Help: aangehouden maar geen meting? Alles kwijt?

Tsja, het zal wel een mentaliteits kwestie zijn. Er zijn mensen die zich direct aangevallen voelen als ze aangesproken (of bekeurd) worden voor hun gedrag. Die vinden alles wat zij doen is goed, iedereen maakt fouten, big deal! Tuurlijk lopen er mierenneukers bij, die voor bijv. 5 km te hard schrijven... da's jammer, maar helaas. In idere beroepsgroep lopen er 'zulke' figuren bij, ja toch?

:Y

Buschauffeurs :Y
 
als ze 170 reden om bij te komen betekent dat toch dat ze harder reden dan jullie, en een knappe agent/man/vrouw/kind/hond/ kanarie/schildpad die dat verschil met het blote oog ken uitrekenen.
maar jah ik heb er ook geen ervaring mee, en ik vind dat verkeerspolitie wel vaker rare dingen doen(van blik op de weg natuurlijk).
Maar jah het lijkt mij toch wel dat als ze je motor en rijvaardigheidsbewijs in willen nemen ze dan toch ook wel met hard bewijs moeten komen. anders zou ik toch maar op mijn strepen gaan staan.


 
als ze 170 reden om bij te komen betekent dat toch dat ze harder reden dan jullie, en een knappe agent/man/vrouw/kind/hond/ kanarie/schildpad die dat verschil met het blote oog ken uitrekenen.
maar jah ik heb er ook geen ervaring mee, en ik vind dat verkeerspolitie wel vaker rare dingen doen(van blik op de weg natuurlijk).
Maar jah het lijkt mij toch wel dat als ze je motor en rijvaardigheidsbewijs in willen nemen ze dan toch ook wel met hard bewijs moeten komen. anders zou ik toch maar op mijn strepen gaan staan.

Hoeveel strepen heb jij dan eigenlijk wel niet :?
 
@topic-starter, kan het zijn dat ik jou een tijdje terug bij Motoport Leek heb gezien. Je reed op een Suzuki GSXR1000 (als ik het goed heb) - zonder helm :P - richting werkplaats.

Edit: het moet dus wel een GSXR1000 zijn, aangezien je deze bij je profiel hebt staan ;) .
 
Ik heb dit ook al heel vaak geschreven maar ben benieuwd naar je mening.
Mijn mening is nog steeds dat een strafmaatregel bedoeld moet zijn om betreffende overtreding niet meer te laten gebeuren. Men zou geen enkele agent dus moeten beoordelen naar het aantal(ook al is het maar 1,5 per dag) bonnen wat er uitgeschreven worden.
Een strafmaatregel heeft slechts gewerkt als het niet meer voorkomt. Dus in ieders contract zou moeten staan dat men elk jaar minder bonnen uit moet schrijven. Dan pas werkt het systeem. Je straft je kinderen toch ook niet minstens 1 keer per dag?
Dus hoe vind je het nou zelf dat een deel (hoe klein ook) van jouw beoordeling bepaald wordt door het aantal keer dat je straft?

Ik baal net als iedere andere Nederlander van die flutbekeuringen maar zeg niet dat de politie alleen daar mee bezig is.
Wat ik wel heel erg vind is de kliklijn. Dat een agent buiten diensttijd aan kan geven zonder bewijs dat iemand iets fout doet. Dan is het namelijk niet meer gewoon je werk doen maar dat is mijn mening.

Even ter compensatie een positief feit over de politie. Toen mijn scooter gestolen was waren ze er om 2 uur s'nachts binnen 10 minuten. s'nachts werden alle gegevens nog opgenomen en s'ochtends was het procesvebaal wat ik in moest laten vullen bij de aangifte al vrijwel klaar voor ik binnen kwam. Ik werd niet zuchtend ontvangen door een baliemedewerker maar keurig met een kop koffie.
10 dagen later is de scooter overigens ook nog gevonden.


Kijk, ik vind het helemaal niet leuk als bazen zich op deze manier met mijn werk gaan bemoeien, maar eerlijk is eerlijk, het schrijven van bonnen hoort bij mijn werk, en het is nu eenmaal iets dat "meetbaar" is. Het enige dat mij hieraan echt stoort, is dat door sommige chef HÉT aantal zaligmakend is. Zo van:

Wel, Janssen, ik zie dat je dit jaar maar 170 bonnen hebt geschreven, da's niet zo mooi.
Ja meneer, maar ik heb wel 40 straatdealers aangehouden, 8 autokrakers, 3 straatrover en laatst die inbreker.
Kan wel zijn, Janssen, maar het aantal bonnen blijft toch wel wat achter... |(

Gelukkig zijn de meeste chefs wat realistischer.
Het doel van straffen is ander (gewenst) gedrag afdwingen. In theorie zou het aantal bonnen dus gaan afnemen. Tot op zekere hoogte klopt dat ook wel. Ik las laatst in de krant dat het aantal fietsers met licht is toegenomen tot 64 % en ik weet zeker dat die "onzinnige" verlichtingscontroles daartoe hebben bijgedragen. Kijk maar eens om je heen in Amsterdam hoeveel automobilisten nu gewoon hun gordel dragen. Helemaal uitbannen zal nooit lukken, dus er zullen bonnen geschreven blijven worden. En inderdaad, je straft je kindern niet standaard 1 maal per dag. Maar als je, zoals ik, enkele tienduizenden "kinderen" hebt, ontkom je er gewoon niet aan. In dat licht bezien is 1,5 keer per dag niet eens zo veel. Nogmaals, dat hele gedoe met aantallen is compleet uit zijn verband gerukt.

De pest met straffen is dat je ermee door moet gaan. Neem nou bijvoorbeeld de trajectcontroles. Pakkans 100 %, 24/7. Je ziet dat op dergelijke trajecten (mits zij duidelijk zijn aangegeven) het aantal overtredingen tot vrijwel nul gereduceerd wordt. Onoplettende chauffeurs houd je natuurlijk altijd. Hef de trajectcontrole op, en het hardrijden begint weer. Als het nu alleen maar zou gaan om rijden zonder gordel, rijden zonder helm, en fietsen zonder licht, dan zou dit zonder meer uit te roeien zijn. Als je 10 bonnen hebt gehad, dan ga je wel een keer naar de fietsenmaker voor een verlichtingsetje, nietwaar? Er zijn echter zo onnoemelijk veel feiten waarvoor ik kan, mag en soms zelfs moet schrijven, dat ik, als ik elke overtreding zou beboeten, er een dagtaak aan heb. En de rest van de Nederlandse dienders ook. Op een gegeven moment sloeg dat door naar de andere kant en schreven dienders nog maar 5 bonnen per jaar. Daar werk je toename van overtredingen alleen maar mee in de hand. Als je een fietser die door rood rijdt daar alleen maar op aanspreekt, gaat hij al tekeer alsof je zijn mensenrechten schendt. Dus het is niet zo heel gek dat er iets aan gedaan werd. Maar nogmaals, om dat nu direct te gaan vertalen naar starre aantallen....

Flutbekeuringen, wat zijn dat eigenlijk?
Okee, ik ben het met je eens als je je vraagtekens zet bij flitsbonnen van 4 km overschrijding op een kaarsrechte snelweg, maar verder?
Even een stukje zonder helm moet kunnen. Net als even over de stoep rijden omdat je dan dichter bij de winkel komt, een eenrichtingstraat inrijden (tegen de verplichte richting) omdat dat omrijden scheelt (Goed voor het milieu) en of ik een gordel draag maak ik zelf wel uit, het is mijn kop die door de voorruit gaat. En parkeren? Ik sta maar een paar minuten op de stoep omdat ik even iets moest halen.

Als laatste een woord over de kliklijn.
Ik begrijp om te beginnen niet wat je bedoelt met "zonder bewijs".
Ik ben beëdigd opsporingsambtenaar en mijn opsporingsbevoegdheid behoud ik, ook als ik vrij ben. Als ik iemand door rood zie rijden, zie ik dat in mijn vrije tijd nét zo helder als onder diensttijd. Het is niet zo dat ik van de baas een bril krijg die na diensttijd ingeleverd moet worden.
Bonnen voor hardrijden bijvoorbeeld, waargenomen uit/vanaf het prive-voertuig (dus zonder gecontroleerde snelheidsmeter) worden niet geaccepteerd.
De gemiddelde diender zal echt geen fout geparkeerde auto doorbellen naar die kliklijnen hoor, maar alleen de echt asociale overtredingen.

En zeg nou zelf, zie jij nooit iets gebeuren waarvan je denkt : als ík bonnen mocht schrijven, had die %%^&$$^& er eentje gehad, of roep je tegen je vrouw: "waarom is er nou net geen smeris die dit ziet?"
Voor dit soort overtredingen zijn dus de "kliklijnen".
Niet om de dienders aan hun verplichte aantal bonnetjes te helpen, maar om de echte aso's te laten merken dat ze vaker het bokje kunnen zijn dan ze denken. In iedere auto kán een diender zitten. Dat je ze niet ziet, zegt niet dat ze er niet zijn. ;)
Een goed voorbeeld zie je soms bij die programma's als blik op de weg en zo. Iemand rijdt asociaal hard, nog even een beetje bumperkleven, rechts inhalen, je kent het wel. Opeens gaat deze meneer zich weer heel normaal gedragen. Korte tijd later komt een opvallende surveillancewagen in beeld. Auto is uit het zicht, asdo waant zich weer veilig en vervalt weer in zijn oude gedrag. Tot dat akelige bordje op de hoedenplank verschijnt.
Voor dit soort dingen (met uitzondering van het rechts inhalen dan) kun je de kliklijn niet bellen, maar als jij met je kinderen op het zebrapad oversteekt en de vouwen worden uit je broek gereden door een aso die nog even een rood lichtje pikt, vind jij het dan echt erg als ik even bel?
 
Tip voor de politie leiding, ga is actief er voor zorgen dat mensen beter behandelt worden aan de balie's of als ze te woord gestaan worden door politie mensen en ontsla de mensen die het allemaal niet kunnen intereseren en er met de pet naar gooien.
Dat in combinatie met het afschaffen van de bonnetjes quota kan er voor zorgen dat er over een paar jaar wat meer respect is voor de politie door de gemiddelde man.
Daarnaast voor de regering, stel is een normale strafmaat in ! Als je je rector op school doodschiet krijg je 5 jaar.
:( en zo kunnen we nog vele voorbeelden geven. Voor mezelf zie ik dit ook als onderdeel van de politie, de straffen/boetes die uitgedeeld worden.
Dit hoort ook bij het respectvol behandelen van de slachtoffers. :Y

Ben ik nog wat vergeten in me verhaal ? ;)

Jij begrijpt het helemaal niet zie ik wel
Hoe onbeschofter je behandeld wordt, des te minder mensen doen er nog aangifte, dus hoe meer de criminaliteit omlaag gaan, das toch de hele opzet van de politie en hun contracten.......

Maar goed even voor de topicstarter, gewoon even een copie opvragen van het proces verbaal, dit wel bij de OvJ doen, dan is het n.l. niet meer te veranderen door die agenten, ben je er te vroeg mee, en vraag je het aan de agenten zelf, krijg je een dubbel gecontroleerde versie, (heb het zelf ondervonden kennis zat op de administratie gaf me een kopietje van het PV, dat later op diverse punten was verandert, maar dat waren ze naar de OvJ vergeten, en dus daar al een hoop heibel door de rechter) en controleer dat PV op waarheden, of bewijsbare punten. dus gemeten afstand, optrekken en afremmen, kijk of de juiste op de wheely is gepakt, en alle verdere punten, daarna een verweer maken, en voor laten komen.

Motor krijg je terug, geen punt (als het je eerste grove overtreding is) en denk eraan, je krijgt een transactievoorstel, dat betekend NIET betalen, daarmee beken je schuld, eerst in beroep gaan (als je dat zinvol vindt natuurlijk)

succes
 
Strepen. Vier stuks.

Ik heb er maar 1, maar da's een zilveren en die 'wijst' als het ware omhoog. (Ook gewoon 141.1SV) wil ze wel inruilen voor 4 van die 'gouden', maar kan nog niet weg. Net bijgetekend voor nog 'ns 5 jaar. Dus krijg strx in 2010 na 11 jaar alsnog de zak... en bedankt... maarja, maken er het beste van! Positief blijven dneken, hoe vervelend of lastig dat soms ook is!
 
Kijk, ik vind het helemaal niet leuk als bazen zich op deze manier met mijn werk gaan bemoeien, maar eerlijk is eerlijk, het schrijven van bonnen hoort bij mijn werk, en het is nu eenmaal iets dat "meetbaar" is. Het enige dat mij hieraan echt stoort, is dat door sommige chef HÉT aantal zaligmakend is. Zo van:

Wel, Janssen, ik zie dat je dit jaar maar 170 bonnen hebt geschreven, da's niet zo mooi.
Ja meneer, maar ik heb wel 40 straatdealers aangehouden, 8 autokrakers, 3 straatrover en laatst die inbreker.
Kan wel zijn, Janssen, maar het aantal bonnen blijft toch wel wat achter... |(

Gelukkig zijn de meeste chefs wat realistischer.
Het doel van straffen is ander (gewenst) gedrag afdwingen. In theorie zou het aantal bonnen dus gaan afnemen. Tot op zekere hoogte klopt dat ook wel. Ik las laatst in de krant dat het aantal fietsers met licht is toegenomen tot 64 % en ik weet zeker dat die "onzinnige" verlichtingscontroles daartoe hebben bijgedragen. Kijk maar eens om je heen in Amsterdam hoeveel automobilisten nu gewoon hun gordel dragen. Helemaal uitbannen zal nooit lukken, dus er zullen bonnen geschreven blijven worden. En inderdaad, je straft je kindern niet standaard 1 maal per dag. Maar als je, zoals ik, enkele tienduizenden "kinderen" hebt, ontkom je er gewoon niet aan. In dat licht bezien is 1,5 keer per dag niet eens zo veel. Nogmaals, dat hele gedoe met aantallen is compleet uit zijn verband gerukt.

De pest met straffen is dat je ermee door moet gaan. Neem nou bijvoorbeeld de trajectcontroles. Pakkans 100 %, 24/7. Je ziet dat op dergelijke trajecten (mits zij duidelijk zijn aangegeven) het aantal overtredingen tot vrijwel nul gereduceerd wordt. Onoplettende chauffeurs houd je natuurlijk altijd. Hef de trajectcontrole op, en het hardrijden begint weer. Als het nu alleen maar zou gaan om rijden zonder gordel, rijden zonder helm, en fietsen zonder licht, dan zou dit zonder meer uit te roeien zijn. Als je 10 bonnen hebt gehad, dan ga je wel een keer naar de fietsenmaker voor een verlichtingsetje, nietwaar? Er zijn echter zo onnoemelijk veel feiten waarvoor ik kan, mag en soms zelfs moet schrijven, dat ik, als ik elke overtreding zou beboeten, er een dagtaak aan heb. En de rest van de Nederlandse dienders ook. Op een gegeven moment sloeg dat door naar de andere kant en schreven dienders nog maar 5 bonnen per jaar. Daar werk je toename van overtredingen alleen maar mee in de hand. Als je een fietser die door rood rijdt daar alleen maar op aanspreekt, gaat hij al tekeer alsof je zijn mensenrechten schendt. Dus het is niet zo heel gek dat er iets aan gedaan werd. Maar nogmaals, om dat nu direct te gaan vertalen naar starre aantallen....

Flutbekeuringen, wat zijn dat eigenlijk?
Okee, ik ben het met je eens als je je vraagtekens zet bij flitsbonnen van 4 km overschrijding op een kaarsrechte snelweg, maar verder?
Even een stukje zonder helm moet kunnen. Net als even over de stoep rijden omdat je dan dichter bij de winkel komt, een eenrichtingstraat inrijden (tegen de verplichte richting) omdat dat omrijden scheelt (Goed voor het milieu) en of ik een gordel draag maak ik zelf wel uit, het is mijn kop die door de voorruit gaat. En parkeren? Ik sta maar een paar minuten op de stoep omdat ik even iets moest halen.

Als laatste een woord over de kliklijn.
Ik begrijp om te beginnen niet wat je bedoelt met "zonder bewijs".
Ik ben beëdigd opsporingsambtenaar en mijn opsporingsbevoegdheid behoud ik, ook als ik vrij ben. Als ik iemand door rood zie rijden, zie ik dat in mijn vrije tijd nét zo helder als onder diensttijd. Het is niet zo dat ik van de baas een bril krijg die na diensttijd ingeleverd moet worden.
Bonnen voor hardrijden bijvoorbeeld, waargenomen uit/vanaf het prive-voertuig (dus zonder gecontroleerde snelheidsmeter) worden niet geaccepteerd.
De gemiddelde diender zal echt geen fout geparkeerde auto doorbellen naar die kliklijnen hoor, maar alleen de echt asociale overtredingen.

En zeg nou zelf, zie jij nooit iets gebeuren waarvan je denkt : als ík bonnen mocht schrijven, had die %%^&$$^& er eentje gehad, of roep je tegen je vrouw: "waarom is er nou net geen smeris die dit ziet?"
Voor dit soort overtredingen zijn dus de "kliklijnen".
Niet om de dienders aan hun verplichte aantal bonnetjes te helpen, maar om de echte aso's te laten merken dat ze vaker het bokje kunnen zijn dan ze denken. In iedere auto kán een diender zitten. Dat je ze niet ziet, zegt niet dat ze er niet zijn. ;)
Een goed voorbeeld zie je soms bij die programma's als blik op de weg en zo. Iemand rijdt asociaal hard, nog even een beetje bumperkleven, rechts inhalen, je kent het wel. Opeens gaat deze meneer zich weer heel normaal gedragen. Korte tijd later komt een opvallende surveillancewagen in beeld. Auto is uit het zicht, asdo waant zich weer veilig en vervalt weer in zijn oude gedrag. Tot dat akelige bordje op de hoedenplank verschijnt.
Voor dit soort dingen (met uitzondering van het rechts inhalen dan) kun je de kliklijn niet bellen, maar als jij met je kinderen op het zebrapad oversteekt en de vouwen worden uit je broek gereden door een aso die nog even een rood lichtje pikt, vind jij het dan echt erg als ik even bel?

Zeer goede uitleg. Ik heb zelfs begrip voor de kliklijn zoals jij het uitlegt. Ik denk dat inderdaad zelfs vaak. Ik dacht alleen dat het ook gold voor iets te hard enz.

Met flutbekeuringen bedoel ik inderdaad die 5 km te hard op de snelweg, zondag, bij Rotterdam bijvoorbeeld. (80 km zone). Ik bedoel er absoluut geen verlichtingsbekeuringen mee voor fietsers. Dan zou ik inderdaad zelfs willen bellen. ;)

Met "zonder bewijs" bedoel ik dat ik een boete kreeg voor door het rode licht rijden terwijl ik 100% zeker weet dat ik dat niet deed of gedaan had. Er was geen foto maar ik had geen poot om op te staan.
 
Laatst bewerkt:
Zeer goede uitleg. Ik heb zelfs begrip voor de kliklijn zoals jij het uitlegt. Ik denk dat inderdaad zelfs vaak. Ik dacht alleen dat het ook gold voor iets te hard enz.

Met flutbekeuringen bedoel ik inderdaad die 5 km te hard op de snelweg, zondag, bij Rotterdam bijvoorbeeld. (80 km zone). Ik bedoel er absoluut geen verlichtingsbekeuringen mee voor fietsers. Dan zou ik inderdaad zelfs willen bellen. ;)

Met "zonder bewijs" bedoel ik dat ik een boete kreeg voor door het rode licht rijden terwijl ik 100% zeker weet dat ik dat niet deed of gedaan had. Er was geen foto maar ik had geen poot om op te staan.

ik
:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan