een hele moeilijke naam voor zijn) werkt super. Alleen het vizier wil nog wel eens beslaan als het koud is, maar dit lijkt me toch bij de meeste helmen het geval...
 
A, eindelijk iemand die echt verstand van de zaak heeft, dank u. Ik zal het advies dan maar opvolgen en een claim indienen, is dit veel werk? Hoe moet ik dit aanpakken?


De helm bevalt mij hartstikke goed, ik wil em ook zeker niet kwijt. Zit geweldig en het wangstukoppompsysteem (ja er zal vast wel een hele moeilijke naam voor zijn) werkt super. Alleen het vizier wil nog wel eens beslaan als het koud is, maar dit lijkt me toch bij de meeste helmen het geval...

Idd gewoon proberen te claimen. Of de schaal beschadigd is kunnen ze je bij een motorzaak wel vertellen denk ik, maar het lijkt mij niet ernstig als je het zo ziet maar weet natuurlijk niet hoe hard de klap was.
Maare, je stond rustig op een pleintje en er kwam iemand met een machinegeweer langs :? dit vraagt om meer uitleg..
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

briefje sturen aan persoon met de inhoud:

Geachte heer ..............

Door middel van dit schrijven stel ik u aansprakelijk voor de schade welke u heeft veroorzaakt aan mijn helm met uw geweer de datum ....... .

Wilt u deze brief bij uw verzekeraar afgeven en de schade daar melden??

de schade aan de helm schat ik op : € ....

ik zie het bericht van uw verzekeraar graag tegemoet.

met vr gr.

NAW gegevens van jezelf.

mijn helm beslaat soms ook, verder ben ik ook blij met mijn helm, en of een buitenstaander of een van mijn motormaten het nou doet, schade is schade en das vervelend en moet vergoed worden.

nogmaals: succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan