Help!! Accu leeg en motor slaat af bij gas geven

Steppie00

Die hard MF'er
26 mei 2011
578
17
Rotterdam
Ik kom terug van een mooi dag bij Ital-dag. Helaas onderweg wat problemen gekregen.

De motor begint opeens te stotteren en een beetje te bokken en vervolgens sloeg hij af.
Ik dacht zelf eerst dat het aan de benzine lag, maar daar was niks mis mee.
Vervolgens geprobeerd de motor weer te starte maar hij deed helemaal niks meer. Dus de accu was ook leeg. (bij het proberen te startern ging alleen met toerenteller heen en weer)

De motor aangeduwd en na een paar honder meter begint hij weer te stotteren en beetje te bokken en als ik dan gas geef dan slaat hij af. En wil hij ook weer niet starten.
Met startkabels erbij start hij in 1 keer. Dan kan ik weer even rijden is het wachten op het moment dat ik gas geef en de motor weer afslaat.

Wie o wie heeft een idee hoe dit komt??
 
Ik kom terug van een mooi dag bij Ital-dag. Helaas onderweg wat problemen gekregen.

De motor begint opeens te stotteren en een beetje te bokken en vervolgens sloeg hij af.
Ik dacht zelf eerst dat het aan de benzine lag, maar daar was niks mis mee.
Vervolgens geprobeerd de motor weer te starte maar hij deed helemaal niks meer. Dus de accu was ook leeg. (bij het proberen te startern ging alleen met toerenteller heen en weer)

De motor aangeduwd en na een paar honder meter begint hij weer te stotteren en beetje te bokken en als ik dan gas geef dan slaat hij af. En wil hij ook weer niet starten.
Met startkabels erbij start hij in 1 keer. Dan kan ik weer even rijden is het wachten op het moment dat ik gas geef en de motor weer afslaat.

Wie o wie heeft een idee hoe dit komt??

Spanningsregelaar of de bobine schat ik... zag dat je een CBR hebt, hoorde je je accu fluiten en was hij ook heet? Zo ja, dan de spanningsregelaar...
 
Het is idd een honda cbr
En heb net even aan de accu gevoeld en die was gloeiend heet. Wat betreft het fluiten heb ik niet gehoord
Wat ik ook nog heb opgemerkt is dat me lichten heel zwak branden.
 
Hier nog een update. Ik het de sr gemeten en hij geeft bij 3000 toeren netjes tussen de 14 en 15 ongeveer 14,45

Ook heb ik de spanning van de accu gemeten deze was 12 en ook bij het starten zakt hij niet bijzonder ver terug.

Er is ook laadstroom dus de dynamo is het ook niet.

Dus ik kom er nu niet meer uit.
Ga morgen zowiezo nieuwe accu halen want die is ook niet meer optimaal denk ik. Hebben mensen misschien nog tips wat het dan wel kan zijn?
 
Soms herstellen afstervende halfgeleiders zich (tijdelijk) bij afkoeling; misschien heb je zoiets aan de hand.

Als er met die accu goed te starten valt, opgebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan