HELP --- 50cc 4takt skyteam carburateur

Janoski_JWZ

Rookie
30 mei 2016
9
0
Ik rij nu al een paar maanden met mijn nieuwe SKYTEAM ROCKET 50cc .
Al van in't begin trok hij moeilijk op.. Daarmee bedoel ik:

Als je traag aan de gashandel draait, gaat hij mooi in toeren tot hij begrensd wordt.
MAAR als je dan eens wat sneller aan de gashendel trekt (bv. als je snel van een rood licht wilt vertrekken), valt hij min of meer uit. Het lijkt alsof hij verzuipt.. (is ook het geval volgens mij)

Ik heb dit bij mijn 1ste onderhoud al verteld aan de garagisten. Die gingen de carb en de kleppen opnieuw instellen.. maar er is niet veel aal veranderd..! Ik heb ook zelf geprobeerd hem mooi af te stellen maar het is niet veel verbeterd.

Wat zou ik doen?
Ik dacht er al aan een fijnere jet/sproeier te steken. Zou dat helpen? Wat zou ik nog kunnen nakijken?

Stationair draait'm een goeie 1500-2000 (toont dashboard)
Carburator is van KKF JAPAN (?) . Zat standaard op de skyteam blok uit fabriek.

Ik ken een beetje van motoren af, heb geen schrik "grotere" veranderingen uit te voeren :)
full
 
alle Honda 4-takt carburateurs passen.

standaard zat er dacht ik 17mm op alle 49,9cc blokken en was de 19mm de favourite.
Althans dat was het bij al mijn brommers.

Originele Nederlandse Honda 4-takt brommers hadden een 9mm carburateur.
Was de rollerbank boetes zat en heb toen een gebruikte, originele standaard carburateur gahaald. Een 9mm dus. Die had de bromfiets zaak in overvloed liggen. Niet zo gek, ding was niet meer vooruit te branden. 40max. Heb dat een hele week vol gehouden. Toen een 16mm gemonteerd. 19mm was bij mij ook favo maar kostte me te veel. Met de 16 kwam ik er meestal wel mee weg.

Overigens is er sowieso verschil tussen carburateurs en spruitstukken voor C- (Cub) modellen (die zonder valstroom carb zijn uitgevoerd). Er zijn brede en smalle aansluitingen. De spruitstuk aansluiting op de kop zijn allemaal gelijk.
(De spruitstukken van Novio stoterstangen 4-takt passen weer niet)
 
ding was niet meer vooruit te branden. 40max.

Ach een standaard honda C50 liep met in de ontsteking vast gezette verlater en op de juiste voorontsteking afgesteld en een imitatie standaard uitziende uitlaat gewoon 70km/u.Met een standaard 9mm valstroomcarb.
Je moet wel weten wat je doet he.
 
Je moet er wel rekening mee houden dat deze carburateurs geen acceleratieverrijking hebben en ze dus bij plots vol gas geven altijd een beetje zullen hikken, maar dat moet in principe wel over zijn als het motorblokje warm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan