Help: aangehouden maar geen meting? Alles kwijt?

Giszie

Rookie
12 mrt 2006
25
0
Afgelopen zaterdag rijd ik met een maat van mij op de ringweg in Groningen... licht op groen en we slaan linksaf de ringweg op... aan de overkant stond (blijkbaar) een burgerauto met 2 agenten ook voor het stoplicht... we trekken hard op en rijden na een flauwe bocht de eerste afslag weer van de ringweg af (na ca. 2 km.) om richting het centrum te gaan en we stopten even bij het tankstation.

Als ik al binnen mijn pakje kauwgum afreken zie ik de agenten een rondje rijden en de motoren bekijken van mijn maat en mij... vervolgens stoppen ze en vragen rij en kentekenbewijs en vertellen ons dat we deze kwijt zijn en waarschijnlijk de motoren ook... dit was nog even afhankelijk van de hulpofficier van justitie.

De agenten zeggen dat ze op de ringweg achter ons aan zijn gereden en daar 170 km/h op de teller hadden waar 70 is toegestaan om naar ons toe te rijden. Dus is hun conclusie na aftrek van kilometercorrectie dat wij minimaal 151 hebben gereden.

Zo kun je dat toch nooit meten...? een motor accelereerd veel sneller dan een auto en na een paar bochtjes ben je al gauw op een behoorlijke voorsprong lijkt mij.

Ik geef toe dat ik te hard heb gereden maar zeker geen 151 km/h...

Dit is mijn eerste keer in zo'n situatie en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en weet wat mijn opties zijn... ;(
 
hebben ze niet zo'n mooie traject meting gedaan? dan meten ze je tijd, en de afstand en dat halen ze door de toverdoos en tadaa... uw gemiddelde snelheid.

Ik hoop dat het goed afloopt!!

Sterkte!
 
De agenten zeggen dat ze op de ringweg achter ons aan zijn gereden en daar 170 km/h op de teller hadden waar 70 is toegestaan om naar ons toe te rijden.

Daar zeg je het al.
De agenten kunnen een grote afstand hebben gehad, jullie kunnen inmiddels met 70km/h al een stuk ver weg zijn en de agenten nog ergens bij het stoplicht.
Dat die agenten nou opeens 170 km/h moeten gaan rijden om jullie toe te rijden zegt nix over jullie snelheid.

Suc-6
 
Agenten hebben een eed gezworen en jij probeerd onder de boete uit te komen. Rechter zal sneller geneigd zijn het verhaal van de agenten te geloven.

Helaas.


Maar stonden jullie niet toevallig al een half uur bij die pomp? O-)
Ik bedoel, kunnen de agenten echt hard maken dat jullie die bij de pomp stonden ook de zelfde rijders waren die ze probeerde in te halen?
 
Ja helaas ze hadden ons al 3 keer eerder gezien die avond... en ook herkend... :(
 
ten eerste doet de hulp dit niet en in beslagname kan hij niet hard maken dan heb je twee keer de snelheid moeten rijden.
in beslag name gaat niet via kentekenbewijs.
zo hij dit wel doen kun je ook later nog de snelheid naar benenden laten stelllen.
ik heb het idee dat de agenten die je hebben aangehouden niet helemaal hun huiswerk hebben gedaan.
nee, gewoon bang makerij.
in name rijbewijs oke of had je die niet bij je.

beste douw heb je in het voorruit zicht.



L :+ L
 
Ja helaas ze hadden ons al 3 keer eerder gezien die avond... en ook herkend... :(
Waren jullie toen ook al aan het racen?
(Blijkbaar vielen jullie op bij ze door het rijgedrag.)

mbt snelheidsmeeting. Eikrapport opvragen om te controleren of de meeting met officieel meetapparatuur is gedaan.
 
Agenten hebben een eed gezworen en jij probeerd onder de boete uit te komen. Rechter zal sneller geneigd zijn het verhaal van de agenten te geloven.

Helaas.


Maar stonden jullie niet toevallig al een half uur bij die pomp? O-)
Ik bedoel, kunnen de agenten echt hard maken dat jullie die bij de pomp stonden ook de zelfde rijders waren die ze probeerde in te halen?


En toch moeten ze met een geldige meting aankomen zetten voordat ze hard kunnen maken dat jullie veels te hard gereden hebben.
 
En toch moeten ze met een geldige meting aankomen zetten voordat ze hard kunnen maken dat jullie veels te hard gereden hebben.

Ze hoeven alleen maar te constateren (daarom hebben ze ooit een eed afgelegd), en dat mogen ze ook op basis van tellersnelheid van de dienstauto. Ze hebben namelijk een mooie ijkbriefje leggen met daarin de tellerafwijking van de dienstauto en kunnen op die manier bepalen hoe hard iemand ongeveer gereden heeft. Je bent dan overgeleverd aan de willekeur van de diender, maar meestal ronden ze het ver naar beneden af om een snelheid te noteren die op zekers is gehaald.
 
Als ik lees dat jij binnen al je pakje kauwgom staat af te rekenen. Neem aan dat je ook je helm en handschoenen nog uitgedaan heb. Dan stonden jullie er al een tijdje neem ik aan.
Hoe hebben ze dan jullie kunnen klokken of uberhaupt nog kunnen zien ?
 
Even heel simpel:
Als jullie op een gegeven moment bij een stoplicht vertrekken en agenten rijden daarn 170 km/h op hun teller en constateren daarbij dat zij niet op julie inlopen, dan heb je dus feitelijk harder gereden dan 170 km/h (ongeacht de meetcorrectie/ijktabel van het dienstvoertuig)Deze constatering is op zich voldoende om op ambtseed een procesverbaal te kunnen schrijven. Daar ga je erg weinig tegen inbrengen vrees ik.
 
Groningen: snelheidsduivels raken motor en rijbewijs kwijt

De politie heeft zondagnacht op de Weg der Verenigde Naties twee rijbewijzen ingevorderd en twee motoren inbeslaggenomen. Agenten hadden de twee 27-jarige motorrijders uit Groningen al twee keer eerder op de avond met hoge snelheid zijn rijden. De eerste keer remden ze direct af toen ze de agenten zagen. De tweede keer, op het Sontplein, maakte een van hen een wheelie toen hij een auto inhaalde. Hun snelheid was te hoog om ze te achterhalen. De derde keer vielen ze door de mand. Ze reden met hoge snelheid op de Osloweg, richting de Weg der Verenigde Naties. De dienders zetten met 170 km/uur op de teller de achtervolging in. Beiden stopten bij de benzinepomp. Ze moesten hun rijbewijs en hun motor afstaan. Tegen beiden wordt proces-verbaal opgemaakt.


jaja, denk jij dat het niet bekent wordt gemaakt.
wat voor een domme stunt je hebt gemaakt.
man, je bent gepakt op een artikel vijf.
je gaat voor de bijl, na uitspraak van de rechter en je hebt je boete betaald dan mischien krijg je je rijbewijs mischien ooit eens weer terug.
je motor krijgje wel weer ter zijner tijd.
je moet wel opletten na vier maand zijn ze voor domeinen en worden ze verkocht aan de laagst biedende.
L :+ L
 
voor zover mij bekend mag een meting op basis van KM teller, mits de dienders er een 10% marge hanteren...
 
Afgelopen zaterdag rijd ik met een maat van mij op de ringweg in Groningen... licht op groen en we slaan linksaf de ringweg op... aan de overkant stond (blijkbaar) een burgerauto met 2 agenten ook voor het stoplicht... we trekken hard op en rijden na een flauwe bocht de eerste afslag weer van de ringweg af


dat moet je ook niet op de ring van Groningen doen |(
 
Dat teletekst bericht is zwaar overdreven... ja ik heb te hard gereden dat geef ik toe... maar ik rij nooit meer dan 50 km/h te hard gezien ik mijn rijbewijs graag wil houden...

het is al gauw mogelijk als je met de motor snel optrekt en over een korte afstand alweer uitvoegd om een grote afstand te creëren met een later vertrokken auto... (acceleratie en wendbaarheid bij bochtjes) dat zij 170 reden om naar ons toe te rijden wil niet zeggen dat wij ook 170 hebben gereden :N

Ik heb ze 1 keer eerder gezien die avond toen stonden er 2 autos op een invoegstrook van de ringweg... dat trok mijn aandacht vandaar dat we iets vertraagd en kijkend langsreden... uit nieuwschierigheid en niet met de ged88 dat het politie zou kunnen zijn.

Maar jah... zal dit alles wel aan de rechter uit moeten leggen i.p.v. hier op het forum... :9
 
je hoeft ook niet meer dan 50 kph te rijden hoor om je rijbewijs kwijt te raken

een wheelie maken is genoeg(artikel 5) maw, dag roze papiertje :W
 
:? Enige wat 'ie zegt daarmee dat dat het risico van het vak is en dat je niet moet janken als je een keer gepakt wordt :W

Goh... meen je dat nou echt joh?

Enne janken? wie jankt er hier? ik deel mijn ervaring en vraag of iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt... wel goed blijven lezen voor je conclusies trekt :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan