Helmsok voor Arai Condor?

__MeNTaL__

MF veteraan
9 jul 2006
4.447
3
Rotterdam
Hallo allemaal :W

Zeg omdat ik laatst een onprettige ervaring met een bij in mn helm had :X ben ik es wat zaken langs gegaan om te kijken of ze ook zgn. helmsokken voor mijn type helm hadden. Nu is dat met Arai schijnbaar nogal een probleem, want men heeft ze niet, ze passen niet, weten het niet, zoeken het uit en laten vervolgens weinig meer van zich horen.

Mijn vraag is dus of iemand weet of deze dingen er speciaal voor Arai zijn en/of dat de universele varianten van bijv. Proline of Booster hier gewoon oppassen.

Voor de mensen die niet weten wat n helmsok is, hieronder n ploatje:

PL82.Bla.gif
 
Nee sorry, voor het eerst dat ik ook hoor van het bestaan van 'n helmsok. Wel 'n goed idee trouwens hoewel ik niet zo goed tegen het "opgesloten" gevoel kan...Lijkt me benauwd en gaat waarschijnlijk irriteren. Nee, geef me dan die bij maar ** }) opengeklapt op m'n vizier binnen 0,0001 seconde z'n dood tegemoet gevlogen }) **
 
Bij me rx7 zit achter geen rand waar je zon helmsok in zou kunnen douwen. arai levert ze ook niet volgens mij (staat tenminste niet op de site)
Coll dragen wil ook nog wel is helpen..
 
Nou volgens mij werkt zoiets met dubbelzijdig klittenband. En een col is geen oplossing; ik draag al reeds zo'n halve bivakmuts; dat is meer tegen een koude hals/ nek. Maar insecten houdt zo'n col natuurlijk niet tegen.... :X
 
Nou ik krijg net van Motoport een SMS dat de universele gewoon op n Arai past, dus bedankt voor t meedenken allemaal, maar ik weet genoeg! :W
 
Arai heeft ze ook wel, maar levertijden e.d. zijn erg lang :) neem de universele idd
 
Ik heb dat ding van proline op m'n vorige en m'n huidige helm zitten.

Veel minder wind dat naar binnen komt, en het is iets stiller. Het is veel relaxter dan andere kragen, bivakmutsen etc. En natuurlijk afgesloten voor vliegend gespuis.

Verder kost het geen drol en het past op elke integraalhelm, heel rekbaar en zodra het zit blijft 't ook zitten.

Ben er tevreden over dus ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan