Help _charlie haar examen door

direct geld overmaken en ook alvast voor de nieuwe datum als je wel kan ;)

of gewoon op vrijdag even bellen
 
Mocht het nu zover escaleren dat men ook geen andere examendatum wil plannen dan kun je overwegen om bij een andere rijschool verder te gaan. Je zult dan achteraf het teveel betaalde bedrag terug moeten vorderen bij je huidige rijschool, via diezelfde BOVAG bemiddeling of wellicht via de rechter. Leg je voornemen om bij een andere rijschool verder te gaan wel eerst schriftelijk voor aan je huidige rijschool en geef ze nog een keer de kans om het op te lossen. Je staat daarmee later sterker.
Ik ben geen jurist, maar dit lijkt me helemaal niet de slimste manier. Je zegt daarmee namelijk eenzijdig een overeenkomst op. Iemand een brief sturen dat je dat van plan bent verandert daar niets aan. En als jij eenzijdig een overeenkomst verbreekt, is hij niet gehouden je geld terug te betalen. Je moet nooit zelf iets doen waarmee je een contract verbreekt. Ook niet bv huur niet betalen omdat de huurbaas iets niet/niet goed doet. Hij kan je daarvoor aanklagen en dat gaat ie winnen. Zijn wanprestatie staat daar los van.

Als je het juridisch gaat aanpakken, doe dat dan onder de overeenkomst. Loop langs bij een wetswinkel ofzo en laat ze je desnoods helpen een brief op te stellen waarin je in juridische bewoordingen duidelijk maakt dat ie die datum had moeten overleggen en niet kan verwachten dat jij zomaar op elke datum kunt. Het is namelijk een onredelijke eis van hem. Hij had minimaal al die keuzedata moeten doorgeven aan jou met de mededeling dat je op een van die data examen moet doen. Ben je er écht zeker van dat ie daar nooit iets over gezegd heeft?. Vraag desnoods ook aan medecursisten of die ook zomaar een datum opgelegd kregen.
 
Als ik het zo lees heeft de rijschool een datum geplant in een periode waarvan jij had aangegeven dat je niet beschikbaar bent. Niet heel erg netjes om eerlijk te zijn en ik zou je rijschool daar zeker op wijzen. Zij hadden je van te voren een aantal examendatums voor kunne stellen, maar ze hadden zeker niet eenzijdig die afspraak moeten maken ...

Ik kan hier niet uit op maken of je je examen al betaald hebt, maar als je dat nog niet hebt gedaan zou ik niks naar ze overmaken. Als je rijschool dit niet wil oplossen zou ik uitzoeken of zij bij een rijscholen organisatie en met hun contact opnemen. Meestal kan zo'n organisatie het netjes oplossen omdat hun leden zich aan een aantal gedragsregels moeten houden.
 
Potverdriedubbeltjes!
Post eerst maar eens wat foto's voor je centjes krijgt. De collectanten aan de deur beoordeel ik ook eerst op uiterlijk voor ik iets geef *D
 
Beste MF-ers,

Eerst een paar dingen in ogenschouw nemend:
a) Het is goede vrijdag
b) Wij motorrijders zijn de meest hechte social community! (op kerken na, ben ik bang)
c) _charlie is zielige student

Het begon allemaal hier mee:
Update over mijn examen:

Het is nog niet gelukt om deze te verplaatsen. Dus als iemand graag een datum wilt van 4 mei... Hij staat in de 'etalage' bij het CBR. In de hoop hem op die manier kwijt te raken. Als iedereen ook even zou willen vragen bij zijn/haar rijschool of die hem willen hebben zou dat super zijn! Want ik word hier een beetje wanhopig van.

Nu heb ik vandaag nog een leuke ontdekking gedaan. Het CBR rekent 107.25(?) voor een examen. Nu zijn de bijkomende kosten oa. de kosten van de motor, tijd van je instructeur enz. Nou heb ik die dus allang betaald bij mijn eerste betaling van 225 euro. Dus ik zie niet in waarom ik deze opnieuw nu zou moeten betalen. Aangezien dat examen dus gewoon niet doorgaat zou het mij toch alleen maar 107.25 moeten kosten?

Vandaag toch nog even een belletje naar de BOVAG gedaan omdat mijn rijschool daarbij aangesloten is. Daar nagevraagd of het een normale gang van zake is dat een instructeur zonder overleg een examen inplant. Ook zij waren van mening dat dit eigenlijk niet de normale gang van zake was. Maar volgens hun konden zij er vrij weinig aan doen. Dit geschil moest ik eerst maar eens op te zien lossen met mijn instructeur. Daar zie ik alleen nog weinig hoop in. Aangezien hij niet wil toegeven dat hij me gewoon had moeten bellen. In zijn woorden: Ik kon maar uit bepaalde data's kiezen. En met jou overleggen daarbij was niet mogelijk (of iets in die trant).

Persoonlijk ben ik er nu helemaal klaar mee. Maar ik zie het niet zitten om nu nog te moeten gaan wisselen van rijschool. Dat zal helaas wel de enige oplossing zijn als ik op een vervelende manier moet proberen mijn geld terug te krijgen ervoor. Ik weet het zelf nu ook ff niet meer....

:(
Dus (tis weer vrijdag, ja): wie helpt er mee _charlie haar examen te betalen? *O* We hebben maar EUR. 107,45 nodig *O*


Waar haal jij die laatste 20 cent vandaan.. B|

Beetje geld verdienen aan de ellende van een ander :r B|
 
Voor zover ik weet kan een rijschool ingekochte examens ook gewoon annuleren bij het CBR, er zijn genoeg andere rijscholen die graag in dat gat springen.
En: de rijschool zelf zal ook voldoende andere kandidaten hebben die graag een eerdere datum willen?
 
Beste MF-ers,

Eerst een paar dingen in ogenschouw nemend:
a) Het is goede vrijdag
b) Wij motorrijders zijn de meest hechte social community! (op kerken na, ben ik bang)
c) _charlie is zielige student

Dus (tis weer vrijdag, ja): wie helpt er mee _charlie haar examen te betalen? *O* We hebben maar EUR. 107,45 nodig *O*

:N


Studenten zijn niet zielig...
 
Wellicht dat we charlie na een foto van zichzelf gepost te hebben beter kunnen helpen?

Hyves... :P

Wat is nou het probleem ? Kan ze het niet betalen. Of wil ze het niet betalen ?

Als ze het niet betalen wilt, waarom zouden wij dat dan wel voor haar doen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen jurist, maar dit lijkt me helemaal niet de slimste manier. Je zegt daarmee namelijk eenzijdig een overeenkomst op. Iemand een brief sturen dat je dat van plan bent verandert daar niets aan. En als jij eenzijdig een overeenkomst verbreekt, is hij niet gehouden je geld terug te betalen. Je moet nooit zelf iets doen waarmee je een contract verbreekt. Ook niet bv huur niet betalen omdat de huurbaas iets niet/niet goed doet. Hij kan je daarvoor aanklagen en dat gaat ie winnen. Zijn wanprestatie staat daar los van.

Even goed lezen wat ik zeg.

Als deze rijschoolhouder ondanks overleg en een schriftelijke maning weigert om (in overleg) een nieuw examen te plannen dan heeft Lysanne niet veel keus meer. Zij heeft er immers een zwaarwegend belang bij dat er op korte termijn een examen gepland wordt. Als dit niet gebeurt dan betekent dit voor haar een uitstel, wellicht van vele maanden totdat dit geschil behandeld is. Een dergelijk uitstel is onredelijk bezwarend. Ook zal dit tot aanzienlijke extra schade leiden omdat er tussentijds lessen genomen moeten worden om op niveau te blijven, en dat leidt tot hogere kosten. Als deze rijschoolhouder blijft weigeren om mee te werken dan is uitwijken naar een andere rijschool een prima optie. Daarmee beperkt Lysanne ook de uiteindelijke financiele schade.

Ik zeg echter wel heel expliciet: leg dit eerst schriftelijk ter overweging voor aan je huidige rijschool en geef ze nog een laatste kans om het op te lossen. Als ze dit opnieuw weigeren of nalaten dan lijkt het me een uitgemaakte zaak. Het belang van Lysanne om tijdig haar rijbewijs te halen weegt hierbij mijns inziens vele malen zwaarder dan het belang van de rijschoolhouder.

Ook zorgt Lysanne er op deze manier voor dat de kosten beperkt blijven. Zou ze het geschil aanhangig maken bij de BOVAG of de rechter en tot de behandeling lessen blijven nemen en het examen uitstellen tot na de behandeling dan zijn de uiteindelijke kosten immers vele malen hoger en bij een voor de rijschoolhouder negatieve uitspraak is het dan ook redelijk dat hij deze extra kosten voor zijn rekening zou nemen. Daarmee zijn beide partijen dus slechter af, hoe de uitspraak ook valt.

Ik verwacht echter dat deze rijschoolhouder na een schriftelijke maning wel tot het inzicht zal komen dat het verstandiger is om gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen. Het zou ook netjes zijn als hij tegenover Lysanne zijn excuses aanbiedt voor de gang van zaken, maar dat laatste zal wel te veel gevraagd zijn.

Roel.
 
Dit is een test voor _charlie. Nu kunnen we twee dingen doen:

1. Haar helpen. Ze heeft dan niks geleerd en zal voor de rest van haar leven verwachten dat anderen haar problemen oplossen. Een bijstandsmoeder is geboren.

2. Haar aanmoedigen zelf haar probleem op te lossen. Ze heeft dan geleerd voor zichzelf op te komen. Hierdoor zal ze verder in het leven komen en later de eerste vrouwelijke minister-president van Nederland worden.

De keuze is aan u.
:^

Zet hem op Charlie, je kunt het en mijn stem heb je vast.
 
Roel zal ongetwijfeld gelijk hebben wat betreft de juridische kant van het verhaal, maar de vraag is of dat nou echt de goedkoopste oplossing is. Ruzie maken met je rijinstructeur vlak voor een examen lijkt me niet ideaal, en ik kan me voorstellen dat schriftelijke maningen irritaties bij hem opwekken. Ik denk dat het voor jezelf het prettigst is om het in samenwerking op te lossen, die examendatum is pas over een maand, die raak je echt wel kwijt.
 
Charly moet maar ff boos worden en vertellen dat ze dat ECHT NIET :( gaat betalen :Y
 
zijn wij nou motorrijders? kunnen we niet gewoon met een hele groep bij die instructeur in de straat een beetje gaan lopen intimideren enzo?

:X


jij komt met je vrienden blijkbaar...

Hells_Angels_willen_412187b.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan