Help _charlie haar examen door

ik denk dat het probleem niet zo heel groot hoeft te zijn.

Als het echt niet anders kan dan is het beste om idd roels advies op te volgen.

Maar een simpel gesprek met je instructeur (of als hij een voor een baas werkt, met de baas) waarin je uitlegt dat de datum geprikt is zonder jou inspraak is meer dan genoeg.
Heel vaak denken leerlingen dat niets mogelijk is en dat de hemel op hun hoofden zal vallen als ze het met de instructeur over zoiets durven te hebben.
Maar juist vaak ziet de instructeur ook wel in dat ie een fout gemaakt heeft en zorgt met ziel en zaligheid dat het opgelost wordt voor je.
Tja zelfs de instructeur is ook maar een mens _O-

Zo'n datum plannen zonder eerst de mogelijkheden bij de leerling te checken is in de rijschoolwereld -absolutely not done-.










Beetje rijschoolproza voordat die mensen nog een meter dieper de grond in worden geboord :+
 
Calimero

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi



'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'


calimero.jpg
 
Ik vind 't gewoon een onbeschofte manier om zo je leerlingen geld af te troggelen.. De vrouw van mijn instructeur regelde altijd alle examens e.d., gewoon met de agenda erbij en plannen maarrrr ;)

Mijn instructeur is ook één van de personen die strax mijn net aangeschafte motor als eerste zal zien. Zo te horen gaat 'm dat bij jouw niet worden, of wel :X ;)
 
Laatst bewerkt:
Roel zal ongetwijfeld gelijk hebben wat betreft de juridische kant van het verhaal, maar de vraag is of dat nou echt de goedkoopste oplossing is. Ruzie maken met je rijinstructeur vlak voor een examen lijkt me niet ideaal, en ik kan me voorstellen dat schriftelijke maningen irritaties bij hem opwekken. Ik denk dat het voor jezelf het prettigst is om het in samenwerking op te lossen, die examendatum is pas over een maand, die raak je echt wel kwijt.

Lezen jullie maar de helft van wat ik schrijf? Natuurlijk moet je eerst proberen te overleggen, maar het lijkt erop dat die fase al voorbij is. Toch schreef ik:

Als je er mondeling niet uitkomt met je rijschool zou ik jouw standpunt nog een keer helder op papier zetten en overhandigen, wel even vragen om een ontvangstbevestiging (handtekening). Als ze daar dan niet of niet bevredigend op reageren dan kun je alsnog de BOVAG inschakelen voor bemiddeling.

Lijkt me helder.

En als dat nog geen resultaat geeft dan zal ze toch verder moeten. Dus schreef ik:

Mocht het nu zover escaleren dat men ook geen andere examendatum wil plannen dan kun je overwegen om bij een andere rijschool verder te gaan.

Maar daarbij maakte ik ook direct de opmerking dat ze, voordat ze dit doet, de oude rijschool schriftelijk in kennis moet stellen van dit voornemen en hen een laatste kans moet geven om het toch nog op te lossen.

Als ze die drie stappen zet dan heeft ze mijns inziens goed gehandeld en zal het niet al te moeilijk worden om de kosten voor het examen en eventuele niet genoten lessen terug te krijgen, al dan niet via BOVAG geschillenbemiddeling (kostenloos) of eventueel via de kantonrechter (kost een paar tientjes, maar je kunt vragen om de tegenpartij te laten veroordelen tot betaling van die kosten).

Roel.
 
Lysanne,

Beetje hard zijn en zeggen dat ie maar wat anders moet vinden. In overleg plannen lijkt mij uiterst normaal?
Nu nog zorgen dat je niet valt tijdens t boarden en dat je dan helemaal niets kan. Dat zou nog veel kutter zijn ;)

Heb gister mensen wijs gemaakt dat ik de lotto had gewonnen. Als dit zo was had ik je de 107.25 over gemaakt :+

Succes er mee! en laat die instructeur maar ergens voor zorgen ;)
 
Dit is een test voor _charlie. Nu kunnen we twee dingen doen:

1. Haar helpen. Ze heeft dan niks geleerd en zal voor de rest van haar leven verwachten dat anderen haar problemen oplossen. Een bijstandsmoeder is geboren.

2. Haar aanmoedigen zelf haar probleem op te lossen. Ze heeft dan geleerd voor zichzelf op te komen. Hierdoor zal ze verder in het leven komen en later de eerste vrouwelijke minister-president van Nederland worden.

De keuze is aan u.

Ik ga voor de 1e oplossing, aangezien een vrouwelijke minister-president mij een nog minder aantrekkelijke optie lijkt... :+
 
Dus (tis weer vrijdag, ja): wie helpt er mee _charlie haar examen te betalen? *O* We hebben maar EUR. 107,45 nodig *O*

*proest*

hebben jullie dan ook 13 euro over voor een krat hertog jan voor mij?
komop zeg. ik ga niet voor andermans luxe betalen...
 
Ik verwacht echter dat deze rijschoolhouder na een schriftelijke maning wel tot het inzicht zal komen dat het verstandiger is om gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen. Het zou ook netjes zijn als hij tegenover Lysanne zijn excuses aanbiedt voor de gang van zaken, maar dat laatste zal wel te veel gevraagd zijn.
Ik hoop het ook, maar goed...sommige mensen zijn koppig.

Toch ben ik benieuwd hoe dat loopt. Ik zei al dat ik geen jurist ben, maar er zijn toch talloze voorbeelden van mensen die op zich 100% gelijk hebben en ook na schriftelijke verzoeken nul op request krijgen en dan maar betaling inhouden bv. Dat loopt ook niet in alle gevallen goed af. Vandaar dus mijn opmerking. Ik zou zelf erg voorzichtig zijn met het verbreken van een contract als iemand anders fout is. Ik zou dan eerst via de rechtsbijstand of wetswinkel kijken of ik niet desnoods via een kort geding (is dat een correct middel voor dit soort gevallen?) iets zou kunnen afdwingen.
 
Luxeprobleem? Die vakantie is een cadeautje geweest. En stond allang vast (iets wat ik ook meerdere malen besproken had met mn instructeur, dat ik dan weg zou zijn).

En het is vrijdag :+

Als je die instructeur/rijschool al van te voren hebt meegedeeld dat je een week met vakantie gaat en ook de data doorgegeven hebt is het een superidioot. Zelfde als hij je een briefje geeft wanneer hij op vakantie is en jij hem die data gaat bellen waar ie blijft.

Is het een 1 mans/vrouw bedrijfje of een rijschool met diverse instructeurs/instructrices??
Als het laatste het geval is bespreek het dan met de eigenaar/eigenaresse.
Gevalletje van beetje dom van de datumbespreker/ster.

Verder collectezakje was lek, centjes in het water gevallen.
 
Het was al aangevraagd zonder overleg, dat is het hele probleem.


Kom, goed lezen. ;)

Hmmm, leerling vraagt aan en gaat er vanuit dat ze binnen 2 weken wel op kan.

Instructeur boekt examen in de veronderstelling dat arme studenten niet op vakantie kunnen.

Zoek de fout. :+ :P ;)

Ik denk dat alles wel goed komt.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic gaat nergens over. Het is nu nog buttweer, en de wachttijd voor AVD is ~een week. Begin mei is het alweer veel drukker met lessen en is de kans dat zo'n examen overgenomen wordt gewoon groot. En dat is dan fijn voor je instructeur, want zeg nou zelf, je gaat toch niet betalen voor zoiets lomps?

Hij regelt maar lekker een ander AVD examen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan